Welke Cubase aanschaffen?

Impression

Stamgast
Ik ben aan het kijken om Cubase 6.5 origineel aan te schaffen, maar twijfel nog of ik de volledige versie of de Artist versie moet pakken. Ik weet dat de volledige versie een uitgebreider pakket is, maar zijn die extra elementen wel echt zo belangrijk?

Momenteel werk ik met de volledige versie van Cubase 5
Iemand tips die mij zou kunnen helpen een goede keuze te maken?

Ik gebruik sinds een week de Demoversie van Cubase 6.5
Hiervoor heb ik 6 jaar met Cubase SX 3 gewerkt. De beperkingen die de Artist Versie heeft zul
je pas echt ervaren als je ermee werkt verwacht ik. Ik heb het lijstje met de verschillen ook al een aantal keer bestudeerd, maar of ik die zaken ook allemaal gebruik of wil gebruiken kan ik op voorhand niet goed genoeg inschatten.

De gedachte die ik nu heb is om Cubase Artist 6.5 aan te schaffen. Mocht ik last hebben van de beperkingen dan koop ik een update naar de volledige versie.

Ja die gedachte heb ik ook al gehad om eerst artist te halen en dan eventueel indien nodig over te stappen met een upgrade, is zelfs nog goedkoper dan meteen volledige versie te kopen :P

Var-Audio ben ik net een beetje mee aan het kloojen in Cubase 5 maar of ik dat nou echt veel zal gebruiken... dat weet ik nog niet

Volgens mij kun je (als ik de Steinberg site bekijk) alleen upgraden van eenzelfde versie of een lagere versie, dus van Artist > Artist of Essential naar Artist, maar niet van volledig terug naar Artist.

Tegen de tijd dat je je volledige versie van 5 verkocht hebt en 6.5 hebt gekocht ben je denk ik meer kwijt dan dat je direct een upgrade kiest van 5 naar 6.5.

Volgens mij kun je (als ik de Steinberg site bekijk) alleen upgraden van eenzelfde versie of een lagere versie, dus van Artist > Artist of Essential naar Artist, maar niet van volledig terug naar Artist.

Tegen de tijd dat je je volledige versie van 5 verkocht hebt en 6.5 hebt gekocht ben je denk ik meer kwijt dan dat je direct een upgrade kiest van 5 naar 6.5.

Daar zat ik ook aan te denken. Als je nu Cubase 5 al hebt, zal het in prijs niet zoveel uitmaken of je deze verkoopt en Artist 6.5 aanschaft of dat je een upgraden naar de volledige 6.5 koopt. Dan zou ik voor hetzelfde (of misschien zelfs minder) geld gaan voor de volledige versie.

Cubase 6.5 Artist heeft geen side-chaining...

Cubase 6.5 Artist heeft wel degelijk Side-Chaining

zelf gebruik ik de Artist versie en moet zeggen dat ik niet echt iets mis behalve dan de Vari Audio

Ja, maar dan moet je iets friemelen met de uitgangen, toch? Maar de standaard side-chaining is niet aanwezig.
Zie de site van Steinberg.

Dat zou een beetje absurde beperking zijn, maar wellicht dat het mensen inspireert eens geen SC te gebruiken. :P

Gewoon volledige versie halen, ik had toendertijd 5 studio gehaald (ondertussen verkocht) maar kwam net wat essentiele zaken te kort.
Bv een hele kleine feature welke ik erg vet vond in volledig 5, maar niet had verwacht te missen in studio 5 (vriend en teammate had volledig 5 gehaald) was een stukje audio selecteren en je op dat stukje volledig uitleven met plugins.

Verder miste ik ook paar standaard plugs, welke het prijsverschil achteraf gezien zeker waard waren geweest.

Wel moet ik eerlijk bekennen zoals eerder gezegd dat ik van cubase af ben en nu met een combinatie van twee andere daw's werk :) waarbij ik ook wil mededelen dat als ik direct voor volledig 5 was gegaan ik denk ik niet over was gestapt naar die andere 2.

Succes met je keuze.

Gewoon volledige versie halen, ik had toendertijd 5 studio gehaald (ondertussen verkocht) maar kwam net wat essentiele zaken te kort.
Bv een hele kleine feature welke ik erg vet vond in volledig 5, maar niet had verwacht te missen in studio 5 (vriend en teammate had volledig 5 gehaald) was een stukje audio selecteren en je op dat stukje volledig uitleven met plugins.

Verder miste ik ook paar standaard plugs, welke het prijsverschil achteraf gezien zeker waard waren geweest.

Wel moet ik eerlijk bekennen zoals eerder gezegd dat ik van cubase af ben en nu met een combinatie van twee andere daw's werk :) waarbij ik ook wil mededelen dat als ik direct voor volledig 5 was gegaan ik denk ik niet over was gestapt naar die andere 2.

Succes met je keuze.

Studio 5 en dan upgraden naar de full version is volgens mij niet duurder dan ineens de full version halen. Apart dat je toch bent overgestapt terwijl je van die vriend van je wel wist wat de full version allemaal te bieden had. Maar hopelijk ben je nu ook tevreden met wat je nu hebt. ;)

Studio 5 en dan upgraden naar de full version is volgens mij niet duurder dan ineens de full version halen. Apart dat je toch bent overgestapt terwijl je van die vriend van je wel wist wat de full version allemaal te bieden had. Maar hopelijk ben je nu ook tevreden met wat je nu hebt. ;)

ik betaalde 300 voor studio en hij 500 of zelfs 600.

ik had toen nog niet dat geld ervoor over.
toen kwamen we ineens studio one tegen, verkocht. :luv:

hij is zelfs van cubase afgestapt nu hierdoor, alhoewel hij zijn C5 nog wel heeft. maar das puur voor de compressor

Back