welke softsynth voor 80's sound?

aso

Stamgast
Ik zit te twijfelen tussen spullen van arturia(jupiter8v,arp2600 of Prophet 5v of van xils-lab(Synthix, Xils3) maar van deze laatste kan ik de demo's niet downloaden van hun site. wat vinden jullie?

thnx maar dit is alleen voor windows heb een mac

heb je nog andere tips? behalve hardware dan?

De 80s kun je ruwweg opdelen in 3 stukken:

- analoog
- FM
- samples (Fairlight, E-mu Emulator)

Dus, http://www.u-he.com/cms/diva voor het analoge spul (of je moet iets als Analog Factory al genoeg vinden, daar zitten alle bakken in maar dan minimaal bewerkbare presets), NI FM8 of Rob Papen's "Blue" of Linplug Octopus voor het FM-spul, en een leuke Fairlight- en E-mu library voor het sample-spul (Zero G Nostalgia).

zero G nostalgia ziet er goed uit, en niet duur. thanks for de Tyrell N6 tip!

Laatst gewijzigd:
Ik vind de Analog Factory erg fijn. Niet erg handig om de presets te editten, maar met 3500 presets is dat ook niet heel snel nodig. Zitten hele leuke 80s geluiden in.

Voor mijn 80s sound gebruik ik naast een aantal VA hardware synths, U-He Zebra en Diva, Arturia Analog Factory, Sylenth1, SQ8L, Rob Papen Predator, DiscoDSP Discovery, Steinberg Virtual Guitarist EE en Zerg G Nostalgia.

Voor drums gebruik ik Zero G Nostalgia en een heleboel Zenhiser 80s samples (thanks to Pablo!)

Alleen gaat het bij 80s muziek meer om het arrangement dan om de geluiden zelf.

Even topic omhoog kicken... Ik zoek juist 80's drum sounds... hatjes, kicks, claps etc... maar dan niet perse het oude Roland 808 spul. Iemand goeie resources (loopmasters?

De Zenhiser samples zijn heel erg leuk vind ik! Lekkere en veel 80's drum geluiden.

Anders de standaard drummachines: Tr707, DMX, Linndrum...

Back