TeeBee CV/Gate config app voor OSX

cult45

011110111000
tja, is erg simpel. ik ga ook niet heel veel tijd erin steken, maar wel handiger dan sysex strings uitdokteren en sturen.

teebeeconfig01.jpg

download Teebee config 0.1

A simple app to configure the CV/Gate outputs on the Syntecno TeeBee. OSX only. tested on 10.7.4

thanks!

Als iemand hier max/msp onder windows draait wil ik best de patch doorsturen. Dan is het 2 knoppen drukken en je hebt een standalone app.

Oh.... ik krijg al pijn aan m'n kop als ik aan de keren denk dat ik het met het apparaat heb zitten proberen zonder sysex.

Met sysex vind ik het een handig apparaat hoor.
Ik heb de mijne meerdere malen in één keer goed geconfigureerd.

Cubse op record.
sysex dump uit de Teebee gooien.
Openen in de list editor en de juiste bytes (zie manual) veranderen.
Teebee op ontvangen.
Play in cubase en klaar is case.

ja, maar daar werd ik juist zo moe van. manuaal erbij en zoeken naar de posities. Los daarvan gebruik ik nu Ableton en daar zit geen sysex editor in. Zit je de dump uit te lezen met een sysex app, editen in een ander dan weer sturen met de eerste. bah.

Ja maar wat jij hebt gemaakt is natuurlijk ook wel heel relaxed idd.
Kan je dat niet ook ff snel voor windows maken:D:D:D ?

hmm..het lijkt erop dat ik mn licentie mag installeren op een windows machine. gaan ik ff uitzoeken.

teebeeconfig02.jpg

Een nieuwe en wat mij betreft laatste versie. Je kan de midi kanaal van de TeeBee (synth gedeelte) instellen. De applicatie kan nu ook de dump van de TeeBee uitlezen zodat je kan checken hoe die is ingesteld.

Van de overige instellingen zijn de default waarden eigenlijk al prima.

TeeBee config 0.2 OSX

alleen het midikanaal van de vier cv/gate outs zou nog handig zijn erbij. voor de rest top!

Ik ben er nog niet aan toe gekomen het programmaatjes volledig te testen met teebee eraan.
Maar wat ik merkte is dat het kruisje niet werkt (programma sluiten)
En dat het uitpakken niet helemaal vlekkeloos ging (ik heb dit opgelost door bestandjes één voor één uit te pakken, dat werkte wel).

Nu moet ik wel het volgende toevoegen:
Ik heb sinds kort windows64 op mijn laptop gezet en sindsdien is eigenlijk de hele laptop een wrak.
Dus het kan zomaar aan mijn setup liggen.

alleen het midikanaal van de vier cv/gate outs zou nog handig zijn erbij. voor de rest top!

Ja? Wil je dat weleens anders hebben? Ik vind 1 tm 4 juist overzichtelijk. Goed, zo moeilijk is het niet om die erbij te doen. Komt eraan.

Ik ben er nog niet aan toe gekomen het programmaatjes volledig te testen met teebee eraan.
Maar wat ik merkte is dat het kruisje niet werkt (programma sluiten)
En dat het uitpakken niet helemaal vlekkeloos ging (ik heb dit opgelost door bestandjes één voor één uit te pakken, dat werkte wel).

Nu moet ik wel het volgende toevoegen:
Ik heb sinds kort windows64 op mijn laptop gezet en sindsdien is eigenlijk de hele laptop een wrak.
Dus het kan zomaar aan mijn setup liggen.

Hi Matthew. Als goed is is het maar 1 zip, met daarin een folder. OSX apps zijn in principe ok folders met allemaal zooi, maar dat verstoppen ze in 1 icoon. De Windows versie levert dus allemaal .dll's en folders op. Volgens mij moet je die gewoon laten voor wat ze zijn, maar wel de hele folder verplaatsen op je harde schijf. De teebee_config.exe is degene die je moet opstarten.

Hier ook een Teebee user, ik heb vroeger wel zitten draaien aan die knoppen om te proggen maar dit is zoveel beter!! Dank!
En ja midikanalen instellen zou het helemaal afmaken! (en een PPC/UB OSX versie, maar dat gaat waarschijnlijk te ver) :-)

Back