welke softsynth voor 80's sound?

Een erg goede vsti vind ik de PG8x, die gebruik ik sinds een paar weken zeer intensief. Erg mooie emulatie van de JX8p!

Hier ben ik nieuwsgierig naar... Ik zal even checken of er een versie voor de mac is :P

na aanleiding van dit topic de TyrellN6 geïnstalleerd en zit er nu even mee te spelen.
leuke mooie synth, beetje fuzzy klank.

ik ben zelf goed te spreken over de TAL U-NO-LX, de nieuwe versie van de oude bekende gratis TAL synth. hele mooie juno emulatie. als dat niet 80's is... kost een paar tientjes.
hier een eigen demootje:
http://soundcloud.com/elektrovolt/u-no-test-1langer

de TAL elektro is gratis en klinkt wat puntiger. allemaal zeer bruikbaar.

80's sound, tjaaah, dat gaat wel even breed he.

Dan kan je waarschijnlijk ook wel een piano en orgeltje bij gebruiken.
En een FM-synth à la DX7 (hardware) of FM8 (softsynth).
En een Emu sample library.

80's is toch vooral een mentaliteit van componeren en spelen. Daar bestaan geen specifieke softsynths voor.
Moesten ze toen een V-synth ter hun beschikking hebben gehad, dan hadden ze dat wel gebruikt. Ik zie ze zo al gek worden van al die specs :-P
Dat is 80's, dat enthousiasme om nieuwe dingen te proberen. Soms doodeenvoudig en vrij minimalistisch, soms urenlang.

Gewoon nadenken waarin je gelooft en wat je wil brengen, en het dan gewoon uitwerken. That's it.

Een tip: er bestaan geniale freeware (of zeer goedkope) softsynths. Ik hou enorm van de V-station, Tal-u-no-62, Memorymoon, ...
De Arturia's hebben me nooit weten te overtuigen.

80's is toch vooral een mentaliteit van componeren en spelen. Daar bestaan geen specifieke softsynths voor.

Gewoon nadenken waarin je gelooft en wat je wil brengen, en het dan gewoon uitwerken. That's it.

Een tip: er bestaan geniale freeware (of zeer goedkope) softsynths. Ik hou enorm van de V-station, Tal-u-no-62, Memorymoon, ...
De Arturia's hebben me nooit weten te overtuigen.

Helemaal mee eens. Dat is juist het mooiste, dat je eigenlijk met willekeurige maar de goed-combinerende instrumenten-werkwijze een track á la 80's kunt bakken.

De OP-X klinkt vreselijk goed en heeft wat interessante features zoals detunen en pannen per voice.
De GUI is een beetje jammer, zowat een breinloze copy van een OB-x.

Ik zou em niet aanraden aan een beginner.

Back