[Radikal] Spectralis

JohnnyBusca

rocket scientist
RadiTec - Spectralis

Misschien gaat ie Spectrolin heten, maar dat is nog niet zekers. De bak is ontworpen door jörg schaaf (ex quasimidi).

Een sequencer / filterbank / beatmatrix wat dat ook mag betekenen. 10 Bandpassfilters en misschien in het uiteindelijk model nog wel meer. Verder een 32 track sequencer ala Xbase met een 1/96 resolution en een tempo dat hoger dan 600 gaat. Eindelijk iets nieuws! :) Ze willen er zelfs nog 3 OSCs met FM en een multimode filter in proppen, maar dat is dus nog niet zeker. Hopelijk wordt dat geen chipje ala MFB synth lite, maar dedicated analoge VCOs.

Een beschrijving in het duits van elk deel van de synth: http://www.raditec.de/Produkte/SPECTRALIS/SYNTHESIZER/synthesizer.html

Plaatje uiteindelijk model: http://www.sequencer.de/moogulatorium/pics/Spectron_final.gif
Filmpje prototpye: http://www.planeten-netzwerk.de/consequence/spectron_moogulator.avi

Closeup van prototype: http://www.sonicstate.com/news/images/spectron_cu.jpg

Hij is al ooit in deze thread genoemd, maar hij is zo veel veranderd dat ik het wel de moeite waard vond voor op de voorpagina...

Spectron_final.gif

wat een koppen man... :D

:{

ik vind alleen dat "create song" knopje wel een beetje eng...

He dat prototype heb ik gezien!

Op de Messe stond hij schuin tegenover de stand van Max/DSP te bewonderen en met die kleurtjes zag hij er ontzettend lelijk uit.

Maar qua mogelijkheden is dit toch wel heel interessant. Hopelijk dat de prijs dan ook Radikal is want die gasten maken mooi maar ook duur spul. Een 3OSC synth lijkt me toch veel interessanter dan een 1OSC wat ik hier op het plaatje kan zien.

Eigenlijk een soort MFB synth in een Waldorf FB16 gepropt en er nog een Xbase bij gedaan soort van ding. :)

Der zit wel een OSC detune op, dus dat zou op een dual VCO kunnen wijzen.

Wat ik duidelijk minder vind is de KICK, SNARE, enzovoort...

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Der zit wel een OSC detune op, dus dat zou op een dual VCO kunnen wijzen.

Of een unisone mode?

Origineel geplaatst door fuse
Of een unisone mode?
Hij had sowieso een monosynth in gedachten.

Polyfonie, wat moet je ermee! Gewoon met je pitch op je VCO een accoord maken! :)

Ik zie iig wel een paar Virus Design trekjes.

Ben benieuwd hoe t klinkt en wat t gaat kosten. Want een freak apparaat hoort bij een freak thuis! :)

Hopelijk is de filtering van deze bak wel goed. Bij oa. de Quasar zijn cutoff en resonance totaal onbruikbaar (helaas).

Geinig bakkie, die EG morph functie lijkt me wel interresant. Ook een aparte opzet bij de VCO sectie.

ff vrij vertaald met internet-vertaler: If you turn the OSC-WAVE regulator, you will call from the left to the right different basic configurations. This begins with a vibration from two sine oscillators, for example, and becomes to the right ever overtone-richer with the further twirl. In the connection with the vielfätigen variations tonal, you get spectacular effect configurations with cross modulations, PWM in the audio area and similar treasures. The WAVE-CONTROL-Regler always steers one or several parameters going with the chosen configuration. Operate the Tastfunktion of the OSC-WAVE regulator, a matching dialogue with continuing parameters opens in the display area for the experienced user.

The SPECTRALIS is expected to ship during the last quarter of 2003.
Ben wel benieuwd naar Demo-songs en prijs..

toch alweer een tijdje geleden dat deze in het nieuws was.
is er ondertussen alweer nieuwe info onder de dsf-ers?

ben wel benieuwd hoe die klinkt en wattie kost!

The Spectralis will ship around March/April at a list price of $2500 +/-

das dan weer minder....=(
damn voor dat geld kan ik van alles kopen, als ik het zou hebben.
en dan ook nog shipping costs, btw invoerrechten...
:kont: :stupid

2500$?

Doe mij dan maar een adrealinn II of zo. Kost minder maar is ook gaaf. :)

spec_web_big.jpg

Ik heb hem vandaag gezien en gehoord en ik ben zelden zo onder de indruk geweest van een machine.

De specs zeggen een 3 osc analoge synth, maar het is in werkelijkheid iets anders.

Het is een 4 osc synth, met twee analoge filters erachter en daarachter weer een fixed filterbank. De oscillators zijn DSP, de rest analoog. Normaal zou ik nu "Bah!" geroepen hebben, maar hij klinkt echt super. Hij werkt mega handig. De sequencer is super fijn. Drums maken met ruis is echt super. Verder zit er nog een DSP synth in, waar je ook samples in kunt gooien. De bak kost wat centen, maar is echt geweldig!

Dit ga ik volgen.

Is ie al ergens uit te testen? Feedback? Tidal? Volgens mij kan dit apparaat de MachineDrum2 genoemd worden.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Volgens mij kan dit apparaat de MachineDrum2 genoemd worden.
Nope! De Machinedrum is sexy...;)

Origineel geplaatst door r.5
Nope! De Machinedrum is sexy...;)

OK!

Dat pikken we dus niet he.

Ware schoonheid zit van binnen!

Back