[VSTi]Eigen PD-achtige softsynth

oli303

Ouwe rot
Vorige week had me een Casio CZ-5000 gescoord en in de ban van die PD-synthesis zijnde ontdekte ik dat synthedit eigenlijk vol met Casio CZ-geinspireerde modules zit... Dus heb ik dan ter ere van die prachtsynth een VST-plugin gemaakt...
Het is eigenlijk een zeer basic & zeer digitaal 80ties klinkende synth met een weirdo chorus/flange-sectie. Als ik goesting en tijd heb, zou ik wel eens een iets meer volwaardige CZ-cloon willen maken met 2 DCO's, 6 8-stage envelopes, ring-modulatie, ... etc

Deze VST-plugin is vooral goed in propere digitale pop-klankjes, maar dat betekent niet dat er geen andere dingen mee gedaan kunnen worden...

Hier kan je het ding dus voor 0 € downloaden :
http://home.pi.be/~vanromo1/cz-oli.zip

Mijn cheapo web-...hum...-site met meer van die dingen :
http://home.pi.be/~vanromo1/

Reacties, opmerking, suggesties, meningen, afbraakwerken, flamming en beledigingen zijn zeker wel gekomen... of vergeet toch die laatste drie maar... ;)

Laatst gewijzigd:
Volgens mij kun je de achtergrond beter neutraal houden, dat lees een stuk makkelijker af.

Ik dacht dat de vomit-puky wel bij het concept paste, maar ik zal eens kijken of ik het misschien niet een beetje kan bijwerken... ik beloof helaas niets.

Wat vind je van de sounds/presets?

...oeps 'k had blijkbaar per ongeluk de .jpg-file (screenshot) gelinkt ipv. de zip-file... net gecorrigeerd (zie boven).

Origineel geplaatst door oli303
Wat vind je van de sounds/presets?

heheh, die moet ik nog checken, maar toen ik dat plaatje zag, vond ik die kleuren nogal schreeuwerig, dan heb ik gelijk niet meer zo'n zin om het te testen.

Origineel geplaatst door BCA303
heheh, die moet ik nog checken, maar toen ik dat plaatje zag, vond ik die kleuren nogal schreeuwerig, dan heb ik gelijk niet meer zo'n zin om het te testen.

Het is nog maar een eerste versie en ik ben eigenlijk niet zo'n krak in grafisch ontwerp, maar ja het uiterlijk zegt niets over het innerlijk... zie maar naar die aartslelijke klokradio genaamd TB-303...

Origineel geplaatst door oli303
Het is nog maar een eerste versie en ik ben eigenlijk niet zo'n krak in grafisch ontwerp, maar ja het uiterlijk zegt niets over het innerlijk... zie maar naar die aartslelijke klokradio genaamd TB-303...

Dan heb je het wel over een hardware interface vs. software interface en dat zijn 2 totaal verschillende dingen natuurlijk hoe lelijk het hardware beestje ook mag zijn.

Ik zou toch ook adviseren om een iets neutraler achtergrondje te gebruiken, ik had ook geen zin om hem te testen toen ik die pic zag ... dus het werkt wel een beetje zo. Tenzij je die plugin voor je zelf maakt zou ik rekening houden met de feedback die je krijgt. Wel erg tof dat je je eigen plugin schrijft trouwens :)

Edit : BTW. Je moet natuurlijk zelf weten wat voor achtergrond je maakt, het is gratis, ik mag niet zeiken.. hihi

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dextron
Ik zou toch ook adviseren om een iets neutraler achtergrondje te gebruiken, ik had ook geen zin om hem te testen toen ik die pic zag ... dus het werkt wel een beetje zo. Tenzij je die plugin voor je zelf maakt zou ik rekening houden met de feedback die je krijgt. Wel erg tof dat je je eigen plugin schrijft trouwens :)

Edit : BTW. Je moet natuurlijk zelf weten wat voor achtergrond je maakt, het is gratis, ik mag niet zeiken.. hihi

Ik heb het gewoon neutraal gemaakt, waardoor het leesbaarder wordt. Het is dan wel gewoon een soft-synth zonder enige fancy arts of zo... allee voorlopig toch...

Is het een verbetering??? Rood OK???
Het is gewoon om het werkbaarder te maken zodat ik misschien wat feedback over de sounds kan krijgen...

Attachments

• cz-oli.jpg
    cz-oli.jpg
    47,3 KB · Bekeken: 163
ja de achtergrond is wat mij betreft nu ok (dat rooie dan)
ik zelf ben nu niet zo'n synthedit fan maar ik vindt dit best ok klinken

misschien wat meer tweak knoppen ik zou het eigenlijk niet weten lfo tje of zo en een tune/pitch voor de oscilators

Origineel geplaatst door EDP
ja de achtergrond is wat mij betreft nu ok (dat rooie dan)
ik zelf ben nu niet zo'n synthedit fan maar ik vindt dit best ok klinken

misschien wat meer tweak knoppen ik zou het eigenlijk niet weten lfo tje of zo en een tune/pitch voor de oscilators

Als ik wat meer tijd heb, zou ik graag een volwaardigere Casio CZ-cloon willen maken...
En als ik dan nog meer tijd heb, zou ik de interface ook wat properder maken. Dit is inderdaad ultra-basic...

Re: jamaar jamaar

Re: jamaar jamaar

Origineel geplaatst door farlukar
die was er toch al?

http://www.refx.net/pro_PlastiCZ.htm

niet dat het iets aan je prestatie afdoet natuurlijk ;)

Is inderdaad ook een Casio CZ clone. Leuk geval, maar ja.. dat kun je ook van honderden andere VSTi's zeggen 8o)

Zeker een bruikbare VSTi zou ik zeggen :) ... de kleur is veel beter zo trouwens ..

Back