250 Juno 106 samples

Goed bezig, ben de samples nu aan 't binnenpompen.

come to daddy!

enige synth waar ik een beetje spijt van heb dat ik hem ooit heb weggedaan.
hoewel.. het zijn tikkende tijdbommen want ze gaan allemaal een keer genadeloos stuk.

erg welkom dit dus!

thanks! :okdan::halleluja

ps. de enige polysynths die ik nog heb zijn de KORG Poly-61M en KORG Poly-800.
Norlead2 heb ik ook wel een beetje spijt van dat ik die heb gedumpt.. best wel een brute bak.

Deze gaan we donwloaden, ik ben erg benieuwd hoe de Juno klinkt, kan ik hem eindelijk eens horen in mijn eigen hokkie! Bedankt voor het delen Smackos!

Wellicht een domme vraag (als ik eht goed hoor zonder, geprobeerd te hebben op een synth), maar is het zo dat je de central C gesampled hebt? Dus dat ik deze dan vervolgens "pitch" over de andere toetsen in ESX24 (in mijn geval) in Logic?

Of koop een echte analoog! Ik heb een mks-7 in de aanbieding!!

Wellicht een domme vraag (als ik eht goed hoor zonder, geprobeerd te hebben op een synth), maar is het zo dat je de central C gesampled hebt? Dus dat ik deze dan vervolgens "pitch" over de andere toetsen in ESX24 (in mijn geval) in Logic?

Ja, je hebt twee mogelijkheden:

a) importeer het geluid in Exs24 en typ de grondtoon "C1" en de volledige "range", met een sample kun je alle toetsen spelen.

b) je kunt het geluid plaatsen op de juiste toon, maar dat kost je meer tijd.

Over punt a) heb ik ook zelf een vraagje omdat ik op youtube en hier niets kon vinden; en dat is: ik doe dan zoals in a) en speel alle toetsen (willekeurig) en bij de lagere tonen gaat het geluid langer door dan bij de hogere, zowel in Logic als in Ableton. Ik weet niet hoe ik deze op dezelfde lengte kan krijgen, welke instelling op de exs24 of sampler of wat dan ook moet kiezen. Het is niet erg maar dat zou ik jammer vinden als het niet goed werkt met al die prachtige samples natuurlijk. :mega:

bij de lagere tonen gaat het geluid langer door dan bij de hogere, zowel in Logic als in Ableton. Ik weet niet hoe ik deze op dezelfde lengte kan krijgen, welke instelling op de exs24 of sampler of wat dan ook moet kiezen. Het is niet erg maar dat zou ik jammer vinden als het niet goed werkt met al die prachtige samples natuurlijk. :mega:
da's het basis principe van sampling :P nutuulk duurt een lagere sample langer dan een hogere :D
bouw ff een loop point in en gooi er een VCA envelope omheen en klaar :mexico: (kan nutuulk niet zomaar met elk geluid)

Jammer dat Apple Redmatica heeft gekocht.

Smackos (multi)sample-sets zou ik wel kopen. Autosampler was(is) hier perfect voor.

Back