Interne Zip

Javascript

Amsterdam West
Hoi, mischien een stomme vraag:

Ik heb een MPC2000XL met een externe scsi Zip, werkt perfect...kan ik ook een internde Zipdrive voor m'n pc kopen die aansluiten op m'n pc en dan m'n samples die op m'n pc staan op de zip zetten en die diskette vervolgens inladen op m'n mpc?

Waar moet ik op letten? en is er een verschil qua leesbaarheid tussen scsi en Ide?

In principe is er geen verschil in 'leesbaarheid' tussen SCSI en IDE. Je moet er alleen even op letten wat voor zip-disks beide drives aankunnen. De meeste zijn 100 mb of 250 mb (ik dacht dat er zelfs nog grotere zijn). Een 250 mb diisk kun je dus nooit afspelen op een 100mb drive. Of je een 100 mb disk op een 250 mb drive kunt afspelen weet ik niet zeker (waarschijnlijk wel natuurlijk), want ik werk zelf altijd met een 100 mb interne drive en 100 mb zip-disks.

Groeten, Phontaq

Ja, wat Phontaq zegt klopt. En 100mb schijven kun je zonder problemen in 'n 250 drive stoppen, en andersom niet natuurlijk. Verder schijnt het dat 250mb drives 'n stuk sneller lezen/schrijven, zelfs met 100mb schijven. Maar dat soort info moet je maar even op tweakers zoeken.

Verder moet je soms (in ieder geval op 'n mac) oppassen wat voor namen je je samples geeft (niet te lang en met .wav erachter) Daar was net al 'n korte thread over. Verder staan alle details over dit soort zaken perfect uitgelegd op www.mpc2000xl.com.

Back