Ensoniq ESQ-1

Status
Please reply by conversation.

AnthonyDavid

Null Wave
Hoi, na 6 jaar lang zoeken eindelijk een synth gevonden waar ik echt enthousiast van werd. :D

Ik woon in Meppel en we hebben thuis geen auto (ik ben 18), dus verzenden is het makkelijkst, ophalen met de trein en bus kan ook wel, maar is niet handig (ik heb gehoord dat-ie vrij zwaar is).

Als iemand er een voor me heeft, PM please!

...Hij zou zo goed staan boven mijn Roland W-30...

Staat er eentje op markplaats.nl. met een romcartridge erbij en batterij al vervangen, da's ook wel fijn. 450 euro is een gangbare prijs tegenwoordig... zit vol met veel gezochte en steeds duurder wordende chippies. erg fijne synth: wish i'd never sold mine...=(

€450 is leuk voor een SQ-80, niet voor een ESQ-1

Max €350 en geduld opbrengen.

Serieus? Afgaand op de verhalen van Vintage Synth Explorer (recente verhalen) gaat ie voor zo'n 150 dollar. Ik had echt geen idee. € 350, daar schrik ik wel even van.

€450 is leuk voor een SQ-80, niet voor een ESQ-1

Max €350 en geduld opbrengen.

gaat soms voor minder verkocht de mijne 240.- ofso ..stom
kocht k m ook voor d8ik
;-]
iig er is een leuke vst die zelfde presets draagt
schale troost:P

Serieus? Afgaand op de verhalen van Vintage Synth Explorer (recente verhalen) gaat ie voor zo'n 150 dollar. Ik had echt geen idee. € 350, daar schrik ik wel even van.

wat daar soms by synt5hs staat ..??? oddysee750.- $ das al gauw 2000 eu [wat ooknie normaal is;-[

kdenkdatje een blofeld wel leuk vindt das waves / soort anaaloog gemuleerd pad qa sound iig met schermpje editten net as de esq

klinkt best breed das de esq ook heeel divers

die is 200++

Nice. Zat daar nog iets bij?

Net voor de hype losbarstte er nog een voor 175 gescoord met RAM-kaart. Niet moeders mooiste meer en het batterijtje moest vervangen worden, maar verder tiptop in orde.

yeps, er zat extra geheugen uitbreiding in voor de sequencer, en er zat een ram kaart bij.

zonder dit alles zou hij 425,- gekost hebben.

en idd, je kon ze niet zo heel erg lang geleden nog wel vinden voor 175 tot 200,-

:mega:

Tja ach, het compenseert een beetje voor de reparaties of afschrijving op andere bakken.

Ah dus kortom: mijn ideeën van prijzen zijn alweer achterhaald. Ik ben echt op zoek naar een ESQ-1, ik ben nogal koppig, ik wil alleen apparatuur die gemaakt is vóór 1994 (het liefst jaren '80). Nouja zie het gearlijstje.

Dan zit er niets anders op dan er toch nog een proberen te scoren ergens anders, als iemand toch nog een te koop heeft voor een iets (uhum) lagere prijs, dan hoor ik het wel :)

Bedankt voor de snelle reacties trouwens.

Korg heeft ook nog twee hybride bakken gemaakt die wel interessant zijn maar niet duur. Misschien die even checken?

Die heb ik inderdaad ook al bekeken. De DW-6000 en 8000 toch?

Ook interessant, maar ik blijf toch nog even doorzoeken voor een Ensoniq.
Bedankt voor de input.

....en in de VS zijn ze stukken goedkoper nog steeds.

Vandaar dat die verhalen van Amerikanen komen. :)

Zou verzenden vanuit US een goed idee zijn (voor de kosten)?
Of is dat echt een enorm achterlijk idee, met de kans dat ie finaal kapot gaat onderweg?
Importkosten, verzending. Dat soort dingen?

Ik heb het nog nooit gedaan, maar in dit geval zou ik er wel aan gaan denken. Ik geloof dat mijn ESQ destijds vanuit Duitsland verstuurd is met alleen karton er omheen, m.a.w. ze kunnen blijkbaar wat hebben.... :stupid

Ik heb het nog nooit gedaan, maar in dit geval zou ik er wel aan gaan denken. Ik geloof dat mijn ESQ destijds vanuit Duitsland verstuurd is met alleen karton er omheen, m.a.w. ze kunnen blijkbaar wat hebben.... :stupid

Ik ga hier eens even diep over nadenken... Even goed alle kosten berekenen. Ik heb al zo'n service gevonden die vanuit US dingen naar Europa doorstuurt (voor een redelijk prijsje).

Overwegen waard lijkt me!

By the way, ik ben nu ontzettend jaloers op die EQS-1 uit je gearlist. Grr! :D

even een kleine waarschuwing over de aanschaf van een esq1...

als het display het niet 100% goed doet, lekker laten staan.

dan is de displayprocessor aan gort, en dat komt zeer regelmatig voor.

een nieuwe processor kost iets van 60,- en het ding erinzetten iets van 200,-

even een kleine waarschuwing over de aanschaf van een esq1...

als het display het niet 100% goed doet, lekker laten staan.

dan is de displayprocessor aan gort, en dat komt zeer regelmatig voor.

een nieuwe processor kost iets van 60,- en het ding erinzetten iets van 200,-

Bedankt voor de tip! Het is inderdaad zo'n VDF display, ik las dat je die niet kapot wil hebben...!

Status
Please reply by conversation.
Back