In je jeugd beinvloed door...

Hanz

Anonieme Analogist
Ja, waardoor eigenlijk? ... nummers die je eigenlijk vergeten bent, maar waarmee je (ongevraagd en onbewust) bent overspoeld door je ouders, broers/zusjes, klasgenoten, televisie etc...
En die ergens nog steeds doorwerken in je eigen muzieksmaak?

Ik trap af met Sesamstraat (eigenlijk: the Pointer Sisters) - Pinball Number Count.
Lange versie in de remix van DJ Food;

en een erg goeie versie van Fred Leslie

Ekseption - Toccata (LP van m'n moeder... :D)
Professionele verkrachtingen van allerlei klassieke standards. Maar wel met dikke synths en aanverwant... :D

en van dezelfde band - Air

Draak van een nummer - Sweet People met 'Et les oiseaux chantaient'.
We hadden het singletje - en dan was het telkens weer wachten op de 'koekoek'.
Die Rhodes piano sound zit dankzij dit nummer in m'n kop geramd.

Wendy Carlos met de soundtrack A clockwork orange
Pink floyd
Vangelis en jarre
Disco en jaren 70 in het algemeen.

Wat betreft synths dan.

Ik apprecieer zowat alle stijlen, oud en laatste nieuwe

Er is nog zo een draad. Maar ik heb nu geen zin om te zoeken :D

Maar denk dat de ellende wel begonnen is bij Orbital en FSOL. Prodigy was vet, maar heeft m'n muzikale voorkeuren niet beinvloed. De hele, hiphop en gringe periode was ook wel invloedrijk eigenlijk.. Primus, Pearl Jam, Smashing Pumpkins, Nirvana, Dr. Dre, Snoop, Redman, die zooi. En de Breeders, de Pixies, oude Metallica, Prong, Slayer, dattum. En supertramp... ook nog.

En klasiek van m'n ouders :)

Voordat Jarre er was was er PhD met I won't let you down.

Voordat Jarre er was was er PhD met I won't let you down.

PH D - I Won't Let You Down - YouTube

idd dees zatr by mij ook ingeramd ..synth pop deed t m wel denkik

toenk zelf een cassettedeck kreeg en hiphop kon tapen ferrie maat soul show ...ging t de goede kant op

ditsoort muziek [draaik nog vaak ] kick starte mn drumachien fetish denkwel;-]:engel:

van mn ouders hmmmmm
rock&rol...gezellige jaren 60 muziek

denk datk hier een uptempo ..rush van heb overgehouduh;-]

denk toch datk veel ben beinvloed door radio ..begin jaren 80
ben liebrand / ferrie maar soulshow crapule de lux

eregns daartussen begin 80 en nu schoven alle mooie synth klassiekers tjes ertussen ...
werd mn muziek smaak breder dan ...poppie/ hiphop soul
steeds80 ies beste sound van muziekjes
egt

rah band
clouds acros the moon ...was egt soon nrtje die jaaaren in mn hoofd zat en ik pas int intrenet tyd perk terug vondt;-]

kan meeiglijk van mn geboorte era ..70ies maar bar weinigh herrineruh;-]]

80ies destemeer

ferris beuller day off;-]]
meesterlijk
sigguesiggue sputnik

15 min versie
:okdan:

was denk wel touched by t punky trashy elektronishe

ben denk in mn cofeeshop periode 1990+++
veel beinvloed door sarasannie[bekend? ;-]] werdt veeel 70ies / ronbekende sizzle gedraaidt
thnx nog ton ..voor de wijze muziek lessen

Zo ron , jij bent in je jeugd wel erg beïnvloed ;)

Ik zal mijn grote voorbeeld [ en eerste single ] maar hier plaatsen.
Als klein menneke zat ik deze compleet grijs te draaien, en zat er op te springen.
Dus deze plaat heeft eigenlijk mijn hele jonge jaren beïnvloed , en zeker wat jaren daarna.
Plaatje ligt nog steeds ergens boven op zolder....

en ja... ik hoor bij de wat oudere jeugd :D

alle troep van jaren 60 en alle disco van jaren 70,mijn vader had van die bandopnemers met grote spoelen,en dat stond dan heel de dag, alle dagen te draaien.

maar ik ben er weinig van vergeten,heb alles teruggezocht enkele jaren terug,alles staat nu op HD en backup op DVD's :D

Tja, waar moet ik beginnen:

Ik was een jaar of 6-7 (toen ik nog mooi een onschuldig was maar WEL wist wat ik wilde) en werd in Argentinië de latere disco muziek gedraaid. Raffaella Carra was de "top showgirl", maar ik was helemaal weg van het nummer "you and me" van Spargo (later, pas dan in Nederland had ik het nummer gevonden en... ja het gevoel is niet hetzelfde). Daarna "Best of my love" van Emotions was een van mijn favorieten. Vervolgens nog wat ballads uit die tijd en Michael Jackson was "de" ster.

Ik wist toen niet van namen of zo, mijn vader nam alles vanuit de radio op cassette en ik begon toen al met het "misbruiken". Veel later, een soort "hiatus" en dan was ik toen 12 (zomer 86) en vond er alles mooi...

Maar ik besteed aandacht aan muziek veel later, pas begin 90's, zeg maar toen ik naar de clubs ging en ook video's zag, was wel nieuwsgierig naar de namen van de bands, etc.

Het schijnt dat ik in de box destijds altijd luidkeels meekweelde met dit liedje :) Het zal me onbewust dus zeker hebben beinvloed, maar ik kan dat uit mijn brouwsels eigenlijk niet echt opmaken. Ik weet wel dat toen ik er eenmaal uit was, ik gezworen heb nooit meer "in the box" te willen werken :D Vandaar dat ik alleen maar hardware heb staan.

Back