Stickers op de toetsen

Mark-T

Budget lid
Ik weet niet of dit onderwerp eerder voorbij is gekomen.
Vandaag kwam er weer eens een keyboard binnen met stickers op de toetsen.
Los van het feit dat je er een hoop werk van hebt om de stickers los te peuteren en de boel met wasbenzine en nagellakremover weer egaal moet maken, zit je ook met de verkleuring van de toetsen. Waar de stickers hebben gezeten zijn de toetsen niet verkleurd en blijven er witte vierkantjes over. Je blijft het dus zien.

Ik heb zelf vroeger ooit geleerd: vóór de 2 witte zwarte toetsen zit de C en vóór de 3 zwarte toetsen zit de F. Tel de rest maar uit...
Kan het roemruchte cursusboek dat standaard een stickervel meelevert voor op de toetsen niet verboden worden? :frons:

Nee natuurlijk niet. ;) Iedereen mag toch plakken wat hij zelf wil, als ie dat maar op zijn eigen spullen doet.

Het is ook niet zo dat het een verborgen gebrek is, het is nogal duidelijk als je hem koopt.

Ik koop sticker verwijderaar in de lokale doe het zelf zaak. lijkt wat beter te werken.

Soms blijf je het een beetje zien, dat draagt bij aan de charme 8o).

Zelfs Vince Clark heb ik een keer als Erasure zien optreden met stickers op de toetsen van zijn Prophet VS.
En nu niet roepen dat alle homo's dat doen!

een vrolijke boel dus die stickertjes...
Ik heb zelf vroeger ooit geleerd: vóór de 2 witte zwarte toetsen zit de C en vóór de 3 zwarte toetsen zit de F. Tel de rest maar uit...
of waar 2 witte toetsen naast elkaar zitten die niet veel later gevolgt worden door nog een setje van 2 witte toetsen die elkaar aanraken :D
de rechter van het eerste paar is dus de C :P

Ja, het is toch triest dat ik na 25 jaar toetsengraaien nog steeds de zwarte toetsen moet tellen om bij de C uit te komen.
Sommige pianos hebben toch een inleg bij de centrale C ?

ik speul tegenwoordig blind....

attachment.php

:koffie:

Attachments

• ray-charles-04.jpg
    ray-charles-04.jpg
    35,5 KB · Bekeken: 65
Zelfs Vince Clark heb ik een keer als Erasure zien optreden met stickers op de toetsen van zijn Prophet VS.
En nu niet roepen dat alle homo's dat doen!

1) Grappig, ook in Yazoo's "only you" (een van de TV performances) heeft hij de toetsen "geschreven"? ik geloof van de minimoog, rode tekens =(

2) Inderdaad :D

Wederom zou ik zoiets nooit doen maar goed, als het maar goed klinkt...

zouden vrolijke pianistes met gestickerde toetsen dan ook leren rokjes dragen?
ik speul tegenwoordig blind....
nou, dan staat je stoel/kruk/foutuile zeer waarschijnlijk op een fixed point... je kan niet zomaar vanuit een willeukerige positie blind beginnen te kloppen nutuulk :D

Vic schreef:
Nee natuurlijk niet. ;) Iedereen mag toch plakken wat hij zelf wil, als ie dat maar op zijn eigen spullen doet.

Het is ook niet zo dat het een verborgen gebrek is, het is nogal duidelijk als je hem koopt.
Heerlijke om dit soort nuchterheid nog eens te lezen. No sarcasm.

Wat ik ooit heb gedaan is een kartonnen stripje gemaakt met daarop de noten geschreven, en dat stripje paste perfect bovenop (op de front panel van) mijn midi controller.

Back