Geinig Dubcreator vidje

Ik ben niet zo goed in videootjes maken en ik denk dat de eindlocator wat verder stond dan dat het filmpje lang is zodoende het zwart.

Heb ooit wel wat crossover wat toen nog house heette gedaan maar niet zoveel zin meer in om dat te doen.
Wat doe ik met de kick en bass.... wat betreft bass. Wanneer live bass zoals in het filmje, alleen wat compressie en EQ.
Wanneer synthbass zoals in mijn meeste tracks.... daar doe ik helemaal niets mee afgezien van een low cut op plm 25Hz, net zoals de kick daar doe ik ook niets mee. Kwestie van goed bronmateriaal kiezen. En heel belangrijk is de gain structuur van je hele mix. Daarom zei ik ook less is more. Wanneer je bron al goed is waarom dan nog allerlei rotzooi erop loslaten. Ik heb mensen gezien met tig plugins op een bas wat het alleen maar beroerder maakt. Vaak wordt het gedaan omdat het zou moeten.

beter.. ik steek er gelijk ff eentje op :peukie:

(gefeli met je 1000 posts trouwens).

Maar ehmz. dus voor de kick gebruik je samples in algemeen? Wat je trouwens zei over het processen klopt trouwens helemaal. Maar 'live' materiaal heeft van nature wat meer dynamiek denk ik, met synths/samples moet je dan toch af en toe wat truken uithalen om het wat op te biefen.

Zo zat ik een tijd geleden een guitaar/bas track te (re)mixen en het eerste wat me opviel is dat de bas zo stabiel maar toch aanwezig in de mix lag. Zijn niet veel synths (tja, moog etc.) waarmee je dat zo direct krijgt en softsynths... forgeddaboutit.

Back