sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)
een akg k701 koptelefoon, of een sennheiser 650, scheeelt veel ruimte kan ik je vertellen..
of dynaudio bm15 ?

of dynaudio bm15 ?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Vrij doorzichtig dat skelet op zoek gaat naar een stok om mee te slaan en daardoor het word HARD pakt want meer kan hij niet vinden. Misschien moet skelet zich eens verdiepen in de Fletcher Munson curve:
Wat ik bedoelde, de hs 50's stand alone (en andere van die grootte) geven ook laag weer maar omdat ze vrij klein zijn zit er niet genoeg power in om het goed weer te geven, dus minder gedetaileert geluid. Met de alesis' die dat hier overnemen ontstaat er meer power, en daardoor beter weergave van het laag, juist op lagere volumes.
Ben je ongesteld ofzo ? shitbm6 fanbooi in the house, begint religieuze trekken te krijgen zo, met maar één waarheid.
Je kan ook voorstellen om bv een AKG K701 koptelefoon (of iets dergelijks) te gaan gebruiken met een fatsoenlijke koptelefoonversterker, scheelt heel veel ruimte kan ik je vertellen![]()
Ik moet me nergens in verdiepen. Mijn Questeds, en o.a. kleine Dynaudio's en andere HI-END monitors geven laag op een redelijk CORRECTE manier.
of dynaudio bm15 ?![]()
En budgetten verschillen nu eenmaal. Je kunt wel roepen dat als je een beetje serieus muziek wilt maken, je tenminste Dynaudio's of Quested of K+H moet hebben, maar dat kan nu eenmaal niet iedereen betalen. Voor velen is het immers (maar) een hobby. Met minder duur spul kun je ook gewoon prima resultaten behalen.
Mijn eigen praktische conclusie: op kleine budgetmonitoren kun je prima werken als je weet wat je doet.
Maar wil je het super exact en hoge kwaliteit, ontkom je er niet aan om meer geld uit te geven (en naar grotere monitors te kijken).
En tot slot : op headphones kan je al helemaal niet mixen. Goe bezig maat !

.... ik laat die van mij staan... Er zijn zelf SF'ers die vragen hoe ik dat doe.
Slechts 2 dingen : Fatsoenlijke DA-conversie, hi-end monitors en uiteraard een beetje een idee hebben hoe je moet mixen. ..
(noem me maar dom..)Niet mee eens. Heb nu een set van 550 euro die qua detail erg dicht in de buurt komt van m'n vorige genelec setje van 1500 euro. Enige puntje is dat het meer moeite kostte om alles op elkaar af te stellen en dat ik nu geen ingebouwde limiter meer heb in de mid/hi range (wel in de bass).
2x Yamaha hs 50
2x Alesis monitor one mkII passief + Denon UDRA-70 versterker
DBX 223s crossover (alles onder 90hz naar alesis, alles erboven naar yamaha's)
Wist niet dat ik zulk goed geluid kon krijgen voor dit geld. En omdat de energie verspreid wordt over 4 speakers gaat het nog steeds erg HARD.
Ik zeg niet dat budget monitors geen oplossing zijn. Maar verwacht niet dezelfde resultaten als met hi-end spul.
Het enige argument dat ik kan begrijpen is idd dat mensen zeggen geen budget te hebben voor hi-end monitors.
Maar correct advies blijft dan : doorsparen en deftig spul kopen. Dat heb ik 15 jaar geleden ook gedaan en bijgevolg staan mijn Questeds nog steeds waar ze staan en zal ik ze niet verkopen tenzij ik naar een groter en beter model zou gaan.
Want als je die redenering over de hele lijn niet volgt, tja, waarom werk je dan niet met de goekoopstecomputer speakertjes ? Die heb je al voor 10€.

Wat ik zo grappig vind is dat sommige 'hobbyisten' duizenden euro's uitgeven aan TR909, TB303, TR808 en andere overhyped gear, maar als het dan op een setje goede monitors aankomt, dan gaan ze voor budgetspul.
Om dan op de koop toe nog te beweren dat je op hoofdtelefoon kan mixen. Sommige discussies worden echt lollig op de duur ! Havin fun over here !![]()
Dikke LOL over here.Ik moet me nergens in verdiepen. Mijn Questeds, en o.a. kleine Dynaudio's en andere HI-END monitors geven laag op een redelijk CORRECTE manier.
Mijn onderbuur klaagt in ieder geval als ik nog niet eens luid speel. Dat het 'bonkt'...en dat met 8" drivertjes.
En ik heb de waarheid niet in pacht. Een aantal merken maken nu eenmaal HI-END monitors en de HS-50 hoort daar niet bij.
En dat bepaal ik niet, maar wel de zovele reviews van bestaande hi-end monitors.