Standalone Sampler voor livegebruik. Welke?

ruezzz

Nieuwkomer
Ik zoek een sampler waarmee ik live af en toe wat leipe sounds kan afspelen.
Liefst met effecten als resonance filter en oscillerende delays, als u begrijpt wat ik bedoel ;-)
Handig zou zijn als de sounds via USB in de sampler geladen kunnen worden.
(Per reeks in 1 bank).

Nu zie ik onderstaande samplers, maar ik snap niet zo goed waarom dat geheugen zo weinig is. (max 128 MB? Dat is toch nooit genoeg?)
Ook zou een wat handigere verdeling van de sliders en knoppen, om live te freaken, beter zijn.

Wat ik niet wil is een USB controller + laptop.
Liefst een zo compact mogelijke oplossing.
(Ben gitarist en wil niet nog veel meer meeslepen)

Hebben jullie tips?

http://www.thomann.de/gb/akai_mpc_500.htm

http://www.thomann.de/gb/akai_mpc1000_black.htm

Ik zou zeggen koop een Roland SP404 (kan streamen van het CF kaartje meen ik) of zo - en steek er wat gitaarpedalen achter om te freaken. Een tweedehands Korg Microsampler gaat ook. Die pedaaltjes heb je misschien al en/of kan je dubbel gebruiken voor gitaar/sampler. Beide zijn te vinden voor 150 a 200 euro. Joris

Ik denk dat ik jouw te koop gevraagd post gezien had. Er stonden twee SX'en te koop in april, nu alleen een SP-404.

Ik zoek een sampler waarmee ik live af en toe wat leipe sounds kan afspelen.
Liefst met effecten als resonance filter en oscillerende delays, als u begrijpt wat ik bedoel ;-)

Dat eerste wel, dat tweede niet. Wil je de delaytijd in tape-delay stijl aanpassen?

Nu zie ik onderstaande samplers, maar ik snap niet zo goed waarom dat geheugen zo weinig is. (max 128 MB? Dat is toch nooit genoeg?)
Wat wil je er dan in stoppen?

128 MB is veel. Daar krijg je een Kontakt piano van een paar gigabyte natuurlijk nooit in, maar dat valt ook niet onder leipe sounds - maar je hebt dan nog wel steeds iets van 12 minuten in stereo (en je hebt ook niet elk geluidje in stereo nodig).

Wat ik niet wil is een USB controller + laptop.
Liefst een zo compact mogelijke oplossing.
Een laptop -is- zo ongeveer de meest compacte oplossing. Ik heb die MPC1000 gehad, en er zit geen leuke zwiepende delay in, dus mag je er dan al een Line 6 Echo Park of Boss DD20 of zo er bij mee slepen. De filter die in de MPC zit werkt niet realtime (e.g. cutoff tussentijds aanpassen heeft geen effect totdat de sample opnieuw wordt getriggerd).

Voor live is de Microsampler van Korg echt ultiem, dat ding is daar echt helemaal voor ontworpen en je pleurt gewoon je samples met USB erin, zit een super handige snelle sequencer in, effecten, filters etc.etc.etc. en weegt ook nog eens niks en ze zijn nog cheap ook 2e hands

Thanx voor jullie input!
Mij lijkt de Korg Microsampler wel wat, ga ik checken!

Microsampler is geinig.

Octatrack!

Wat nou octatrack, dat is toch veelste veel machine dan nodig?

Looper, oa. En extreem goeie effecten en filter. En helemaal ingericht om met midi-pedalen te bedienen. Voor een gitarist erg fijn.

Voor live is de Microsampler van Korg echt ultiem, dat ding is daar echt helemaal voor ontworpen en je pleurt gewoon je samples met USB erin, zit een super handige snelle sequencer in, effecten, filters etc.etc.etc. en weegt ook nog eens niks en ze zijn nog cheap ook 2e hands

sta der egt van te kijkuh ..nog geen 300 new
prijs verlaagd ...dus loijkt me duidelijk
:okdan:

we hebben een winaar
:biertje:

Back