korg triton, Z1, trinity verschillen

Hoeft niet allebei maar een lekker randje is wel fijn. Ik vond de MicroQ steriel klinken, alleen met zweefpads klonk -ie wel lekker.

Steriel? Mwah, ligt eraan hoe je hem in stelt denk ik. Want hij kan aardig groezelig klinken wat wel zoveel jeu geeft.

Bedacht me overigens dat een broer van mij een Korg Micro X heeft en daar heel content mee is. Is een klein ding met 2 octaven. Wel een hoog plastic gehalte qua kast en knoppen maar klinkt wel goed. Volgens zeggen Triton-achtig.

Okee, VA met wavetables dan. Nog steeds een groot verschil met een rompler (Triton) of een physical modeling engine (Z1).

asje egte / instrument / rompler achtige sounds wil is de waldorf misschien toch wel wat ..heb m gehoord met ..sample optie ..real GOOD rhodes / en meer el pianos enenz ...die optie moet wel op de waldorf extra zitten ..kost niet zoveel as een ..full option triton

z1 is idd een va met lotta nicey functions

Je bent toch echt wel ff aan het zappen voor je het gewenste tabblad hebt anders, maar goed, ieder zijn meug natuurlijk.

mwoah je kiest OCS / filter/ FX/ arpeggiator of wat dan ook en dan heb je max 4 tabbladen, dus je bent nooit verder dan 5 x drukken weg van een parameter :)

Filters van de Z1 vind ik lelijk. Daarentegen zijn de 4LFO's and 4EG's wel weer interessant want die kun je via een Matrix overal op loslaten. Maar om nu nog veel geld (+300 euro) voor zijn ding uit te geven...

Menig softsynth (met een goeie geluidskaart) klinkt beter. De Z1 klinkt zo 1997.

asje egte / instrument / rompler achtige sounds wil is de waldorf misschien toch wel wat ..heb m gehoord met ..sample optie ..real GOOD rhodes / en meer el pianos enenz ...die optie moet wel op de waldorf extra zitten ..kost niet zoveel as een ..full option triton

Ja, maar het mooie aan een Triton is dat het harde werk van al die samples in 32 mb ruimte hengsten al voor je gedaan is, da's een stuk lastiger als je samplesets hebt die al de hele ruimte innemen puur omdat er meer toetsen zijn gesampled op meerdere velocities.

mwoah je kiest OCS / filter/ FX/ arpeggiator of wat dan ook en dan heb je max 4 tabbladen, dus je bent nooit verder dan 5 x drukken weg van een parameter :)

Navigeren op de pagina zelf vind ik onhandig omdat de parameters niet in rijen en kolommen staan maar verspreid over de pagina. Als je denkt dat je alleen twee omhoog moet zit je er nogal eens een of twee naar L/R naast.

Hij klinkt 1997? Prima toch? Softsynths klinken, eh tijdloos?

Filters van de Z1 vind ik lelijk. Daarentegen zijn de 4LFO's and 4EG's wel weer interessant want die kun je via een Matrix overal op loslaten. Maar om nu nog veel geld (+300 euro) voor zijn ding uit te geven...

Menig softsynth (met een goeie geluidskaart) klinkt beter. De Z1 klinkt zo 1997.

idd een laptop met soundcard en knoppen doos eraan en egt betaalde vst ...= veeel goedkoper ....
;-]
:hallelujaz1 = mooie handson machien ..easy editting zoum zoow terug willen al istie maar 12 voices
:engel:

Leuk idee, slechts je jatten in fluoriscerende(?) handschoenen te laten zien. Het gaat per slot van rekening om de muziek. Hoewel in menig filmpje op je YouTube kanaal er ook 1 of 2 danseresjes te zien zijn. Misschien een idee om niet alleen dergelijke jatten te zien maar ook je danseresjes in fluoriscerende jurkjes? :maffia:

Lees op je YouTube kanaal dat je eigelijk gitarist bent. Was van de week bij een broer die helemaal gek is met gitaren (hij heeft er iets van 20 of zo) en die had onlang een heel leuke gitaar aangeschaft waardoor ik als blazer (clarinet, saxofoon) zelfs de neiging krijg zo'n ding te gaan halen, een lap steel gitaar, de Recording King RG-31 (http://www.recordingking.com/lapsteel_rg31.html). Is misschien een leuke tip voor je. Temeer daar die gitaar niet zo duur is.

Heb overigens nog een vraagje voor diegene die mijn Z1 laatst heeft overgenomen. Weet jij ergens een editor die alle parameters van de Z1 vanaf de PC laat instellen? Hij is er wel maar ik had, helaas voor betreffende koper, juist mijn folder met Z1-spullen verwijderd van mijn PC.

Heb overigens nog een vraagje voor diegene die mijn Z1 laatst heeft overgenomen. Weet jij ergens een editor die alle parameters van de Z1 vanaf de PC laat instellen? Hij is er wel maar ik had, helaas voor betreffende koper, juist mijn folder met Z1-spullen verwijderd van mijn PC.

z1 editor 2004, ik gebruik die niet, Ik maak alle geluiden direct op de Z1, met de menu's. Ik heb ook een mc808

Ik denk dat bij alles wat een men nieuw doet, het om ideeën draait. Anders kun je niks nieuws doen, denk ik. Thanks for watching.

Back