Plugins en presets functioneren slecht na overstappen OS

xpressurself

Stamgast
Beste synthforummers,

Afgelopen week ben ik overgestapt van windows naar mac. Nu wil ik natuurlijk al mijn oude projecten (ableton) meenemen en ze in exact dezelfde staat openen.
Alleen ben ik tegen het volgende aangelopen:

Ik gebruikte de ozone 5 plugin vaak, alleen voor mac heb ik daar alleen de AU versie van kunnen vinden met als gevolg dat ableton bij het openen van een project roept dat 'ie de vst plugin ozone 5 niet kan vinden, waarschijnlijk dus omdat het nu een audio unit is.
Ook gebruik ik de sylenth vaak, ik geloof dat ik precies dezelfde versie heb en deze kan die dan ook openen alleen werken de presets niet meer, als in; de library van de sylenth zelf is nog intact alleen opent mijn presets niet met het project. Ook als ik de preset op me windows laptop opsla en deze open op me mac zegt ie dat ie de preset niet kan openen.

Nu hoop ik dat meer mensen dit hebben gehad en hoe je dit op kunt lossen, ik heb namelijk weinig trek om alle instellingen van synths en plugins over te gaan trekken bij wijze van spreken.

Alvast bedankt!

Ik zou alle plekken waar je VST's of AU versies van je plugins en synths bewaard op je Mac aangeven in Ableton (de vsti map rescannen onder preferences).

Verder zou je een library export kunnen doen of je projecten met alle presets kunnen exporten (collect all and save, dacht ik)

Kun je e.e.a. niet opnieuw toewijzen?

p.s. in de Ableton dir staat ook preset mappen, misschien dat je daar e.e.a. kunt opslaan.

Succes!

Hij geeft de ozone units ook wel weer, en ik kan ze ook wel openen, het zijn alleen nu AU's ipv VST's dus ik denk dat die ze daarom niet opent, simpelweg omdat ie de vst versie niet kan vinden.

Ook heb ik dus al geprobeerd de preset op te slaan, op een stick gezet en daarna openen op me mac maar dan zegt de sylenth dat deze preset niet te openen is, geen specifieke reden verder.

In ieder geval bedankt!

Back