[detroit techno] Possible BRANE Collision

barn

Detroit nerd
Heeft even mogen broeden... en uiteindelijk gaat take 8 hem toch worden...
Uw mening wordt gewaardeerd!

http://soundcloud.com/brane-records/possible-brane-collision

... I like! Je doet je avatar eer aan! Ik heb vrij veel Detroit techno in de kast staan.. doet vrij Red Planet aan :)

Maar ik zou toch graag horen dat je je mixer iets minder op z'n flikker geeft... laat iets meer lucht voor alles wat er te horen valt.

Ik vind hem tot 3 minuten perfect, die break is ook heel goed maar ligt wat raar in de mix, en daarna blijft het een beetje diffuus met langzaam die strings weer terug laten komen en te lang doorgaan met die distorted tomtoms. Misschien die strings weer in een klap terug laten komen en minder lang doorgaan met die toms.

Ik heb alleen geluisterd op de laptop en ik ben de kick af en toe compleet kwijt.

Maar zeg maar tot 3:20 of zo, behalve de mix: ik zou hem echt zeker kopen.

Lekkere track! Maar inderdaad: meer lucht in de mix.
Ik vind het nu een beetje een blubberen en ik vraag me af of dat werkt op een dansvloer.

Nu ik hem nog een keer luister kan ik me ook vinden in de feedback die bikkel geeft over de opbouw.
De energie vind ik een beetje vreemd verdeeld over de track. Ik zou die energie die je in de break hebt verder doortrekken en misschien zelfs nog meer aandikken in het tweede deel.

Ook hier, hele dikke track en ook hier de tip om het meer lucht te geven, komt alles alleen maar ten goede qua geluid.

Ook wat Pad zegt, alleen ook deze track behouden als original mix..... :okdan:

Heel mooi gemaakt Barn! Had toch liever wat meer laag gehoord in die Toms. String zou ik ook iets meer cutten en langere attack. Mix kan wat meer zuurstof gebruiken.. ;) Voor de rest top! :)

Even een vraagje... zou het echt een showstopper zijn om hem te kopen of te draaien?

Want het is natuurlijk ook weer een onderdeel van de sound. (hoewel ik echt wel een aantal punten snap, en ga proberen in de toekomst beter te krijgen zonder de sound te verliezen)

Het enige dat ik niet wil maken is de cleane/gepolijste sound die ik veel te vaak hoor.

Track is gewoon lekker imo..... klinkt gewoon niet echt lekker qua geluid, te veel in het rood gemixt volgens mij.... even helemaal opnieuw afmixen en dan zorgen dat je piek niet te veel uitslaat (lees loudness war) alles komt gewoon veel mooier naar buiten, probeer het maar en leg ze dan eens naast elkaar :)
Sound is top (respect)

Even een vraagje... zou het echt een showstopper zijn om hem te kopen of te draaien?

Want het is natuurlijk ook weer een onderdeel van de sound. (hoewel ik echt wel een aantal punten snap, en ga proberen in de toekomst beter te krijgen zonder de sound te verliezen)

Het enige dat ik niet wil maken is de cleane/gepolijste sound die ik veel te vaak hoor.

Ik zou hem niet draaien vanwege de punten die ik noemde.
Als ik ĂĽberhaupt zou draaien tenminste. :)

Ook met wat meer lucht zou hij nog ruw en ongepolijst kunnen klinken.

Volgens mij kom je niet uit Detroit dus is het geen Detroit Techno maar poldertechno.
Net zoals je Kaas die niet uit Parma komt geen Parmezaanse kaas mag noemen.

Volgens mij kom je niet uit Detroit dus is het geen Detroit Techno maar poldertechno.
Net zoals je Kaas die niet uit Parma komt geen Parmezaanse kaas mag noemen.

Parmazaanse kaas is ook gewoon uit Hollandse koeienmelk gemaakt..... weer een nutteloze opmerking van je FC :stupid en lekker veel toegevoegde waarde 8o)

In de 'echte' wereld zal ik het ook nooit zo durven noemen... maar voor een forum als dit lijkt het me wel handig om te vermelden wat men kan verwachten.

In de 'echte' wereld zal ik het ook nooit zo durven noemen... maar voor een forum als dit lijkt het me wel handig om te vermelden wat men kan verwachten.

o, op het forum zit je niet in de "echte" wereld natuurlijk, dat was ik even vergeten..

ik zou zeggen, wees trots dat je een europeaan bent want daarvan hebben de detroitenaren hun stijl gejat. (kraftwerk, depeche mode, new order enz)

nu weer de stijl van de detroiters gaan terug jatten is een beetje goedkoop vind je niet?
dus wees innovatief en origineel.. daar kom je een heel eind mee

(de track heb ik overigens niet beluisterd want er staat bij dat het nep is)

o, op het forum zit je niet in de "echte" wereld natuurlijk, dat was ik even vergeten..

ik zou zeggen, wees trots dat je een europeaan bent want daarvan hebben de detroitenaren hun stijl gejat. (kraftwerk, depeche mode, new order enz)

nu weer de stijl van de detroiters gaan terug jatten is een beetje goedkoop vind je niet?
dus wees innovatief en origineel.. daar kom je een heel eind mee

(de track heb ik overigens niet beluisterd want er staat bij dat het nep is)

Gast, gaat ie?

*negeerlijst*

Nee ik zou hem niet kopen denk ik hier door. Dat het niet gladjes moet klinken vind ik prima, maar het is te hard gemixt zo.

Back