DX-200 stemmen

sander

_
Ok, ik heb dus pas een DX-200, maar die klinkt dus wat vals naast m'n andere synths.
Wat ik nu zoek is een fine tune functie. Ik heb wel gezien dat je iets met de pitch kan doen,
maar ik kan het nog niet helemaal goed vinden.
Ik gebruik de DX alleen als synt. Ik sequence em dus vanaf een andere sequencer. Dus maak
geen gebruik van songmode ofzo.
De software editor heb ik nog niet. ik ga niet de rest van m'n synths aanpassen aan de DX, anders
klinken m'n bestaande dingen weer allemaal anders.

Iemand anders een idee of je dat op het apparaat zelf kan instellen of dat het persee via software editor moet?

Al heb ik tot m'n spijt niet zo'n doosje...ik zat me ff te vervelen en heb de manual er eens bijgezocht (zit momenteel toch te wachten op een e-mailtje).
Ik kon zo snel niets vinden over alternatieve tunings, en de kans dat zo'n digtitaal ding zich detuned is ook niet echt aanwezig.

In het faq gedeelte stond echter wel een stukkie over het transponeren van je tracks, wat misschien je probleem wel eens zou kunnen zijn. Zie pagina 66 van de manual.

Misschien kun je eens proberen om SHIFT + 13 <move/pitch> in drukken en gaan kijken of de tracks toevallig een paar (halve) nootjes omhoog of omlaag getransponeert staan. Dat gaat namelijk niet echt goed klinken :)

Misschien de moeite waard om even te checken!

succses!

Als hem zat bent hoor ik het graag :)

Dennis

ik snap niet hoe jou nieuwe dx200 vals kan klinken????????????
moet je niet alles lekker op die dx200 stemmen?
want die lijkt me automatisch juist gestemd te zijn
zeker zo jong noh

Ja, maar ik bedoel tunen tenopzichte van m'n andere synths. Die zijn opelkaar afgesteld. Nu er een nieuwe bijkomt,
klinkt dat niet helemaal ok.

Een valse DX200??? Mmmhhhhmm, dan denk ik eerder dat al je andere analoogjes een beetje ..... :confused:

Oké ff serieus, ik ken weinig verhalen over valse (ja wel kapotte) digitale synths. Mijn DX doet het prima hier. Hij zou natuurlijk kapot kunnen zijn. Maar klinkt hij bij iedere preset vals? Een heleboel presets zijn enigszins atonaal, maar zeker niet allen. Toch???

Back