Muten en vervolgens alleen Send geluid hebben (FL studio)

Snelkookbami

Sidechain everything!
Hoi mensen, ik heb wat effectjes op mijn send zitten voor een pad geluid wat verzopen moet worden in reverb en delay. De bedoeling is dat zodra ik het volume van het send kanaal open draai de verzopen pad langzaam luider wordt als een soort sweep/riser. Ik wil alleen geen droog bron geluid horen, hoe doe ik dit binnen FL Studio?

de originele output weghalen van dat spoor, en alleen de send open draaien.

geen idee hoe dat in FL werkt. hoop dat je hier al genoeg aan hebt...

Of je send op "pre" ipv "post" zetten en volume dicht.. als dit kan in FL tenminste :) En de send automizen

Edit: Ik meen een keer gelezen te hebben dat je meestal FX op de kanalen zelf inlaad ;) dan worden de tips hierboven erg lastig :).. Je moet die effecten dus ergens in een Sub of FX kanaal planten.. en dan je send daarna naartoe routen ... :okdan:

@Rubbah, Als ik de originele output weghaal wordt er ook niks naar de send gestuurd, dat is het probleem.

@MacGyver, Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, fx kun je toch zoiezo op een kanaal doen als je dat wilt, juist de sends zijn er toch voor als je hetzelfde effect op meerdere inserts wil toepassen?

@MacGyver, Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, fx kun je toch zoiezo op een kanaal doen als je dat wilt, juist de sends zijn er toch voor als je hetzelfde effect op meerdere inserts wil toepassen?

Ik weet niet hoe FL studio structureel met routing ed werkt.. maar het komt er in het kort op neer dat je je send kunt switchen van Pre-fader en Post-fader..
Die eerste (Pre-fader) zorgt er dus voor dat je je volumefader geen effect heeft op de hoeveelheid signaal die je Send-level uitstuurd omdat die voor de fader afgetapt wordt :)
In Sonar, Reason en Cubase.. en op heel veel mixers werkt het iig zo :)

Zoek eens op "fl studio" en "pre-fader send" :)

Edit: vond deze

Je laat je droge kanaal gewoon staan, maar geeft hem geen output bus mee. Signaal wordt dus alleen aan de FX sends meegegeven. Ik denk dat Rubbah dit bedoelt.

yep

Back