LINNDRUM LM2

synthasia

Vintage lover
Kan de Linndrum LM2 gemod worden met dynsync?
Ik wil hem volgend jaar kopen en hij moet wel met de rest meelopen.
Zowiezo met m'n Juno-60. De arp van de Juno wordt getriggert door m'n 606.
Dan hang ik de Linn aan de 606.

Even uit mijn hoofd is Linn gebaseerd op 48 ppq en Roland op 24 ppq.
Of je zit altijd met dat 'omrekenen', of je lost dat op met hardware...
Van DIN plug naar jack is natuurlijk een kwestie van conversiekabeltje.

Ik denk dat je beter op zoek kan naar zo'n fijn sync apparaatje van bijv. Garfield Electronics.
Die kunnen (afhankelijk van model) ongeveer alles aan alles syncen. Moet je 'm wel eerst even tegenkomen, is vintage spul natuurlijk.
In hetzelfde kader: ook de gouwe ouwe Korg KMS-30 schijnt te kunnen werken in dit geval.

Zie ook bijv. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=56238
Matthew, kom d'r maar in...

Even uit mijn hoofd is Linn gebaseerd op 48 ppq en Roland op 24 ppq.
Of je zit altijd met dat 'omrekenen', of je lost dat op met hardware...
Van DIN plug naar jack is natuurlijk een kwestie van conversiekabeltje.

Ik denk dat je beter op zoek kan naar zo'n fijn sync apparaatje van bijv. Garfield Electronics.
Die kunnen (afhankelijk van model) ongeveer alles aan alles syncen. Moet je 'm wel eerst even tegenkomen, is vintage spul natuurlijk.
In hetzelfde kader: ook de gouwe ouwe Korg KMS-30 schijnt te kunnen werken in dit geval.

Zie ook bijv. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=56238
Matthew, kom d'r maar in...

Inkoppertje Hanz..

De KMS30 is voor mij een onmisbaar ding geworden voor m'n Linndrum en de Korg KPR77 die ook op 48 ppq werkt. En ooit gekocht van Hanz :D

Het fijne van DIN sync is wel dat je het behoorlijk onbeschoft kan splitsen wat bij midi niet werkt. Ik heb zelf een oud bandrecorder verloopje van DIN naar tulp bij de kringloop gekocht voor de Linn. Als je DAW continu sync mee stuurd is het wel wat lastig starten...

is een linndrum niet 96 inplaats van 24 zoals roland uit mijn hoofd ? dus loopt hij (de sequenser) 4 keer zo snel?

Met die Doepfer dingen kan je alleen minder maken, niet meer. En de Linn is 48, zeker geen 96.

Welke was het, De MSY2?

Midi sucks ass man... :D

bij vintagesynth.com staat "Quantizing (96 ppqn) het kan zijn dat het daar fout staat. in de manual staat het antwoord niet die ik net heb door gespit.

Laatst gewijzigd:
Back