hulp gevraagd en ( aanbiedingen?? ) gezocht!

noobnr39

Morgen begint nu :D
beste synthers ^^

onlangs mezelf aangemeld op het forum, nu al druk op zoek naar een beetje hulp en wegwijs en apparatuur :)

van nature een dj, opleiding gevolgd tot studiotechnicus/producer, en nu actief producer/dj in de underground tekno/acid/rave scene :)

bezit zelf 2 yamahatjes, een an200 en een rm1x,

en ben op zoek naar een dikke acidachtige synth.

budget ligt helaas niet zo hoog... dus hopelijk kunnen jullie me een beetje onderweg helpen : (

EDIT: Tevens vermelden, dat ik voornamelijk op zoek ben naar desktop hardware, of rackachtige units die ik op mn bureau kan improviseren :p

Grtz!! noobje!

Hoi,

Kijk eens naar een Novation KS rack of Nova desktop
Betaalbaar,makkelijke bediening en......4 stemmig multitimbraal..

Hoi,

Kijk eens naar een Novation KS rack of Nova desktop
Betaalbaar,makkelijke bediening en......4 stemmig multitimbraal..

hadder al een gezien ja :) ook al beetje gereageerd.. niet al te snel antwoord :P komt vast wel goed ^^

PS jou profielfoto is exact hetzelfde als mijn desktop achtergrond :P

MAM MB-33 is voor de 303 lijntjes leuk, maar kan ook meer. Zelfde geldt voor de bass station van novation. Die is er ook in een rack variant. De MAM is analoog, over bass station wordt vaak gediscussieerd of die zo mag heten, dus dat laat ik maar in het midden...

Wat zoek je qua synth, monofoon, of aan alleskunner? Schreeuwbak, of subtieler?

van nature een dj

Gefeliciteerd, de meesten moeten daar flink voor oefenen. Flauw, flauw, ik weet het.... :engel:

MAM MB-33 is voor de 303 lijntjes leuk, maar kan ook meer. Zelfde geldt voor de bass station van novation. Die is er ook in een rack variant. De MAM is analoog, over bass station wordt vaak gediscussieerd of die zo mag heten, dus dat laat ik maar in het midden...

Wat zoek je qua synth, monofoon, of aan alleskunner? Schreeuwbak, of subtieler?

Gefeliciteerd, de meesten moeten daar flink voor oefenen. Flauw, flauw, ik weet het.... :engel:

ja snap wel hoor dat je dat zo zegt:P maar gek genoeg lukte het al vanaf dag 1 ^^

anyhoe....

Ik houd van wat aggresiever wanneer nodig, tevens ook gewoon weer relaxeder en sfeervoller. En ja die 303 bass <3 krijg hem (kuch)aardig(kuch) nagebouwt met mn an200 :P dus dat is nog net geen hoofdzaak ^^

heb zelf wel een paar bakjes gezien die me leuk leken...

Roland JP8080
Emu XL7 Desktop
Access Virus ( wordt al aardig te duur D: )

kheb ook echt een beetje preferentie naar iets met veel knoppen en pot's etc :P

thanks alvast voor de hulp ^^

Ik wil iig niet met mn eerste echte synth vastzitten aan 1 bepaald geluidje : ) komt later nog wel ^^

Jp8080 is inderdaad een aardige optie, hoewel ik de vst (jp6k) ook heel goed vind en die kost bijna niks. Ik mis daar wel de feedback waveform.

Clavia nord rack 1 is ook lekker, maar daat moet je wat harder werken om eruit te krijgen wat je zoekt, althans, dat is mijn ervaring.

Ik ben verder erg in mijn nopjes met de korg Ms10 en de prophecy, allebei geen rack, maar wel binnen je prijsklasse, althans zo lijkt het.

wil graag veel knopjes enzo ipv software :P werken om livesets te bouwen met een paar maatjes , en daarnaast alles in een studio ^^

Heeft er iemand niet nog iets staan ;'p? pmetjes altijd welkom :p

EDIT: novation ksrack goed alternatief?

Novation is lastig aan te komen zag ik al >.<

Laatst gewijzigd:
heb een paar kandidaten gevonden.....

roland Jp8080
roland jp8000
korg radias
Nord lead ( rack ) 1 of 2
novation supernova2

duss.... :P

kan niet bepaald veel acid/tek demo's vinden van elke synth : P

vind die klank van die jp8080 toch zeker iets hebben, net iets aggresiever lijkt het, scherper of dringt net wat meer door :P

radias ziet er echt uit als een veelzijdige unit.

supernova 2 rack gevonden voor een laag prijsje, werd me via pm aangeraden

de rest op basis van demos >.<

euhm comments? experience ?

Back