synthpop track met zang, feedback graag!

Heliophile

Stamgast
Ik ben een beginnende synthpopper, zanger en producer, beïnvloed door o.a. De/Vision, Diorama en Hurts. Omdat ik alleen werk is het moeilijk om een goed klankbord te hebben voor mijn ideeen, dus hopelijk hebben jullie wat constructieve tips om mijn muziek naar een hoger niveau te tillen!
http://soundcloud.com/heliophile/heliophile-kingdom-of-light

Vind de tekst echt wel echt overkomen, verder leuke zang. In begin wel wat accent wat hoor, maar dat vind ik nou niet echt een probleem en lijkt wel te wennen.

Hou wel van die metaforen en doordenkertjes in de tekst. Tekst spreekt zeker aan en gewoon kicken dit nummer. :okdan:

Ik vind de track echt erg leuk... Ik heb niets aan te merken wat betreft zang en of mixing, laat het nummer goed masteren en je hebt een hit.

Erg bij toeval, de tekst, heb net een songtekst met de Titel "Preachers talk" geschreven... Alleen, "avantgarde" en ietwat pretentieus...

Ga zo door zou zeggen :)

Mooi gemaakt en gezongen :okdan: Sterke song ook en leuk dat je wat met zang doet :mega:

Zoals RD-productions al aangeeft de bas mag wat meer aanwezig / vetter zijn.. misschien ook sommige noten een octaaf verlagen zodat de bas wat meer draagt.. :)

De tekst vind ik sterk punt. Zou er zelf ook bijna niks aan veranderen, omdat het originele nummer dan ook verloren gaat. Sound is goed.

Verder heb ik geen verstand van maar wat RD-Productions zei over de arpeggio hardheid hoor dat nadat hij had gezegt wel dat iets teveel over heerst, in begin hoorde het vooral, maar soms is het ook wat bass en groove wat het geeft en dan op dat moment past het wel weer, vind het ook wel wat een deel van het ritme.

Veranderen zou ik het echt niet teveel dan gaat er teveel van de sound verloren, als dan toch moet en is eerder idee, eerst dat koortje mee beginnen dan alleen paar zinnen zang met rust met geen muziek en waarop die arpeggio vrij hard is en dan de rest inkicken en laten grooven:okdan:

Het nummer is gewoon al leuk, dus ik zou er niet teveel andere ideeen in gooien. Heb toch al paar keer geluisterd dus dat zegt genoeg over nummer.

Leuk idee voor een alternatief begin, Soundlover! Da's wellicht iets voor de extended mix op de 12'' :-)

John Watts kende ik helemaal niet, Exoterrestrial, maar als ik hem zo hoor dan vind ik het een compliment om met hem vergeleken te worden! Ik mag wel wat meer power in mijn stem kweken om de vergelijking echt te kunnen doorstaan. Kan je iets specifieker zijn wat betreft het effect op de zang? Ik vind dat misschien wel het moeilijkste aspect van het mixen.

Fris nummer!

Heerlijk ook om hier eens een Engelse tekst met inhoud gezongen te horen worden zonder tenenkrommende fouten in uitspraak en woordkeuze.

Het nummer is niet te lang of te kort Heliophile, het verveeld niet. Hoop zeker dat er nog meer van die goede nummers komen.

Er zijn gewoon tegenwoordig te weinig echt goede nummers met goede tekst. :okdan:

Ja, ik heb 'm ook al een paar keer afgespeeld..
Toch vind ik dat de tekst,
soms iets brutaler gezongen mag worden.. :-)
Maar.. 'k heb 't helemaal afgeluisterd!

Ik vind de mix helemaal niet mooi, superzonde voor de track dat alles zo hard uit de speakers komt blazen....
Meer dynamiek, minder alles voorin de mix...

Klopt! alles staat hard.. Vind het arrangement erg cool! vooral de samples gebruikt werken goed samen. verdiep je meer in EQ, stereo/mono en comp/sidechain om die hardheid in te perken, en investeer in monitors, zodat je hoort wat je doet. Er zit nu al "sound" in.. .

Ik zou ook veel meer effecten delay and reverb over alles gooien zeker de vokalen (en dan helemaal in de aanhalen tussenstukjes) daar wordt het een stuk dynamischer van

Het heeft zeker wel wat soort dungeon & dragons fantasy electro pop :okdan:

Back