M-audio Venom, Nieuw voor maar €198,-

Ik heb ermee gespeeld tijdens de Messe vorig jaar, en ik vind het een waardeloos blikkerig klinkend ding.
Het is natuurlijk subjectief, maar bijv. een Gaia heeft veel meer ballen dan deze Venom.

Volgens mij heb je meer plezier aan een Micro-X, Miniak, oid.

Ik heb een aantal maanden een Venom gehad. Je kan er leuke dingen mee doen... Als hij werkt...

Het ding zit zo vol met bugs. Hij liep erg vaak vast in standalone en aangesloten op de computer. Als je bezig bent ben je dus alles kwijt en kan je niets meer saven.

Daarbij is saven sowieso een probleem. Het werken met de Vyzex werkt erg slecht. Je moet minimaal 4 keer op save drukken binnen de software en ook nog eens op de synth zelf en dan werkt het nog niet altijd.

Er staan wel leuke patches op internet. Vooral die van TheXcee zijn vet, check youtube). Maar de sound heeft bij nooit echt kunnen bekoren. Van de 1000 presets zaten er voor mij misschien 8 bruikbare. Het gaat dan wel niet om de presets, maar als de editor software niet goed werkt is dit waarmee je moet werken.

€198 is niet veel, maar voor dat geld zou ik echt eerder voor een Miniak gaan. Heb zelf een Micron en ben daar wel mega tevreden over.

Ik wil je niet afraden er een te kopen, maar ik weet wel dat ik er nooit meer een wil. Alleen als ik er geld bij krijg of als hij gratis is...

Timecop, bedankt voor deze korte review. Ook al is de prijs dus erg aantrekkelijk, deze laten we zeker maar staan.

Timecop, bedankt voor deze korte review. Ook al is de prijs dus erg aantrekkelijk, deze laten we zeker maar staan.

Ik wil je niets afraden hoor! Misschien vind jij hem wel geweldig.

Zou hem eens uitproberen en als je het wat lijkt kan je hem altijd kopen!

Jammer van de onbetrouwbaarheid. Naar aanleiding van de lage prijs ben ik even op Youtube gaan kijken. Wat ik hoorde beviel mij wel; veel golfvormen van synth-klassiekers, waaronder de door mij geliefde Roland JX, genoeg modulatie-mogelijkheden, multi-fx en multimode.

Ligt denk ik aan de sound die je zoekt. Bij Rock palace hadden ze ook nog BTW korting afgelopen week (voor die naar 21% ging) dus was die 180. Ik wilde een andere midi controller hebben voor met Cubase... synthje erbij voor de gein en je kan ook externe apparatuur aansluiten aan de venom en door de filters laten gaan, voor mij allemaal leuk extra gein erbij. In de software/synth kan je de boel dik oversturen en kapot maken (vieze geluidjes maken).... dus als je opzoek bent naar vies geluid..... Er zijn nieuwere firmware updates.... ik heb zelf heb nog niet veel problemen gehad waarvan ik dacht wtf? Maar ja, soms komen de leukste geluiden tot stand bij een wtf momentje :) Het is maar net wat je zoekt en hoeveel cashflow je hebt.

Hi fellows,
Just to say: Ik heb er ook eentje en ik vind het : WAW !

Vette klanken, diep, hard analoog, alle functies die je wil, knobs, usb, editor, inputs voor mic en gitaar met FX, heel licht, 49keys, PC soundcard functie,...
Voor kleine 200€!!!
Wat wil je nog meer???

En nee, het is niet mijn eerste synth, ik weet wat ik schrijf. (denk dat ik er al 30 tal versleten heb in mijn leven)

Die vastlopers etc heb ik nog niet ervaren, heb hem dit w-e zelfs meegenomen op het podium als synth EN als controller voor mijn Yamaha EX5 module. Werkt super!
Ik heb wel klein bugje ontdekt, dat de Glide (portamento) niet in de patch gesaved wordt...

Wat ik wel jammer vind is dat het terug stiefmoederlijk behandeld is, de software en synth worden niet meer geupdate. M-Audio is van Avid naar Inmusic gegaan en hoppa: support is blijkbaar niet meer nodig. Mensen schreeuwen om hulp in forums etc. De forums zijn zelfs gemodereerd of afgesloten.
Ik heb dit bij vele synths al gezien, de Fusion, de EX5, enz,... Gebruikers zijn dan heel inventief in zelf dingen opzetten...

Ik ben aan het denken een apart forum op te zetten voor deze,... Al was het al maar voor de klanken te kunnen uploaden, verzamelen,... (ik dacht terug aan yahoo groups, wat wel handig is, maar de spam daar is ongelooflijk)
Iemand enige tips waar er nog forums zijn die per synth zijn toegewijd?

Je kan hier ook gewoon een topic opzetten over de Venom.. Zowel bij het synth hardware gedeelte als het sample/sound exchange gedeelte.

Laatst nog een bericht gehad van TheXcee. Hij heeft inmiddels 3 Venoms en zegt er totaal geen problemen mee te hebben. Dus misschien ligt mijn slechte ervaring met dit apparaat wel aan een slecht werkende synth..

Desalnietemin mis ik hem nog steeds niet!

Back