Korg MS20 en Doepfer MCV4

Jeroen

Music!
Guys,

Ik probeer mijn MS20 via midi aan te sturen met een MCV4. Ik heb het pich CV aangesloten zoals Doepfer suggereert (TOTAL in) en dat werkt, maar alleen als ik op de MS een toets indruk.

Ik weet al niet waar ik het GATE signaal in moet pluggen. Ik heb nu KB Trig In geprobeerd, maar dat maakt dat het trigger signaal de toon stopt. Dus je hoort een doorlopende toon, en op de triggers word het stil, een inverse trigger dus. Wat doe ik fout? Ik heb ook al alle jumper combinaties in de MCV geprobeerd zonder noemenswaardig verschil...

Ik ken de MCV4 niet, maar het lijkt dat de MS20 S-trig gebruikt (inverse van gewone trigger). Ik lees hier: http://www.doepfer.de/faq/gen_faq.htm
"Our Midi/CV interfaces MCV4 and Dark Link (new version) are already equipped with the conversion electronics described above and the user can select between gate and S-trig by different jumper settings. For details please refer to the corresponding user manual."

Oops, ik lees nu het eind van je bericht ... - het zou toch echt wel een jumper setting moeten zijn ?

Ik heb inmiddels gevonden dat je (via midi) de polariteit van de trigger in kunt stellen, en daarmee is het nu gelukt!

Relax. Wat was de CC? Leuk voor het nageslacht hier :)

Je moet een midi program change #7 sturen (staat ook in de handleiding), en dan werkt het. Dus een kwestie van RTFM ...

Je moet een midi program change #7 sturen (staat ook in de handleiding), en dan werkt het. Dus een kwestie van RTFM ...

Dat zijn de mooiste inderdaad :)

Back