renepela
Ouwe rot
Ik wil een tweetal MFOS quantisers gaan bouwen. Ik heb echter een vraag over de twee schakelaars die erop zitten. Als ik het goed begrijp worden er twee schakelaars gebruikt om te kunnen kiezen uit drie opties (whole, half en fourth).
In de documentie staat dit:
Nou kan ik het uiteraard doen met twee schakelaartjes, maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet logisch om twee schakelaars te gebruiken voor drie mogelijkheden. Veel mooier zou het zijn als ik met een drie positie schakelaar kan kiezen tussen de drie standen. Ik wil dus eigenlijk maar 1 schakelaartje i.p.v. twee.
Kan dit en zo ja, hoe dan?
Ik zit zelf te denken aan een on-on-on toggle switch, maar ik snap nog even niet helemaal hoe ik dat dan aan moet sluiten.
Deze URL laat een plaatje zien van het frontpaneel wat ik voor ogen heb. Hier worden dus nog twee schakelaartjes gebruikt voor elke quantizer (er zitten er twee achter het paneel): http://www.ecalpemos.nl/sdiy/motm-modular/mfos-modules/
In de documentie staat dit:
Switches S1 and S2 are used to set the output step size. When switch S2 is connecting the junction of R11 & R16 to R12 (S2 in the Half/Whole position) then S1 controls the step size. When S1 is in the "Half" position the output steps in discrete .08333V steps. When S1 is in the "Whole" position the output steps in discrete .16666V steps. When S2 is in the "Fourths" position connecting the junction of R11 & R16 to R45 to ground, S1 has no effect and the output steps in discrete .33333V steps. If you only want to use the quantizer for .08333 V conversion you can put two wire jumpers on the board. One connecting SS1 to SS2 and one connecting SS4 to SS5.
Nou kan ik het uiteraard doen met twee schakelaartjes, maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet logisch om twee schakelaars te gebruiken voor drie mogelijkheden. Veel mooier zou het zijn als ik met een drie positie schakelaar kan kiezen tussen de drie standen. Ik wil dus eigenlijk maar 1 schakelaartje i.p.v. twee.
Kan dit en zo ja, hoe dan?
Ik zit zelf te denken aan een on-on-on toggle switch, maar ik snap nog even niet helemaal hoe ik dat dan aan moet sluiten.
Deze URL laat een plaatje zien van het frontpaneel wat ik voor ogen heb. Hier worden dus nog twee schakelaartjes gebruikt voor elke quantizer (er zitten er twee achter het paneel): http://www.ecalpemos.nl/sdiy/motm-modular/mfos-modules/
Laatst gewijzigd: