Aangezien het slechts 8 sporen zijn, is hij inderdaad niet zo relevant meer. Daar zijn veel alternatieven voor tegenwoordig.
Ik heb zijn recentere afstammeling de D2424LV, die kan 24 sporen
tegelijk opnemen. Los van grote tapemonsters is er met die specs heel wat minder alternatief. Die bak kostte me dan ook een fortuin tweedehands (700 als ik het me goed herinner).
Maar zoals gezegd, een D80 heeft niet die meerwaarde die een 2424 heeft, dus die zal ook niet zo'n prijzen vragen. Daarenboven is het oude techniek met dus oudere AD/DA's, kleine schijf en zeer inefficiënt schijfgebruik (allemaal opgelost bij zijn jonge broertjes). Je moet het maar willen gebruiken. Maar het waren wel heel degelijke apparaten in hun tijd en ik werk er graag mee. Zoals SOS zegt: het is een tapeless tape recorder. Met instant rewind.

En zelfs een D80 maakt nog steeds mooie opnames. Dus als je zonder PC wil werken, nog steeds bruikbaar! Wel even een inline mengtafel hebben, dan werkt het pas handig.
Mocht je de verlengkabel voor de remote erbij hebben: daar heb ik interesse in! De D80 zelf kan ik niet gebruiken, tenzij die veel onderdelen met een 2424 zou delen. Maar dat lijkt me niet, gezien het leeftijdsverschil.
Wat dan de werkelijke waarde van de D80 is? Reken je maar niet rijk momenteel. Kijk vooral naar de concurrentie op 8spoor gebied, en refereer je daaraan mits de beperkingen van een D80. (18 minuten op 850MB bv...)