De Reis der Wironii - Vangelis liefhebbers?

Tukker

SyntherKloas
Hallo lui,

Nóg een video gemaakt in drök-drök-drök huize Higgins. (Net een kleine erbij...hoera! :D )

Anyway, ik heb een stuk meegelopen met 'Sibbe Wironii', een Friese IJzertijd re-enactment groep

De muziek is her en der nogal op Vangelis' werk geïnspireerd (met name 'Earth') en ik hoop dat
jullie het kunnen waarderen.

Veul plezeer leu!

:walker:

Ik vind het een erg interessant stuk , vooral ook leuk verteld en al met al een mooi zuiver geheel.
Niet mijn stijl , maar wel zeker muzikaal.

Leuk, weer eens heel wat anders :okdan:

Enneuh... Vangelis - Earth is ook een prachtige inspiratie hiervoor :)

persoonlijk heb ik een enorme pleurishekel aan vangelis en J.M. D´Jarre´,
maar dit is waarempels weer een mooi moppie muziek:okdan:

even een tip voor het filmwerk, je moet de acteus vragen zich even een maandje of drie niet te wassen voordat de opnames beginnen, of nuturluk gewoon even vies maken voordat het opnamefestijn begint, dat werkt ook.

mensen waren toendertijd een stuk smeriger dan tegenwoordig...:D

:koffie:

mensen waren toendertijd een stuk smeriger dan tegenwoordig...:D
nou... ik denk aanzienlijk schoner dan in desch middelste eeuwen toen men op een kluitje rond de kuttolijkende kerk ging wonen waar vrijelijk de stront door de straten stroomde van het vee dat er ook rond liep en men alle ziekten nog toeschreef aan desch duivel of 1 straffe desch heer in den hemelen... zo zijn er ook kammen en andere uiterlijk verzorgende tools gevonden in de graven van oermensch nozems... de term 'barbaar' duid ook alleen maar op het feit dat ze baarden droegen en niet glad geschoren waren zoals de blije romeintjes die in hun leren rokjes andere realms occupeerden nutuulk...

Laatst gewijzigd:
Het beeld wat wij van 'de Middeleeuwen' hebben, is een composiet van 19e eeuws snobisme en dweperij met de Klassieke periode, TV-series zoals Floris en Monty Python and the Holy Grail. :D

Dit is wel een o.k. artikel over 'The Middle Ages':
http://listverse.com/2009/01/07/top-10-myths-about-the-middle-ages/

Ik heb één dag meegelopen tijdens hun 7-daagse wandeling van Steenwijk naar ergens in Drenthe. Overnachten deden ze op natuurcampings van Staatsbosbeheer en daar is gewoon stromend water. ;)
Het was een mooie toch heb ik begrepen en ze hebben er veel van geleerd. Misschien kom je ze nog eens tegen op een 'Middeleeuws' evenenment! ;)

Bedaankt veur de opmarking'n jongs!

Dank je. Heerlijke dag en goed gezelschap waren het halve werk. ;)

Ik weet niet of ik deze ook al eens postte...ik denk het niet:

Maar ik kán me vergissen....ik wor ok nen dag oaler. :D

Back