Ervaring met Mackie SRM 350?

Michaels Keys

Ouwe rot
Beste forumleden,

Ik overweeg een Mackie SRM 350 actieve monitor speaker aan te schaffen om te gebruiken als monitorbox in de oefenruimte, met de band. De 450 vind ik nogal zwaar/groot, nu vind ik het alleen moeilijk in te schatten of de 350 voldoende vermogen levert om mezelf goed te horen en ook de andere bandleden voldoende toetsen te laten horen.
We spelen geen heavy metal en proberen op de volumes te letten, maar het gaat natuurlijk wel redelijk hard (we stemmen volumes af op de drummer). Is de 350 voldoende? Benieuwd naar ervaringen met deze monitor (of andere compacte/ niet te zware/ niet te dure monitors die voor dit doeleinde geschikte zijn). Bedankt voor reacties!!

Michael

Geen ervaring met de Mackie's maar volgens mij zijn er qua specs (gewicht, vermogen en het aantal geproduceerde DB's) interessantere modellen.
Een RCF 310a bv... heeft een veel hoger vermogen.. weegt en kost bijna hetzelfde :)

edit: maximale geluidsdruk van beiden modellen: 121db (mackie) / 127db (RCF)...
De nieuwere versie MKII heb ik nog niet gehoord maar de oudere modellen gaan echt mokerhard en zijn super qua geluidskwaliteit en betrouwbaarheid :)

http://www.bax-shop.nl/actieve-fullrange/rcf-art-310a-mkiii-actieve-luidspreker/product-details.html

Laatst gewijzigd:
Dank voor de tip macgyver! Enig idee van de geluidskwaliteit van de twee speakers?
Het hoeft ook weer geen speaker te zijn uit de categorie'nicht schon aber laut' (leuke bandnaam trouwens)...

Zoals ik al zei. De Mackie's ken ik niet.. maar RCF klinkt echt behoorlijk goed :)
Ik zie dat de oude RCF 310a (en die klinken echt super) nog verkrijgbaar is bij Feedback.. evenals de Mackie srm350mkII.
Misschien even bellen met Feedback in Apeldoorn om aldaar een kleine luistertest te doen.. da's bij jou om de hoek toch?? ;) (heb de Korg Oasys PCI overgenomen van jou)

Helaas is Feedback Apeldoorn nie meer (failliet...)
Maar een zaak opzoeken waar ze naast elkaar te beluisteren zijn is wel een goed idee ja

Ik zag ineens ook een (nieuwe?) serie actieve speakers van Mackie, de 'thump' ... iemand ervaring met deze units? Specs zien er goed uit: compact, niet te zwaar, flink vermogen, gunstige prijs ... Mackie TH 15 A Thump bv

Helaas is Feedback Apeldoorn nie meer (failliet...)
Maar een zaak opzoeken waar ze naast elkaar te beluisteren zijn is wel een goed idee ja
Oeps.. 't Is te lang geleden dat ik daar geweest ben.. wist ik niet.. jammer zeg.. :(

iemand ervaring met deze units? Specs zien er goed uit: compact, niet te zwaar, flink vermogen, gunstige prijs ... Mackie TH 15 A Thump bv

Reviews Hij is er ook in een 12inch versie.. 11,6 kg maar het vermogen van de amp is niet in continue aangeduid.. maximale geluidsdruk van de TH15 a is volgens de gegevens 121 db..
De geluidsdruk staat voor de hoeveelheid geluid / volume / herrie die geproduceerd wordt :okdan:

Back