Grote Prijs Categorie Dance : net niet....

Soundtrooper

Lieutenant Korg
Hoi,
ik kreeg zojuist post van de GPNL : S**T, we zitten niet in de regiofinale.....
Zijn er hier nog meer mensen die een demo hebben opgestuurd ?

Hier even het juryrapport:

Composities : Aanstekelijke composities, heel herkenbaar en goed opgebouwd
Instr.beheer/productie : Goed, volle en warme sound en strakke productie
Kwaliteit binnen genre : Ruim voldoende, ze weten hoe het moet
Originaliteit : Het is niet erg origineel, maar er is wel duidelijk een poging gedaan om er iets eigens van te maken
Sfeer : Warm, vrolijk, zomers
Groove : Aanstekelijk, herkenbaar en zeer dansbaar
Zang, indien van toepassing : nvt
Potentie : Aanwezig, sommige nummers kunnen zo uitgebracht worden
Presentatie bio/demo/foto : Wisselend, goede persfoto weinig achtergrond infromatie

Jury notities :
Er wordt teveel gebruik gemaakt van filters (ja maar.....die plug-ins zijn ook ZO leuk !!!! haha)
Runner Up (S**T net niet dus !!:stupid )

Zal binnenkort wel eens wat mpkrotjes plaatsen (kunnen jullie gelijk die vette Chroma horen....;) )

ik had ook een demo ingestuurd, en heb het helaas ook niet gered tot de regiofinales. Het rapport heb ik echter nog niet, zal dan misschien thuis op de mat liggen, ik ben benieuwd.

Wat een gelul.. als je dit leest heb je al bijna gewonnen. Hoe moeten die andere dan wel niet klinken? Durven ze het niet te zeggen als het niet klinkt of ligt het nivo echt zo hoog? (Wat ik me niet kan voorstellen als je sommige acts tijdens de voorrondes ziet..) Wel jammer.. succes voor de volgende keer ! :)

Origineel geplaatst door krz
Wat een gelul.. als je dit leest heb je al bijna gewonnen. Hoe moeten die andere dan wel niet klinken? Durven ze het niet te zeggen als het niet klinkt of ligt het nivo echt zo hoog? (Wat ik me niet kan voorstellen als je sommige acts tijdens de voorrondes ziet..) Wel jammer.. succes voor de volgende keer ! :)

tsja.....ik vond idd. sommige tracks van winnende inzenders, gisteren op KinkFM, nou ook niet bepaald super.....maarja, wie ben ik ?? Oja, nou weet ik het weer :D

De jury is toch wel enigzine vakkundig : Lady Aïda, Gert van Veen (Quazar, ID&T magazine, Seven Stars Records), Jesse Voorn (redacteur Reload, Bassic Groove, OOR, VPRO), Darko Essere (programmeur Doornroosje).

Maar zeer bedankt voor je aanmoedigende woorden ! We gaan het zeker weer proberen vlg. jaar !

Ik zou me niet blind staren op de GPVN.. Of je daar zoveel beter van wordt...

Vrienden van me zijn een tijd geleden ook 1e geworden met de GPVN maar dan in de regio Den Haag met de band
Sad-O-Sky. Leuk en aardig dat ze gewonnen hebben maar veel meer dan een CDtje mogen maken in een studio zit er echt niet in!
GPVN: leuk, maar daar blijft het dan ook bij..

ARv

Origineel geplaatst door Soundtrooper
tsja.....ik vond idd. sommige tracks van winnende inzenders, gisteren op KinkFM, nou ook niet bepaald super.....maarja, wie ben ik ?? Oja, nou weet ik het weer :D

De jury is toch wel enigzine vakkundig : Lady Aïda, Gert van Veen (Quazar, ID&T magazine, Seven Stars Records), Jesse Voorn (redacteur Reload, Bassic Groove, OOR, VPRO), Darko Essere (programmeur Doornroosje).

Maar zeer bedankt voor je aanmoedigende woorden ! We gaan het zeker weer proberen vlg. jaar !

