Speakers vallen uit?

waz

Hobbyhoer
Heb sinds kort dat mn speakers uitvallen. Gaat rood lampje branden en einde oefening. In de manual kom ik dit tegen:

If the LED works continuously, the amplifier is operating under overheated conditions and turns into standby mode.

If the LED stays continuously illuminated, this means that the amplifier is in overheated conditions, and the components are at risk of being damaged. Turn off the AC power immediately.
Typical causes of overheat are lack of ventilation. Check that sufficient air flow is available around
your loudspeaker. Close proximity of overheated sources may also cause overheating.

Eehm lack of ventilation, air flow around ? wtf ze staan midden in een koele kamer

Is er iemand die begrijpt hoe dit kan en in lekentaal uit kan leggen wat ik verkeerd doe ? Ben ik te veel vermogen erin aan het jagen ?

Edit:

zijn trouwens actieve speakers

Merk: psi audio om precies te zijn deze http://www.psiaudio.com/product/active-monitors/a17-m
Ouderdom: geen jaar oud
Zekering is ok

Gaat op een gegeven moment rode lampje(s) branden en schakelen zich uit. Gaat willekeurig rechts> links en visa, versa. Dit na x aantal speel min.

Dat basreflexen snap ik niet, stoftapijt weet ik niet, althans ik heb er niets in geplaatst.

Kan het zijn dat ik audio te hard door stuur, ze te hard moeten werken dat niet aan kunnen ? dus speakers nodig heb met meer vermogen ?

Heb je al hoofdpijn? Staan de buren huilend voor de deur? Continue 104 dB op 1 meter is best hard. Misschien heb je wel DC offset (ik lul ook maar wat).

Nee, nee geen hoofdpijn en geen huilende buren gelukkig.

Continue 104 dB op 1 meter is best hard.
vin t eigenlijk wel lekker, hoor ik de kick en baseline erg goed :o:

Maar goed wat ik doe is speaker volume max.....in de daw levelen.

Inderdaad, als ze nog onder de garantie vallen en je draait niet uren op max vermogen dan gewoon teruggaan naar de winkel.

Hmm, kun je niet beter speakers op 0dB en dan levelen vanuit je daw? Mocht je daw een keer hangen krijg je meteen een teringherrie om je oren.

Maar goed wat ik doe is speaker volume max.....in de daw levelen.

Je levelt sowieso in je DAW naar de -2 of 0 dB en dan stel je je monitor af kwa volume. Als er een lampje gaat branden dat je te hard instuurt heb je de max van je monitor bereikt....simpel toch?
Uiteindelijk zet de monitor zichzelf in protect en zal op een keer stuk zijn..

Die 104dB is toch niet meer als dat hij kan pieken.
Wat ik ervan snap is dat dit nearfields zijn die je in een 5.1 als rear speakers kan gebruiken...tijd voor wat grotere monitors.

ik heb ergens het advies gelezen om het volume van de speakers eerst helemaal toe te draaien, het volume van je sound card maximaal open, en dan geleidelijk de speakers weer open te draaien tot het gewenste maximum.

Daarna sound card weer lager tot een aangenaam niveau.

Of dit kwalitatief een verschil maakt weet ik niet. Zal wel niet merkbaar zijn.

Level / Input Sensitivity Potentiometer

afhankelijk van het signaal wat je er in propt moet die op een bepaalde waarde staan.
Als je er een microfoonsignaal in stopt, zet je hem op max.
Mik je er een mengpaneel of een synthesizer rechtstreeks op, dan staat dat ding hooguit op 3 (van de 10).
Zet je dat ding op 10, dan sta je zijn voorversterker op te blazen, en dat vindt hij niet fijn: rood licht.
Kortom: level pot flink terug, en dan kan je op je daw je gang gaan.
Als je zijn grenzen wil bepalen: input level eerst op 1, daw op flink pompen, en dan langzaam de input level openschroeven tot je lampje begint te klagen.

Mic signaal op monitors ??? lijkt me niet. Maar goed je stuurt gewoon te veel signaal in zodat de limiter gaat werken. Oftewel output signaal van je DAW reduceren. En blijkbaar gaan deze monitors niet hard genoeg voor je. Of je hebt er dusdanig veel laag inzitten dat de boel over zn nek gaat.

Of dit kwalitatief een verschil maakt weet ik niet. Zal wel niet merkbaar zijn.

Het is beter voor je S/R-verhouding als je outputs zo hoog mogelijk zijn en je inputs zo laag mogelijk. Als je een lage output moeten versterken voeg je ruis toe. Een hoge output verzwakken is beter.

Heb gister avond ontdekt wat ik fout heb gedaan. Heb tijdje geleden kick zitten maken, om de buren niet tot last te zijn heb ik k rolloff en volume op -6 gezet. Vergeten terug te zetten dit zitten compenseren door master channel kunstmatig te uppen.:stupid

Rolloff en volume net op 0 gezet, blij met wat k hoor. Nu ff op -3 renderen :)

tijd voor wat grotere monitors.
zkrs 3 weg systeem oid, als referentie en ff loeiend hard te kunnen checken.:o:

Danks voor jullie feedback peeps :okdan:

Klopt helemaal mee eens, daar is het eigenlijk voor gemaakt...Maar heb dat gebruikt om minder boem boem te horen zegmaar, zodat de buren t nog trekken :o:

Maar moet zeggen dat rolloff op -6 erg cool heeft uitgepakt. Op 0 hoor je een mooie boem boem :o:

Back