Ervaring met Behringer Eurolive B212D?

Michaels Keys

Ouwe rot
Ha forumgangers, jawel, naast de Mackies en RCF ART lijn is er natuurlijk nog de firma Behringer.
Dezelfde specs maar voor (bijna) de helft van de prijs. De B212D ziet er op papier als een goede kandidaat uit, maar ook de vraag: wie heeft ervaring ermee, liefst in de repetitieruimte met band?

Voor het idee: ik zoek een monitor/speaker ((1 kast) die thuis vooral een kwalitatief goed geluid geeft en genoeg vermogen om in de oefenruimte met de band mee te komen. Liefst een niet te grote/zware kast. Maximaal wil ik er 300-350 euro aan uitgeven. Tot nu toe staan op het lijstje een Mackie Thump 15A, een Mackie SRM 350 en de RCF ART 310A.
(Laatstgenoemde is rond de 400 euri dus eigenlijk al wat boven budget....)

Ervaringen en tips zijn welkom!
Thanks!

Die Behringer is idd interessant qua specs.. Maar ja.. de betrouwbaarheid blijft de vraag bij 'Behringer...
Heb wel goeie verhalen gehoord over het tweetertje in oudere speakers van hun.. maar nooit zelf gehoord dit type
Qua geluidsdruk moet je hier de drummer wel mee kunnen overstemmen :D

Oh.. en hij schijnt kleiner te zijn dan er in de manual staat.

ff wat details uit de review hoek gesloopt bij BAX

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Raymond Genders - 03 augustus 2011
Ik heb deze speaker aangeschaft als monitor voor mijn band. Na dit uitvoering getest te hebben, kon ik het niet laten hem ook als topkastje uit te proberen. Na een kleine aanpassing in het laag, voldeed die helemaal en moest ik het laatst sterretje wel toekennen. Prijs/ kwaliteit is top! en wanneer je de rms waardes hanteert, houd je nog steeds 350 watt over, de speaker blijft overeind zonder schel te gaan klinken. Petje af, ook voor Bax shop, maar dat wisten ze al......

R.Genders

Yorick bossewinkel - 22 juni 2011
Nadat ik heb gehoord dat er nog maar 3 op voorraad waren, had ik er gelijk 2 besteld!
Gelijk volgende dag binnen gekregen, top service!
Het design ziet er ook mooi uit, het staat erg mooi in mijn Drive in show.
Nu maar gauw testen, ik was erg benieuwd. Luidsprekers op een kwart open gezet, op mijn mengpaneel op -20 db geknipperd, al een hele bak met geluid, en zuiver! Mijn eerste gedachte was, hoe kunnen ze het voor mekaar krijgen! Natuurlijk is er altijd beter, maar voor deze prijs kan het gewoon niet beter!

De + punten:

- Groot volume
- Compact (op de site staat 55 cm hoog maar als ik ze naast mijn MC-8 zet zijn ze even hoog, dus ongeveer 45 cm hoog!)
- Mooi design
- Lichtgewicht luidspreker
- Ideaal voor drive-in shows
- Ook als vloermonitor te gebruiken
- Binnen 5 minuten aangesloten, alles plug&play
- Clip led, stuur je te veel Decibels dan gaat deze branden, zo weet je wanneer je terug moet draaien
- Aardige bass

- Punten:

- Grill kan je zo indrukken, dan deukt hij in.

Verder kan ik nog geen - punten vinden, kortom een geweldige speaker voor het geld! Natuurlijk is het van de grill niet erg storend, hij gaat vanzelf weer terug, is het niet het geval kan je een haakje maken en die er achter steken.

Groeten Yorick

Back