onregistreren cubase

donfifis

Synth liefhebber
hallo mede sfers

ik heb een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden en nog geen reactie over heb gekregen van steinberg maar waar sommigen van jullie mischien wel al ervaring mee hebben.

het gaat om het volgende:

ik heb op een elicenser 2 licenses staan 1 van cubase en 1 van arturia.
nu wou ik de license van cubase op mijn acount bij steinberg deleten maar kwam ik het volgende tegen:

Delete registered eLicenser: xxxxxx xxxxxx
Are you sure that you want to permantly delete the registration for the eLicenser with the number xxxxxx xxxxxx? The registrations for all products available on the eLicenser will also be deleted.

nu vraag ik me dus af of dit betekend dat of alleen mijn license op de acount van steinberg wordt gedelete of dat mijn hele elicenser wordt gecleaned door deze actie of dat ze bedoelen alleen de licenses die bij cubase elements 5 horen?

en als het 1na laatste het geval is hoe maak ik dan een tijdelijke elicenser op mijn computer aan waarop ik de arturia license kan plaatsen zodat nadat de elicenser is gecleaned ik de arturia elicense er weer teug op kan zetten

alvast bedankt

Laten we ermee beginnen dat ik absoluut niet begrijp waarom je je authorisatie van Cubase wilt deleten van de eLicencer. Dan doet Cubase het dus niet meer. Waarom wil je dat?

Zoals ik het lees wordt je hele eLicencer dan gewist. Dus ook je andere licences.

Misschien kun je het beste gewoon een lege eLicencer erbij kopen voor € 20 (bv via de Steinberg site) en dan de Cubase of Arturia licence op de andere eLicencer zetten. Dan heb je elk pakket op een apart stickje staan.

Verder kun je toch wel een account laten wissen zonder je registratie op de eLicencer daarmee te beïnvloeden? Maar dat ligt er waarschijnlijk meer aan dat ik niet echt begrijp waarom je dit nu wilt.

hallo arno

ik wil niet de elicenser cleanen ik wil eigenlijk mijn cubase licentie op mijn acount bij steinberg deleten zodat ik cubase kan verkopen.
ik had steinberg een mailtje daarover gestuurd en kreeg daarop het volgende antwoord :

Dear Mr x
you ought to enter in your MySteinberg User Profile
https://www.steinberg.net/en/mysteinberg.html
and selecting Show registered Product -> Registered USB-eLicensers/Steinberg Keys or Soft-eLicensers -> and selecting "delete registration"
Product shall be registered by new owner in his MySteinberg User Profile together with Usb-eLicenser and you can sell it

en toen ik delete registration deed kwam de volgende message :

Delete registered eLicenser: xxxxxx xxxxxx
Are you sure that you want to permantly delete the registration for the eLicenser with the number xxxxxx xxxxxx? The registrations for all products available on the eLicenser will also be deleted.

vandaar dus mijn vraag want op 1 of andere manier lees ik dat als , als je deze license delete dan worden ook al je andere licenses van andere plugins gedelete op je elisencer en dat is niet wat ik wil.

ik denk er nu net over na en mischien bedoelen ze wel dat al mijn licenses op mijn steinberg account gedelete worden , maar ik weet het dus niet.

is er mischien iemand met ervaring van een geregistreerde versie van cubase onregistreren en dus weet of mijn elicenser wordt gecleaned ofdat alleen mijn steinberg acount wordt bedoeld?

alvast bedankt

Als je je Cubase wilt verkopen heeft de nieuwe eigenaar sowieso een eLicencer nodig. Misschien kun je die verrekenen? Je moet dus een 2e eLicencer kopen en dan de licence van Cubase overschrijven naar de andere licencer. Dan kun je ook de verdere procedure volgen voor de nieuwe eigenaar. Maar dus eerst een extra licencer en de licence van Steinberg of Arturia op de nieuwe overzetten. Daarna, als dat allemaal administratief verwerkt is, kun je met de rest aan de slag.

hallo arno

de cubase en arturia plugs zijn zo goed als verkocht aan 1 persoon dus de elicenser gaat al naar deze persoon toe.
maar om hem cubase te kunnen laten registreren moet ik dus de registratie op mijn steinberg account deleten wat ik dus aan het doen was waarbij die message kwam.
dus om een tweede elicenser te kopen voor een license die waarschijnlijk weer op dezelfde elicenser terug word gezet lijkt me niet nodig.

maar is er niemand die ooit al een versie van cubase heeft verkocht en deze boodschap ook heeft gezien en mij kan vertellen of ik veilig die delete optie kan doen bij mijn steinberg account zonder dat de licensie van arturia verloren gaat.

of bedoelen ze dat ik de elicenser eruit moet halen en gewoon delete drukken en dan de elicenser aan de nieuwe eigenaar geven zodat hij de elicenser met de license registreert op zijn account en er dus niks van de elicenser hoeft te worden gedelete?

alvast bedankt

helaas niel wist het ook niet.

mischien iemand anders die cubase ooit van zijn account heeft verwijderd voor verkoop en weet hoe of wat?

alvast bedankt

Forum lid Niel heeft daar dacht ik wat ervaring mee. Moet je eens met hem contact opnemen.

ikke nie :? heb al mijn licenties nog op 2 dongles staan uit de edu tijd. Die mag je niet doorverkopen was toen de boodschap.
In die tijd kostte essential 150 euro. Dat is nu gedaald naar een edu achtige prijs van 89. Volgens mij net zo duur als mijn ess 5 edu licentie opgraden naar normale essential 6.

Ontopic> het lijkt mij logisch dat zodra de licentie gedelete is op de steinberg database iemand anders dat nummer weer kan registreren.
Enige punt is dat je zelf ervoor zorgt dat dat nummer niet kwijtraakt.
Dit lijkt mij het meest logische.

ikke nie :? heb al mijn licenties nog op 2 dongles staan uit de edu tijd. Die mag je niet doorverkopen was toen de boodschap.
In die tijd kostte essential 150 euro. Dat is nu gedaald naar een edu achtige prijs van 89. Volgens mij net zo duur als mijn ess 5 edu licentie opgraden naar normale essential 6.

Sorry, my mistake. Ik dacht dat je je in het verleden eens flink inhoudelijk in zo'n discussie had gemengd. Dus ik ging ervan uit..................

Offtopic:
EDU gaat trouwens van je license af als je hem update. Dus als je bv Cubase (welke versie dan ook) 5 EDU hebt, en je koopt de update naar 6, dan is het EDU van je dongle eraf. En heb je dus een gewone customer retail full version.

Sorry, my mistake. Ik dacht dat je je in het verleden eens flink inhoudelijk in zo'n discussie had gemengd. Dus ik ging ervan uit..................

Offtopic:
EDU gaat trouwens van je license af als je hem update. Dus als je bv Cubase (welke versie dan ook) 5 EDU hebt, en je koopt de update naar 6, dan is het EDU van je dongle eraf. En heb je dus een gewone customer retail full version.

ORLY ? :eureka: een idee, thnxs. Wilde toch al updaten ivm de lovende verhalen van andere gebruikers.

ff updateje

ik heb het volgende berichtje gekregen van steinberg:

Dear Mr. x

thank your for contacting Steinberg Support.

The licenses inside the USB-eLicenser cannot be deleted. If you delete the registration of the Dongle from your MySteinberg user account, nothing will happen to the licenses inside the Dongle, you would just be deleting the registration.

dus ik maakte me wat te druk voor iets wat niet aan de hand was.

mvg

Back