VST EQ met midsweep

HUEY

A flying legend
bestaat er een VST equalizer met midsweep waarvan de knoppen toewijsbaar zijn met midi CC's zodat ik hem kan aansturen met een midicontroler?
Het gaat mij hoofdzakelijk dat ik de midsweep kan aansturen met een "hardware knopje" i.p.v. met een muis.

Thanks

Mocht je met Cubase werken, dan kun je de standaard channel EQ bedienen met bijvoorbeeld de cc121 controller van ze, die gewoon een Cubase channel in hardware is. Of eentje uit de nieuwe modulaire serie controllers van ze.

Bij andere merken weet ik het zo niet, maar je zult in de meeste DAW's gewoon een VST met een controller kunnen bedienen, toch? Dus ook EQ's.

Ik werk inderdaad met Cubase.
De meeste VST instruments hebben vaak wel een soort van "midi learn" functie, echter bij VST effects kom ik dit niet vaak tegen. De fabfilter saturn heeft dit bijvoorbeeld wel. Als je dit effect over een VSTi' zet, maakt Cubase een extra "output channel" aan die je dan moet gebruiken om het effect live aan te sturen met een controler. Dit lukt niet niet op het kanaal waarop het VST instrument staat (waarschijnlijk wordt de midi info dan naar het instrument i.p.v. het effect gestuurd).

Een soort van midi learn functie ben ik nog niet tegen gekomen op een 3/4 bands equalizer, maar mogelijk hebben de knoppen hiervan een vast CC-nummer die ik op midi controler zelf moet aanpassen.

Je kunt de frequentie van de EQ van Cubase toewijzen aan een quick control (volgens mij heet het zo). Die quick controls kun je weer koppelen aan je midi controller.

Je hoeft er dus geen plugin voor te kopen.

Je kunt de frequentie van de EQ van Cubase toewijzen aan een quick control (volgens mij heet het zo). Die quick controls kun je weer koppelen aan je midi controller.

Je hoeft er dus geen plugin voor te kopen.

Ik heb inderdaad nog niet geprobeerd de equalizer van de cubase track zelf toe te wijzen aan een controler. Ik zal me hier eens in verdiepen.

Attachments

• Cubase track equalizer.jpg
    Cubase track equalizer.jpg
    30,3 KB · Bekeken: 108
Is toch standaard stuff dit? Ik heb bijvoorbeeld aan Alphatrack en kan je gewoon de EQ banden van Cubase of een willekeurige plugin mee sweepen.

Dus als ik het goed begrijp is elke knop van elk "VST effect" toe te wijzen aan een controler knop? Hoe doe je dit dan?

Attachments

• VST.JPG
    VST.JPG
    15 KB · Bekeken: 103
  • VST1.JPG
    VST1.JPG
    21,8 KB · Bekeken: 105
Back