[psybient] phone booth robbers - labyrinthine

Stupide

Ouwe rot
Na enige maanden rijping heeft een afgeronde track toch weer het levenslicht mogen zien. Ofzo. :P

Zonder me te willen vastpinnen op definities leek de aanduiding ' melodieuze midtempo psybient' mij wel een aardige. Gemaakt met Reason en een midikeyboardje. Ik ben er uiteindelijk zelf wel tevreden over. Reacties hoor ik altijd graag!

The rebirth of The Labyrinthine...

Het geheel van de track vind ik erg geslaagd. Goede keuze van geluiden en lekker ruim in z'n vel. Op dat ambient achtige stukje vanaf 3:10 zou ik wel een solo willen horen van een fluitdingetje. Dat stuk mag van mij ook nog wel twee keer zolang worden als dat het nu is.

Ik verwacht niet dat je nog veel aan je track gaat sleutelen, maar als je het doet, kijk eens naar het stuk na de break. Je doet daar een herhaling van G-G-Es-F. Ik zou daar nog wat meer modulaties maken, bv G-G-Es-F-C-D-Es-F. Dan ga je nog een klein stukje dieper. Kan de track volgens mij prima hebben.

Heb je keuze voor de snare bewust gemaakt?

Thanks voor je reactie! :okdan:

Natuurlijk heb ik alle keuzes bewust gemaakt. 8) Wat wil je kwijt over die snare dan?

Ik was inderdaad wel redelijk tevreden, dus ik denk niet dat ik er nog veel/wat aan ga veranderen. Maar dat van die progressie ga ik zeker wél bekijken. Het probleem wat een beetje speelde was dat als ik verder ga moduleren, de basnoot er dan soms heel hard of zacht uitspringt qua volume, omdat-ie op een andere toonhoogte terechtkomt. Maar ik ga je suggestie zeker uitproberen!

Natuurlijk heb ik alle keuzes bewust gemaakt. 8) Wat wil je kwijt over die snare dan?

Dat ik hem niet zo mooi vind :D. Denk dat ie beter past als hij wat lager gepitched is en een wat kortere sustain heeft. Daardoor houdt ie hetzelfde effect als hij nu heeft, maar treedt wat minder op de voorgrond.

Het probleem wat een beetje speelde was dat als ik verder ga moduleren, de basnoot er dan soms heel hard of zacht uitspringt qua volume, omdat-ie op een andere toonhoogte terechtkomt. Maar ik ga je suggestie zeker uitproberen!

Interferentie met de kick misschien? heb je geprobeerd om de kick een tikkie anders te pitchen in dat geval?

Back