R8 kaartje inladen? ...Ram? ...en voor Nord?

Hey!

Gister een R8 geknauft met 5 kaarten erbij w.o. "electronic" maar niet "dance". Ik heb het project om deze los te gaan zoeken maar direct opgegeven maar kreeg twee ingevingen:

:eureka:

1. Is er iemand in de buurt van Delft die ook een R8 heeft met wel die dance card? Zo ja kan ik ff langskomen om die in mijn R8 up-te-loaden in ruil voor "upload" van 1 van mijn kaarten of een weetikveelwatvoor aardigheidje? (heb nog een Gall en Gall bon van een tientje :-))

2. Ik kan me voorstellen dat die RAM kaarten al helemaal niet meer te vinden zijn (origineel) maar weet iemand toevallig of deze door andere fabrikanten toevallig ook (na)gemaakt worden?

En dezelfde vraag voor een Nordrack2, zijn daar goedkopere van dan de originele?

Heb m,n kaarten laatst verkocht :-) ook m,n 256 E maar heb wel een MK 2 staan.Op ebay.de en punt com staan geregeld R 8 kaarten.

Hmmm, laat maar, ik dacht dat je geluiden "echt" naar het geheugen kon kopieren maar de card waar de geluiden van komen moet erin zitten... dus ik ga maar ff met m'n electronic en percussie kaart spelen :-)

Thanx voor het advies Marcuuu, ik ga zo af en toe eens kijken of er een dance card aangeboden wordt voor minder dan de prijs van een R8 :-)

Verwacht niet teveel van die kaart hoor. Dan kun je beter samples nemen en die met de pads van de R-8 aansturen.

toch wel erg cool hoor die dance kaart, vooral ook de cr78 samples.
een andere geweldige kaart is ethnic percussion, instant chill...

ik heb trouwens jaren geleden iets gelezen over iemand die een programmer voor ram kaartjes had gebouwd, zodat je je eigen samples in je r-8 kon gebruiken. weet iemand hier meer van?

Daar heb ik nog nooit van gehoord maar klink intersant.In de MK 2 zit ook de CR 78 kit.

Op de R8m RAM kaart staat geen sample-data, even de dancekaart "uploaden" kan je dus vergeten. Zo'n kaart is bedoeld om (feel) patches en setup data (midi) op te slaan.

Wanneer je setup data van bijv de dance kaart zou opslaan op een RAM kaart en deze data vervolgens in een R8 zonder de dance kaart zou laden krijg je in de display "Card Unavailable" te zien.
Probeer het maar eens uit met een willekeurige andere kaart.

Zelf ben ik goed te spreken over de R8m (al dan niet icm de 808 kaart), heerlijk om het apparaat in combinatie met mijn Schaltwerk stepsequencer te laten lopen.

Thanx 4 de info everybody!

Ik was iets te voorbarig met ROM kaarten naar Ram wegschrijven inderdaad. Verder ben ik erg erg happy mee, het is zeker geen apparaat voor main drums (tenminste nog niet geprobeerd en samples in een 950 klinken dikker) maar voor hihatjes en percussie een prima ding voor het geld.

Ik heb em nog niet als soundmodule gebruikt omdat het m'n eerste drumcompu is en ik ben blij dat ik eindelijk iets aan Logic kan syncen, toch weer een nieuwe dimensie aan het productieproces... nou nog een obxa, xpander en se1x en we zijn klaar :-)

Ik heb trouwens nog nooit zo'n debiele handleiding gelezen, alles echt letterlijk vertaald uit het Engels inc. zinsopbouw wat zinnen oplevert die je echt fuckin 5 keer moet lezen voor het kwartje valt... en er nog voor betaald krijgen ook, doe mij ook zo'n baan :-)

Ik heb alweer een volgende vraag over waar zo goedkoop mogelijk een batterij vandaan te halen want volgens mij istie ook aan het einde van z'n leven... maar daar zal ik ff een nieuwe thread voor starten.

Back