Zelfbouw MIDI naar DCB converter voor Roland Juno 60

De ATmega heeft volgens mij een andere instructie set dan de MCS-51 serie. Je zult het dus toch moeten herschrijven.

o, ik dacht dat de code hetzelfde was...:okdan:

mijn fout..:D

:koffie:

Analoge CV naar DCB? Waarom zou je dat dan weer willen? "Omdat het kan"? :?

Om van bijvoorbeeld een MC-4 naar een Juno 60 of JP 8 te gaan zonder een OP-8.

Voor mezelf is 't gewoon een leuk projectje. Om DCB eens uit te pluizen...
Ik ben altijd een stuk gemotiveerder om iets te leren als ik er meteen iets mee kan.

yeps, klopt.
ik dacht even dat het een atmega was, niet goed gelezen:D
maar het is allemaal prima om te schrijven.....

:koffie:

sja.. voor mij nog even niet ;)

assembly doet me altijd een beetje aan dit denken:
31110094818-thumb1.jpg

sja.. voor mij nog even niet ;)

assembly doet me altijd een beetje aan dit denken:
31110094818-thumb1.jpg

Dat gevoel heb ik nou altijd met Perl code ;)

Ik geef toe, als ik nou weer iets zou maken zou ik ook C gebruiken. Ook al heb ik waarschijnlijk een jaar of 15 geen C meer gebruikt. 't Is tegenwoordig allemaal Java, Perl en PHP, maar dat is niet wat voor microcontrollers.

Dat gevoel heb ik nou altijd met Perl code ;)

Ik geef toe, als ik nou weer iets zou maken zou ik ook C gebruiken. Ook al heb ik waarschijnlijk een jaar of 15 geen C meer gebruikt. 't Is tegenwoordig allemaal Java, Perl en PHP, maar dat is niet wat voor microcontrollers.

ha misschien tijd voor een carriere-move?
Ik zit in de video/film business en daar is alles nu Python en C/C++.
Ik had juist het idee dat alle "creatieve" software wel naar python-scripting aan het gaan was.
Het verbaasd me soms dat er zo weinig van dit soort scripting mogelijkheden in audio programma's zitten (op MAX en Pd na dan...). Mooi stap in die richting van MAX & Ableton.
Moet ik wel toegeven dat ik er niet heel diep in zit.

Om van bijvoorbeeld een MC-4 naar een Juno 60 of JP 8 te gaan zonder een OP-8.

Voor mezelf is 't gewoon een leuk projectje. Om DCB eens uit te pluizen...
Ik ben altijd een stuk gemotiveerder om iets te leren als ik er meteen iets mee kan.

Ok, nu snap ik em. Dat zou denk ik niet echt moeilijk zijn omdat je geen MIDI parser hoeft te schrijven. Voor de uitvoer naar DCB hoef je eigenlijk maar 2 output lijntjes te gebruiken: DCB clock en DCB data. De DCB ready/busy heb ik in het schema wel aangesloten maar nooit gebruikt in de code. In een oudere versie van de code test ik wel de DCB ready, maar later heb ik dat kennelijk verwijderd, geen idee waarom. Als je maar langzaam genoeg data stuurt zul je daar vast nooit tegenaan lopen ;) Maar goed, je kunt die busy/ready check zo zelf toevoegen...

Deze pagina beschrijft alle bits en bytes in detail:
http://www.chd-el.cz/index.php?id=93&lngid=en
Had ik deze pagina maar in '97.... :stupid

Moet een piece of cake zijn met zo'n Arduino lijkt me... :D

De DCB ready/busy heb ik in het schema wel aangesloten maar nooit gebruikt in de code. In een oudere versie van de code test ik wel de DCB ready, maar later heb ik dat kennelijk verwijderd, geen idee waarom. Als je maar langzaam genoeg data stuurt zul je daar vast nooit tegenaan lopen ;) Maar goed, je kunt die busy/ready check zo zelf toevoegen...

Volgens mij snap ik al waarom die DCB BUSY/READY niet wordt gebruikt in de code. In het schema van de Juno 60 zie ik dat het een open-collector is, daar moet dus een pull-up weerstand bij anders is ie waarschijnlijk altijd laag.

Ik heb een nieuw schema geupload met een pull-up op die lijn:
http://code.google.com/p/midi-to-dcb/downloads/list

Ik heb de code van wat extra comments voorzien en een extra regel code toegevoegd voor het checken van die ready line, maar ik heb em gecomment omdat ik het zelf niet kan testen. Zonder zou dus ook moeten werken.

Back