Heat ft. BlackDuth Monroe

ano220424

in de ban
in de ban
Nog wat details afwerken, mixen en op voorwaarde dat een 'legal issue' oplgelost raakt, ga ik misschien nog eens keertje een plaatje maken. Da's ondertussen alweer 20 jaar geleden...:D
Alle meningen welkom.

Attachments

• Heat_ft BlackDutch Monroe.mp3
    7,5 MB · Bekeken: 67
Laatst gewijzigd:
Niet verkeerd. Ik krijg er een vrij sterke jaren '90-associatie bij, zowel qua muziek als qua zanglijn. Die synthlead vanaf 2:20 ofzo is echt vet. Daar had je wmb veel meer mee mogen doen.
Die tilt het nummer instant naar een hoger niveau (ofzo :-)).

En hoezo '20 jaar geleden'?

Wat de 90'ies associatie betreft, dat is natuurlijk een gevoel. De zanglijn is eigenlijk een Hiphop nummer...je zou schrikken van het origineel.
Gesteld dat ik de baslijn voluit speel ipv in optijd, en ze dan met sidechain compressie bewerk, en verder nog wat Noisesweeps... tja, dat doet iedereen vandaag en daarom heb ik dat niet gedaan.
Wel is het een bewuste keuze geweest om een aantal 80'ies drumsounds te gebruiken.

Ik heb nog gedacht om de synthlead iets langer te spelen, maar door je reactie is het duidelijk dat het niet zo moet zijn. Less=more...Bedankt ! :)

Laatst gewijzigd:
Swing it away baby! :)

Heel verrassende track. Als ik dit vergelijk met andere tracks die ik van je heb gehoord, is het echt iets heel anders. Maar waarschijnlijk heb ik nog niet alles gehoord...

Ik ben geen liefhebber van zo'n saw basje, maar in deze track doet ie het lekker. Net als Stupide krijg ik er op momenten ook een '90's feel bij. Misschien wel juist door die bass of de manier waarop je hem speelt. Met je uitleg ben ik wel benieuwd geworden naar de originele vocals. Waar heb je haar vandaan? Die delay op het eind, heb je die bewust off sync gemaakt? En een fade out had van mij wel gemogen. ;)

Die lead mag idd best nog 4 maatjes extra hoor. En wat mij voor het idee mooi lijkt, is om vanaf die arp op 1:20 even een stukje trance-achtig iets in te bouwen. Het lijkt er vanaf dat moment ook naar die te gaan namelijk.

Maar euh, ik vind hem lekker. Staat inmiddels bij mijn favorites! :okdan:

Swing it away baby! :)
Staat inmiddels bij mijn favorites! :okdan:

Hart onder de riem man ! Many thanks !!

Wat de offsync delay betreft : helemaal gelijk. Daar moet ik nog wat aan prutsen en zoals eerder gezegd...details afwerken.
Je andere suggesties mbt trance & lead bekijk ik zeker nog, straks nog wat knutselen.

Wat de 90'ies feel betreft klopt het dat die onstaat door de manier waarop ik de bass speel.
Ik kan idd proberen voluit te spelen, dus niet in opmaat en dan met de typische
sidechain compressie bewerken. Pfff teveel werk en ik ben lui. :)

Ik vind het ergggggg lekker klinken !
Heerlijk muziekstuk

Much appreciated. Thanks!

Wat de 90'ies feel betreft klopt het dat die onstaat door de manier waarop ik de bass speel.
De gekozen sounds dragen er m.i. ook wel sterk aan bij. En een associatie is inderdaad een gevoel.

Ik heb nog gedacht om de synthlead iets langer te spelen, maar door je reactie is het duidelijk dat het niet zo moet zijn. Less=more...Bedankt ! :)
Deze redenering snap ik niet helemaal. Omdat ik zeg dat het vet zou zijn, doe je het niet? Of mis ik iets?

je bent 20 jaar te laat, zou ongetwijfeld een dikke hit kunnen zijn geweest toen...

Ik draai nog regelmatig muziek van 20 jaar geleden en regelmatig ook nog van veel langer terug. Tenzij TS de intentie had om nu met deze track een hit te gaan scoren, kan ik me nauwelijks voorstellen dat hij te laat is met deze track :).

