Oberheim Matrix 6 stuurt geen Sysex uit...:(

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Ik heb sinds kort een Oberheim matrix 6 in huis. nu wil ik de sysex commando's capturen, decoden en dan daarna een Zero SL mkII programeren.

Ik heb de midi in en uit aangesloten en midi ox laat cc data en note data zien.

Er staan geen filters aan.

In de midi setup van de OB 6 heb ik sysex aangezet maar hij echoot geen sysex data als ik bv de DCO frequentie verander.

Als ik een patch stuur via sysex lukt het wel.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de Oberheim sysex dat kan laten uitsturen als ik een parameter verander??

stuurt deze wel sysex uit? Als er een software editor voor is, kun je die ook gebruiken om sysex in Zero SL te krijgen.

...
In de midi setup van de OB 6 heb ik sysex aangezet maar hij echoot geen sysex data als ik bv de DCO frequentie verander.

Als ik een patch stuur via sysex lukt het wel.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de Oberheim sysex dat kan laten uitsturen als ik een parameter verander??
Het zou me verbazen als een synth dit al doet.
Normaal dient zo'n setting enkel om je synth al of niet op sysex te laten reageren = een patch laten ontvangen (sysex dump transmit/recieve activating).
Er is een verschil tussen afzonderlijke sysexstrings (sturing van afzonderlijke parameters) en een complete voice dump.
Als je afzonderlijke sysexstrings kan gebruiken kun je die wel (manueel) in de Zero SL mkII programmeren.
Zie ook Oberheim Matrix 1000

bedankt voor de uitleg allemaal.

beetje dom dat ik dacht dat de m6 sysex uitstuurt.

ja die editor had ik gevonden en werkt aardig.

ik had ook geprobeerd de sysex in midiox te vangen. is nog niet gelukt. als ik de midi van het programma naar midox stuur zie ik geen data.

vergeet ik iets?

Al goed nieuws voor jou dat er een editor bestaat...
ik had ook geprobeerd de sysex in midiox te vangen. is nog niet gelukt. als ik de midi van het programma naar midox stuur zie ik geen data.

vergeet ik iets?
De juiste midipoorten aktiveren en midiox-sysexontvangst aanvinken. (kanaal speelt geen rol poort wel.)

bedank maar heb geen ipad.

de poorten in midi ox had ik al goed aangezet en sysex ook. midi-ox aangezet en daarna de editor.

De synth reageerd op de editor maar in midi ox is alleen note en cc data te zien. geen sysex. tenzij ik een patch dump doe.

ik probeer de sysex data uit de editor op te vangen.

Heb dat zonder synth. dus software editor op midipoort X op kanaal X en midiox op hetzelfde afgestemd.

Dit liet niets zien.

Daarna heb ik de editor de synth op midipoort X op kanaal X en midiox op hetzelfde afgestemd.

De editor werkt dan en er is note data en cc data te zien van de synth. Wederom geen sysex uit de editor.

uit de manual:

-transmit - When midi out is used the MATRIX6 is considered the MASTER in the system and will transmitnotes and varios controllers (lever1,2.pEdal1,2, VELOCITY, PRESSURE, release VELOCITY and PATCH CHANGES) on whatever you selected as the BASIC CHANNEL.

uit de manual:

-transmit - When midi out is used the MATRIX6 is considered the MASTER in the system and will transmitnotes and varios controllers (lever1,2.pEdal1,2, VELOCITY, PRESSURE, release VELOCITY and PATCH CHANGES) on whatever you selected as the BASIC CHANNEL.
Ja, met wat ik in die manual al terugvond, verbaasde het me dat er een editor voor bestaat. In de manual is haast geen sysex te vinden, zodus :?
Die lever1,2.pEdal1,2, VELOCITY, PRESSURE, release VELOCITY and PATCH CHANGES zijn geen sysex maar eerder toewijsbare controller funkties.
De rest is sysexdump (zie ook ander topic die ik reeds duidde, ik vrees voor eenzelfde probleem hier).

Net gechecked ... in SoundDiver heb ik hier wel een matrix-6-editor die sysex uitzend...

Attachments

• m6.jpg
    m6.jpg
    56,6 KB · Bekeken: 126
mmm ik begin er steeds minder van te snappen. hoe kan de editor nu werken.
Als ik aan het filter draai hoor ik een verandering.
Dan stuurt die toch sysex uit.
Ik doe blijkbaar iets verkeerd.

heb een werkende sysex code samengesteld. F0 10 06 06 00 CV F7 waarbij CV de parameter aanstuurd.

ook raar dat bij de 2e poging het niet meer lukt.
Dat de editor geen sysex liet zien maar wel note data moet door een routing probleem komen. nu heb ik de editor niet via een harware maar via een software software midi port aangesloten. en nu laat de editor de sysex streams zien.

Wat meteen opvalt is dat de editor bij het opstarten een F0 10 06 05 F7 uitstuurd om de oberheim in Quickpatch edit te zetten.

Nu nog uitvogelen hoe ik dat in mijn controller krijg.

Iedergeval bedankt voor de hulp allemaal.

jaaaaaaaa het werkt.. gewoon een toggle button programeren die F0 10 06 05 F7 uitstuurd daarna reageren alle parameters op sysex.

F0 10 06 06 XX DV F7

XX - parameter 1-99 in HEX dan

DV - waarde parameter.

Back