flightcase achtig iets, belangrijke tips?

Status
Please reply by conversation.

SirSickSik

zwaar behaard lid
Een goedendag lieve lezert,

momenteel ben ik opnieuw bezig mijn setup te verbouwen, maar deze keer met het oog op vervoerbaarheid van mijn GEHELE setup in een mercedesbusje (snoeren naar buiten en gaan met die banaan!)...ghehehe

Nu heb ik al de noodzakelijke 19" spullekes al in 1 rack weten te proppen, maar nu heb ik nog zo'n 13 andere FX, sequencer en mixer apparaten staan die in soortemet van flightcase(s) zullen moeten..

Gezien de mercedes bus van een maat van mij er al is, zal de geschiktheid van de flightcase(s) daarvan afhangen.

Nu eerst even de opbouw in de bus:
apparaten gaan voor de achteruitgang staan, waar 2 bankjes zijn aan weerskanten van ongeveer 50 cm diep en daartussen komt dan mijn 20u 19" rack op de grond te staan. De bankjes zijn ongeveer 2meter lang, maar gezien het 19" rack, zal daar zo'n 70 cm af gaan (anders moet ik om het 19" rack heen draaien om aan een knop te kunnen draaien...)

De vraag is dus of iemand hier toevallig precies de goede flightcase(s) voor heeft liggen waar die bovendien geheel toevallig vanaf moet.. of dat er iemand in mijn gezicht slaat met een paar goede, goedkope tips waar ik de juiste spullen vandaan kan halen om er zelf een te bouwen (bijvoorbeeld, welk materiaal is aan te raden en welke juist niet, ook al leek het zo'n goed idee.... een bepaald zaakje dat toevallig net uitverkoop heeft EN opsturen mogelijk is, indien het ver weg is..)

Mijn eisen aan de flightcase zijn:
-zowieso stevig en foolproof (je weet maar nooit welke idioot het in zijn bezopen hoofd haald om even jouw spullen op een ander plekje weg te zetten)
-stevige, metalen randen.
-opvulling materiaal dat geen problemen oplevert zoals signaal storing of afbrokkeling waardoor er stof ontstaat dat in mijn geliefde apparaatjes terecht komt... oja, en misschien moet die ook goed warmte geleidend zijn? oja, en goed, netjes snij-baar zodat ik alles er mooi precies en stevig in kan zetten..
-jullie, ongetwijfeld handige tips....

met vriendelijk groetje,
dr sicksik

ps.... nieuw kost dit met 370 euro om te maken.... als ik daar op moet wachten, sta ik misschien pas over 2 jaar op het podium... (in de zin van, als ik er ook een synthesizer van kan kopen, kan ik me waarschijnlijk moeilijk inhouden om nog even te wachten haha)

Status
Please reply by conversation.
Back