Deze redenering snap ik niet helemaal. Omdat ik zeg dat het vet zou zijn, doe je het niet? Of mis ik iets?

Heb je soms niet dat gevoel bij beluisteren van muziek dat je iets hoort en nog meer wil, maar dat het niet komt ?
Net dat werkt ! Dus jouw reactie was meteen de bevestiging hiervan.

je bent 20 jaar te laat, zou ongetwijfeld een dikke hit kunnen zijn geweest toen...
Da's eenerzijds een mooi compliment, maar ik zou toch eens goed naar top-30 luisteren. Daar staat regelmatig rock in...intussen ook al 60 jaar oud.
En Roisin Murphy...wasda ?? Right, helemaal 90'ies disco. Nee, 6 nu sla je de bal toch een beetje mis, want in onderhandeling met CNR en misschien straks op vinyl als we een punt over de rechten ivm de zanglijn opgelost krijgen.

Laatst gewijzigd:
Oeh... effe de Motu aan slingeren..

Hij is mooi breed in z'n stereo beeld. Daar hou ik wel van. De mix zit nu al goed, ben benieuwd hoe het klinkt als het af is. Hij is wel wat vol, maar dat zou ook een smaak puntje kunnen zijn. Maar ik hoor geen vervelende frequenties, dat wil wel iets zeggen. Denk dat ik genoeg muziek hoor om een stuk muziek goed te kunnen beoordelen, ook al is het niet m'n smaak. Ook met m'n Beyer op m'n kop.

Hij is wel op het kazige af voor mij.. vocals boeien me meestal niet zo. Of het moet een neger uit Detroit zijn die geile praatjes heeft :D

Tot zo ver, hij gaat mee in de platentas voor 15 september. Misschien mixt ie wel lekker met Raphies Adele mix :D

Maaruuuuuh, ben jij dan Heat of die zwarte Hollander?

Laatst gewijzigd:
Ik kan me niet voorstellen dat je niet een inhoudelijke bijdrage hebt Bass.

Zit leuk in elkaar. Wmb. is het als track erg achterhaald, zelfs in retrospectief doet het mij niet veel....vanwaar de hang naar deze oude sound?
Mix is radio klaar, en daar is alles wel mee gezegd....niet avontuurlijk in mijn optiek, maar dat moet maar net iets zijn waar je naar op zoek ben. Gezien ons laatste avontuur hebben we daar een andere mening over///
Fade out op het einde zal wel sjiek zijn voor een track die al gefade-out wordt, creatief jammer......
Ben op zich wel benieuwd naar jouw discografie, heb je die?

x B

Ik draai nog regelmatig muziek van 20 jaar geleden en regelmatig ook nog van veel langer terug. Tenzij TS de intentie had om nu met deze track een hit te gaan scoren, kan ik me nauwelijks voorstellen dat hij te laat is met deze track :).

Maar welke tracks draai je dan? Ik weet wat je bedoelt, maar elkt tijdsepos heeft zijn grenzen waarin de dikste tracks al gedaan zijn...........dus de vraag is: wanneer is genoeg genoeg?

Aan iedereen dank voor de meningen.
Het is natuurlijk geen dubstep of trance, dat zijn vandaag inderdaad zowat de stijlen die 'hot' zijn.
Maar is het een voorwaarde om een up-to-date stijl te volgen om platen te maken ?
IK denk het niet, want dan waren bij wijze van voorbeeld Roisin Murphy of Amy Winehouse en zoveel anderen ook nooit verder geraakt dan hun repetitiehok...toch ?

Maar is het een voorwaarde om een up-to-date stijl te volgen om platen te maken ?
nee hoor zeker niet :) in mijn vorige post had ik er idd nog ff bij moeten zetten dat mijn mening/smaak was, en daarmee kan ik de plank moeilijk misslaan toch? ...verder hoop ik dat het ook nu een dikke hit voor je gaat worden nutuulk :okdan:

...verder hoop ik dat het ook nu een dikke hit voor je gaat worden nutuulk :okdan:

Haha, thx...maar de kloterij is al bezig ntuulk. De rechten voor de vocalen moeten worden vrij gegeven. Het lijkt erop dat dat niet gaat lukken. Daar houdt het dan op. Maja, heb toch fun gehad in het maken, en dat is voor mij het belangrijkste.

Laatst gewijzigd:
Back