• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

MS20 voor Pro-One

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Voor zolang ik het prijsverschil met een SE1X niet bij elkaar gespaard heb doe ik mijn MS20 eruit in ruil voor een Pro-One. Heeft iemand interesse in deze ruil?

M'n MS is in goeie conditie, hij komt bij Music House vandaan en ik heb er in een jaar nooit problemen mee gehad. Ziet er op wat kleine krasjes op de bovenkant na prima uit, uiteraard inclusief (niet originele) patchkabeltjes.

Over waardes moeten we ff babbelen, ver liggen ze volgens mij niet uit elkaar, en ik ben nog ff aan het inlezen over de revisies van de Pro-One en eventuele tricky bijkomstigheden enzo.

Ik hoor het wel.

Re: MS20 voor Pro-One

Origineel geplaatst door Arie Safari
...en ik ben nog ff aan het inlezen over de revisies van de Pro-One en eventuele tricky bijkomstigheden enzo.

- Serienummers 1 tot 1500 hebben een trafo die omgekeerd op de printplaat gemonteerd zit. Dit maakt deze versie niet erg geschikt voor live gebruik, omdat je trafo door z'n gewicht in combinatie met het duw- en smijtwerk van live-gebruik wel eens voor barsten kan zorgen in de printplaat. Vanaf serienummer 1500 is de trafo stevig op de bodem van de metalen chassis van de Pro One geplaats.

- Serienummers 8500 t/m 10.000 hebben een toetsenbord met rubberen membraankontakten. Deze kontaktjes houden het na verloop van tijd voor gezien. Oplossingen: proberen om kontaktjes met schoonmaken weer werkend te krijgen, kontaktjes vervangen of toetsenbord afzagen en er een Pro One module van maken... De serienummers van 1 tot 8500 hebben een toetsenbord met zogenaamde J-wire kontaktjes. Deze kleine stukjes 'gitaarsnaar' zijn door ze schoon te maken redelijk eenvoudig weer werkend te krijgen.

Verdere Pro One kwaaltjes: krakende of zelfs geheel niet werkende potmeters en/of schakelaars. Test ze dus allemaal voordat je er eentje gaat kopen! En af en toe wil de voeding nogal eens wilde dingen gaan doen, maar dat merk je snel genoeg (dan geeft ie namelijk geen geluid meer).

Wow Mr Boemtsjak,

:maffia: RESPECT!!!:maffia:

Wat weet jij veel van die serienummers en zo...........
Dit vind ik echt VRESELIJK gaaf:biertje:

Hoe komt het dat jij zo veel van al die dingen weet ???
Dit zijn juist de dingen die iedere koper van Antiek zou moete behoren te weten (tsjonge wat een lange zin ...pff)
Eigenlijk zou je er een catologus van uit moeten brengen, zo van "waar op te letten bij welke synth".
Zijn dit de enige modellen waar jij "kaas van hebt gegeten" of weet jij nog veel meer "vreemde eigenschapen"van nog meer "vreemde" modellen ????

Ik vind dit ECHT FANTASTISCH !!!!!!!!!!

Vriendelijke groetz

Marco

Senso, je hebt mail terug!

Boemtsjak, super bedankt voor deze info man! (vrouw...? neeeh not likely :) sorry dames). (Phaeax) Als je een tijdje aan deze sport doet ontwikkel je dat soort kennis, en het wordt steeds noodzakelijker omdat de lieve apparaatjes inmiddels toch allemaal ruim 20+ jaar oud aan het worden zijn. Over alles wat je hebt en wilt hebben ga je nou eenmaal vanzelf info zoeken maar Boemtsjak, inderdaad respect hoor! Hetgeen jij schrijft heb ik zo 1,2,3 niet van het net kunnen vissen, echt top! So I guess it's a serial number 1500/8500 I'm looking for :) .

Ik kwam wel info tegen over de Buddha afbeelding, Sanskrit tekst en Paddo's op de printplaat tegen, vage combi (hoewel...:) ) maar wel cool! Ghost (spirit) in the machine!

Er is nog geen defi ruil (dat zal ik ff aangeven) dus roept u maar...

Attachments

• pro1art1.jpg
    pro1art1.jpg
    16,7 KB · Bekeken: 72
Origineel geplaatst door PHAEAX
Hoe komt het dat jij zo veel van al die dingen weet ???

Omdat ik een ongezond grote interesse heb voor vintage synthesizers. :) Dus ik heb er al veel over gelezen en gehoord en verder heb ik al redelijk wat ervaring opgedaan met het repareren/modificeren van die bakken.

Zijn dit de enige modellen waar jij "kaas van hebt gegeten" of weet jij nog veel meer "vreemde eigenschapen"van nog meer "vreemde" modellen ????

Er zijn nog wel meer modellen met vreemde eigenschappen: neem bijvoorbeeld de Korg Mono/Poly. De eerste modellen zijn voorzien van een digitale noise chip, waarbij je duidelijk een 'looppunt' in de noise kunt horen. Bij de latere modellen hebben ze die chip vervangen door een echte analoge random noise bron. Helaas kan ik je hier geen serienummers van noemen... 8)

Origineel geplaatst door Arie Safari
Boemtsjak, super bedankt voor deze info man![/qoute]

Graag gedaan! :biertje:

[qoute]So I guess it's a serial number 1500/8500 I'm looking for :) .

Normaal gesproken wel ja. Of je moet al de mazzel hebben dat je een Pro One met een hoog serienummer tegenkomt waarvan 't membraan keyboard vervangen is door 't oudere J-wire keyboard. Je kunt een J-wire keyboard meestal herkennen aan 't feit dat ie wat zwaarder en mechanischer speelt dan een membraan keyboard. Als je de Pro One openmaakt, dan zie je zo welk keyboard erin zit: het J-wire keyboard heeft per toets dus een stukje 'gitaarsnaar' zitten en er loopt een metalen stang onder het hele keyboard door. Maar als je voor een serienummer tussen de 1500 en 8500 gaat, dan zit je meestal wel goed.

Ik kwam wel info tegen over de Buddha afbeelding, Sanskrit tekst en Paddo's op de printplaat tegen, vage combi (hoewel...:) ) maar wel cool! Ghost (spirit) in the machine!

Die printplaat van de Pro One is gewoon één groot kunstwerk. Moet je bijvoorbeeld deze twee printbaantjes zien die ineens ophouden. :halleluja:

Had ik trouwens al verteld over de mantra die in de software van de eerste versies van de Prophet-5 zit? ;)

Attachments

• proone.jpg
    proone.jpg
    14,4 KB · Bekeken: 68
Deal :slotje: onder voorbehoud van debiele transporteurs, MS20's met midlife crisis, gele stropdas en overmatig alcohol gebruik :biertje: !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back