Wie weet er goede Akai sample CD's?

Ferruccio

Ingeburgerd
Er zijn zoveel Akai sample CD's op de markt dat ik me echt afvraag welke nou van goede kwaliteit zijn. Misschien kan iemand me hiermee helpen? Waar ik voornamelijk naar op zoek ben zijn loops, drums, fx en eventueel vocalen. Ik maak zelf dance muziek, dus daar moet het wel voor geschikt zijn. Alvast bedankt!

Hee,

Ik heb zelf niet veel sample cds ofzo maar voor de drums gebruik ik Dance mega drums. Die kun je bestellen bij www.bestservice.de. Ik ben er best wel tevreden mee. Staat echt veel op en de kwaliteit is over het algemeen ook goed.

Ik ben zelf nou ook op zoek naar een goede sample cd met loops... (ook voor dance) Dus als iemand tips heeft?? Laat het maar ff weten...

Greetz Erik

Dance Mega Drums deel 1 en 2 heb ik allebei al... Deel 2 is echt te gek. Maar ik ben toch nog opzoek naar meer. Echt kwaliteits samples zoals bijvoorbeeld de Synthetic Drums voor Kontakt en Battery. Voor loops weet ik niet zoveel goede CDs. Zelf heb ik Dance Mega Add On Grooves, maar die is al vrij oud. Gaat snel vervelen. Ook hierin ben ik van mening dat er toch echt wel iets van betere kwaliteit te krijgen moet zijn. Zoals bijvoorbeeld Distorted Reality. Dat is eigenlijk de enige Akai sample CD die ik heb waar ik echt supertevreden over ben. (als je kijkt naar de kwaliteitsstandaard dan)

De kwaliteit van Spectrasonics is inderdaad super. Ik zou als ik jou was eens gaan luisteren naar bijvoorbeeld Distorted Reality 2, Liquid Grooves en Metamorphosis. Ook hun nieuwe virtual instruments, Stylus / Atmosphere / Trilogy, zijn erg goed!
Verder vind ik BT's Breakz From The Nu Skool ook erg goed klinken. Moderne loops met een zeer strakke productie.

Helemaal mee eens. Ik heb de meeste Spectrasonic sample CDs voor de Kurzweil en die zijn ontzettend goed verzorgt. Daar bedoel ik dus zowel de overzicht en indeling van de presets maar ook het uiterlijk. Ze maken ook zeer goed gebruik van de VAST synthese mogelijkheden van de Kurzie. Het is niet zomaar een CD van wat sampletjes en vlam klaar. Er straalt gewoon kwaliteit van Spectrasonics produkten. Een van de mooiste dingen op DR 1 en DR 2 zijn de drones. Fairlight-achtige spacey drones. Koptelefoon op en trippen die hap!

ps: enige nadeel van Spectrasonics vind ik toch wel beetje de prijs. Maar dat vind ik dus van sample CDs in het algemeen.

Van al mijn sample CDs vind ik Spectrasonics het beste. En ik heb er een paar! :)

Groetjes
Eric

Origineel geplaatst door Inflexus
De kwaliteit van Spectrasonics is inderdaad super. Ik zou als ik jou was eens gaan luisteren naar bijvoorbeeld Distorted Reality 2, Liquid Grooves en Metamorphosis. Ook hun nieuwe virtual instruments, Stylus / Atmosphere / Trilogy, zijn erg goed!
Verder vind ik BT's Breakz From The Nu Skool ook erg goed klinken. Moderne loops met een zeer strakke productie.

Ja, dat de kwaliteit van die Spectrasonics producten in orde is dat is duidelijk. Maar... helaas heb ik na het luisteren van die demos van de sample CD's echt niets gevonden wat bruikbaar is voor Dance of Club muziek. Zelf heb ik Distorted Reality 2. Die is ook van hoge kwaliteit, en erg duur. Maar het aantal bruikbare samples voor de muziek die ik maak is wederom minimaal. Is er iemand die mij advies kan geven welke sample CD's er geschikt zijn voor Dance of Club muziek? Het maakt mij niet uit hoe duur of van welk merk.

Okay, dat je op zoek was naar dance spul had ik niet meegekregen. Ik heb sample CDs voor de Roland samplers die vol zitten met goed dance spul. Ik ben echter de naam vergeten. Ik kijk wel bij het uitpakken over het weekend wel hoe die heten (ben aan het verhuizen).

Groetjes
Eric

Origineel geplaatst door Ferruccio
Ja, dat de kwaliteit van die Spectrasonics producten in orde is dat is duidelijk. Maar... helaas heb ik na het luisteren van die demos van de sample CD's echt niets gevonden wat bruikbaar is voor Dance of Club muziek. Zelf heb ik Distorted Reality 2. Die is ook van hoge kwaliteit, en erg duur. Maar het aantal bruikbare samples voor de muziek die ik maak is wederom minimaal. Is er iemand die mij advies kan geven welke sample CD's er geschikt zijn voor Dance of Club muziek? Het maakt mij niet uit hoe duur of van welk merk.

Back