TAL U-NO-LX release!

attachment.php

Togu Audio Line (TAL) heeft dit weekend de nieuwe Juno-60 emulatie: U-NO-LX gereleased.
TAL's eerdere juno-60 emulaties mochten er al zijn, maar deze is nu helemaal bij de tijd met z'n zero-feedback-delay filters en meer.

De specificaties op een rij:

• Self resonating zero feedback delay filter (24dB LP).
  • Filter range up to ~40kHz (depends on the sample rate).
  • Calibrated and tuned after TAL's hardware device.
  • Midi learn / automation for all controlls.
  • Improved alias free oscillators for an authentic sound also @ 44'100Hz sampling rate.
  • Arpeggiator with different sync modes (host, midi clock, not on).
  • Portamento and mono mode.
  • LFO manual trigger button.
  • Sustain pedal support.
  • Up to 12 voices.
  • New file based preset system for transparent preset management.
  • More than 300 factory presets by different sound designers (FMR, Particular - Sound, TAL).
  • Original hardware "Factory Bank A" included.

Tevens zijn er twee demo's:

Nummer 1 is van een van de sounddesigners (FMR)L
http://kunz.corrupt.ch/downloads/mp3/TAL-U-No-LX-demo-fmr.mp3
Nummer 2 is van een van de andere betatesters:
http://soundcloud.com/solidtrax/solidtrax-tal-u-no-lx-20

Hij is nu te koop voor 35 euro. Het is dan ook het eerste commerciele product van TAL. Normaliter kost de plugin 70 euro, dus wees er snel bij als je op zoek ben naar een Juno-60 in software vorm.

Attachments

• tal-u-no-lx_thumb.jpg
    tal-u-no-lx_thumb.jpg
    53,7 KB · Bekeken: 255
Ik heb hem ook binnen!

Ik ook, eerst de demo maar dan meteen gekocht, het klinkt erg puur, consistent. Nu maar lekker musiceren. :okdan:

(En als ik de "sound-a-like" library van de Emulator II in welke vorm dan ook kan vinden, ben ik helemaal tevreden)

Klinkt bruikbaar maar klinkt niet als een Juno-60
Luister eens naar Klein Orkest - Over de Muur

Ik ben niet echt onder de indruk, het geheel oogt nogal spartaans (weet wel dat het niet om de looks gaat, maar als je €70 of zelfs €35 uit moet geven voor een plug-in verwacht je toch dat het er op zijn minst aantrekkelijk uitziet ipv een freeware broddeldingetje) en qua klank vind ik het ook niet echt opzienbarend. Ik heb nooit een echte Juno 60 gehad dus ik kan niet echt vergelijken hoe accuraat het klinkt, maar vergeleken bij andere softsynths die ik gebruik sprint 'ie er nou niet bepaald uit. Zal de demo nog wel een paar keer proberen, misschien dat ik uiteindelijk overstag ga en alsnog tot aanschaf over ga, maar voorlopig vind ik het nogal 'meh'. Tot wanneer loopt die 50% korting actie?

Oh, het was in dollars. Toch maar gekocht ;) Er komt vast een keer een dag dat ik een fake-Juno nodig heb.

Ik neem mijn woorden terug, hij klinkt toch wel erg goed. Gisteravond nog mee zitten spelen, maar je krijgt er wel hele fijne geluiden uit en ik vind hem voor een VA behoorlijk overtuigend klinken.

Ik neem mijn woorden terug, hij klinkt toch wel erg goed. Gisteravond nog mee zitten spelen, maar je krijgt er wel hele fijne geluiden uit en ik vind hem voor een VA behoorlijk overtuigend klinken.

Zo kiek es oan... Dat heb ik dus ook ervaren, ik heb andere softsynths en deze is het meest consistent.

Eerst de demo geprobeerd en inmiddels gekocht. Ik vind hem heerlijk klinken en door de eenvoud is de drempel erg laag om zelf klanken te programmeren. Meer zo dan bij bijvoorbeeld de veelzijdiger DIVA, waar ik vooralsnog toch meer geneigd ben om bestaande presets aan te passen naar smaak.

Hij komt goed bovendrijven in de mix, dat bevalt me. Vooral door hem naar buiten te sturen en wat extra massa te geven met distortion pedaal en/of FX processor maakt hem warm en levendig.

Erg goed. Zou alleen wat meer moderne features willen, kunnen ze deze sound engine niet ombouwen met de modifiers (modulation sources/destinations) van een Prophet '08 of Mopho? Snap wel dat het dan geen Juno 60 meer is, maar who cares...

MIDI learn in combinatie met de APC40 lijkt niet helemaal lekker te werken. Als ik de controls map naar mijn Motif XS7 gaat het vrij goed (ook via Ableton Live) en bijna altijd zoals je verwacht (al wil hij om een of andere reden een van de Motif ADSR knoppen niet 'zien' als ik die wil toewijzen), maar op de APC40 wil hij alleen maar parameters toekennen aan de eerste draaiknop in de Controls sectie. Terwijl dit met andere softsynths wel goed werkt.

Kan hier ook niets over vinden in de handleiding, heeft iemand soortgelijk probleem en/of oplossing? Ik gebruik de laatste versie (1.64)

-edit- Zie dat er inmiddels updates zijn tot 1.7, deze zal ik proberen. Kom dit probleem echter niet in de changelog tegen.

Back