Nieuwe set-up

Buckie

Nieuwkomer
Beste muziekvrienden

Momenteel ga ik live met een yamaha s 90 es en een korg M3.
Ikzelf speel in een all round coverband, dus ik heb een goeie piano, blazers synths strijkers en wat sampling nodig.

Ik wil graag een Korg Kronos aanschaffen, liefst een 73 toetsen, maar het enigste wat tegenvalt is het gewogen klavier. Voor snelle thema's lijkt me dit niet handig.

Mijn set up had ik graag tot max. 2 toestellen behouden maar weet nu niet goed wat het beste is.

Ik heb al een voorstel gehad om een 88 Kronos te kopen en via midi te koppelen naar de M3.

Iemand andere suggesties?

Alvast bedankt!

Korg Kronos 61 en een extra midi-klaviertje? Er staat op Marktplaats een klassieke Yamaha KX-76 midi-keyboard te koop voor 190 euro. Ik zit er al aan te twijfelen om die te kopen, maar ik heb hem niet echt nodig. Misschien ben jij er wel blijer mee.

Bedankt voor de feedback, maar ik zou graag 1 toestel met 88 toetsen pianoklavierbehouden.

En live zou ik de setlist modus van Kronos heel duidelijk moeten kunnen bedienen,
dus het touchscreen zou duidelijk zichtbaar moeten blijven, met alleen de 61 toetsen als tweede klavier denk ik dat ik iets te weinig vrijheid heb.

Even voor de duidelijkheid: je wilt geen Kronos 73 vanwege de zware toetsen, maar je wilt wel een 88-toetsen pianoklavier? Dus je wilt én 88 pianotoetsen én 73/76 lichtgewicht toetsen?
Je zou voor een Kronos 88 kunnen gaan. Dan zou je daar als tweede klavier een Yamaha KX-76 of een ander klavier met meer dan 5 oktaven aan kunnen hangen. Met een Kronos heb je namelijk geen tweede klankbron nodig.

Even voor de duidelijkheid: je wilt geen Kronos 73 vanwege de zware toetsen, maar je wilt wel een 88-toetsen pianoklavier? Dus je wilt én 88 pianotoetsen én 73/76 lichtgewicht toetsen?
Je zou voor een Kronos 88 kunnen gaan. Dan zou je daar als tweede klavier een Yamaha KX-76 of een ander klavier met meer dan 5 oktaven aan kunnen hangen. Met een Kronos heb je namelijk geen tweede klankbron nodig.

Inderdaad klopt volledig.
Dus door de Kronos als enige klankbron te gebruiken ga ik geen risico's lopen mbt polyfonie ed door met 2 keyboards te werken?

Vinden jullie dat de Kronos piano in het live gebeuren goed tot zijn recht komt?

Inderdaad klopt volledig.
Dus door de Kronos als enige klankbron te gebruiken ga ik geen risico's lopen mbt polyfonie ed door met 2 keyboards te werken?

Vinden jullie dat de Kronos piano in het live gebeuren goed tot zijn recht komt?

Als ik kijk naar de videos van Dream Theater lijkt het me geen enkel probleem om met alleen een Kronos op te treden. Lees ook de interviews met Jordan Rudess over zijn keuze voor de Oasys en Kronos (lees: Oasys als voorloper van de Kronos).

Als ik kijk naar de videos van Dream Theater lijkt het me geen enkel probleem om met alleen een Kronos op te treden. Lees ook de interviews met Jordan Rudess over zijn keuze voor de Oasys en Kronos (lees: Oasys als voorloper van de Kronos).

Klopt, maar voor de snelle thema's vind ik het een te zwaar klavier, daarmee dat ik ga linken naar de m3

Dinsdag wordt de 88 keys geleverd :)

Je kunt ook een half jaar lang elke dag 20 sinaasappelen met de hand uitknijpen. Dan zijn die toetsen op een gegeven moment helemaal zo zwaar niet meer.

Back