Lady Aïda.. pfffffffff... :Z
Als het aan haar had gelegen had vorig jaar een Fruitylooper gewonnen die alleen met z'n muis zat te kutten, nergens naar klonk en tijdens het livesetten gezellig sinasappelsap aan het inschenken was.. misschien heeft dat ook wel iets, maar ik zie doordeweeks al genoeg computeraars. Ga iig niet achter een pc zitten met een glaasje drinken, dat staat zo knullig, maar blijkbaar dacht zei er anders over... Maar nu komt het mooie, aan het eind van de avond vond die gozer, de winnende act dus, niet dat ie had mogen winnen en liet een andere act doorgaan, die de ronde later wel won en zo in de finale stond... :)

Als je door wilt komen moet je gewoon random iets programmeren, je komt geheid door... =(

Origineel geplaatst door Arv
GPVN: leuk, maar daar blijft het dan ook bij..

Als je er zelf niets meer voor doet en denkt dat alles aan komt waaien heb je het mis ja. Het kan, mits je echt goed bent, een goede springplank zijn, hoewel het er maar weinig halen.

Als het aan haar had gelegen had vorig jaar een Fruitylooper gewonnen die alleen met z'n muis zat te kutten, nergens naar klonk en tijdens het livesetten gezellig sinasappelsap aan het inschenken was.. misschien heeft dat ook wel iets, maar ik zie doordeweeks al genoeg computeraars. Ga iig niet achter een pc zitten met een glaasje drinken, dat staat zo knullig, maar blijkbaar dacht zei er anders over... Maar nu komt het mooie, aan het eind van de avond vond die gozer, de winnende act dus, niet dat ie had mogen winnen en liet een andere act doorgaan, die de ronde later wel won en zo in de finale stond... :)

Als je door wilt komen moet je gewoon random iets programmeren, je komt geheid door... =(

HAHA, Lady aïaï......inderdaad, als het aan haar lag.....
2 jaar geleden op Lowlands, BOEMBOEMBOEM BOERENSTAMP alleen maar veel te harde kicks, voor de rest was er niet veel te horen......vierkant mens !

Tsja, ik was pas nog bij de voorrondes (van de wraak van Brabant, wat dan weer een soort voorronde van de GPNL is) en die band die daar doorging was ook niet mijn keuze.
Je kunt er eigenlijk geen pijl op trekken en da's best wel irritant want wat die jury's doen is allemaal zo objectief als de petst.

Kom maar op met die mpkrotjes dan. ;)

voor de compleetheid zal ik even mijn jury rapport quoten. Ik moet toegeven dat ik me grotendeels wel in mijn "onvolkomenheden" kan vinden hoor. Ik voel vooral dat ik eigenlijk wat meer aandacht zou moeten besteden aan het fijnpolijsten van mijn tracks.

JuryRapport Dance Grote Prijs van Nederland 2003

Composities
Redelijk. De basis is goed, maar de arrangementen zijn nu nog te voorspelbaar. Meer aandacht op dit gebied is noodzakelijk. De derde track zit het meest creatief in elkaar en is het spannendst.

Instr.beh/productie
In orde, goed gemixt. Meer oog voor detail gewenst

Kwaliteit binnen genre
Ruim voldoende

Originaliteit
het eigen gezicht ontbreekt nog in deze producties

Sfeer
Rauw, maar het is geen zielloos gebeuk

Groove
In orde, zoals het in het genre hoort

Zang indien van toep.
nvt

Potentie
talent is zeker aanwezig. hij heeft een goede basis, maar er moet nog het eigen gezicht en details gewerkt worden.

Presentatie bio/demo/foto
kan beter, nu wat te beperkt

Tsja vorig jaar stonden Artefact, Hazes, Gran&Tilly ook in de finale en dat zijn ook SF leden. :)

Ik ken ook wel mensen die het vaak zat geprobeerd hebben waarvan ik de muziek gewoon keigoed vind maar het net niet gehaald hebben. Gewoon volgend jaar weer proberen en kijken of je nog kunt groeien. Of het is gewoon een kwestie van geluk dat je er bij zit. ;)

He een beetje rustig over fruity loops, je moet niet denken dat je dat bij een pak melk krijgt of zo. Je kunt er weldegelijk goede pro tracks mee uitbrengen, zie hier: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=13362&highlight=fruity+loops

Hehe, dat wist ik niet.
Maar gaaf toch?

Enne, Tommie H heeft niet eens gewonnen. (Wel een producersprijs).
Maar toch furore gemaakt.

Back