[HardCore] BReyn - Let's fry these sob's

Tja als ik dan mijn ongezouten mening moet geven dan vind ik het eigenlijk niet zo heel goed, maar het is duidelijk nog in de aanmaak ja. Er zit nog niet echt een opbouw in de track.

Je vocal heeft teveel achtergrond herrie en is vrij onverstaanbaar. Het geheel is ook nogal kaal nog, waardoor die ruis nog eens extra opvalt. De melodie begrijp ik niet helemaal, die zou ik nog wat verder uitwerken. De kick en de vocal drukken de rest helemaal weg en je moet sowieso duidelijk nog veel aan je mix doen, het geheel klinkt nogal dof.

Hoi dank voor de feedback..

Ben hem ff gaan beluisteren bij iemand met deftige monitors en het klinkt idd dof...
Heb 'm nochtans beluisterd op verschillende media thuis en toen klonk het wel helder...
Dit is dus mijn grootste hekelpunt.. de qualiteit, kom er gek van al die vette klanken gaan lost in translation

Ik ga deftige monitors aanschaffen en een interface die toelaat tegen een hogere frequentie te renderen

Of iig een mp3 of wave insluiten in je post. Sharingsites om muziek te presenteren, dat is niet echt handig.

Zal straks nog even luisteren als ik een pc met speakers heb!

ow ok dat zijn idd goeie tips waarvoor dank! Ik had geen weet van verlies van qualiteit via sharingsites...

fingers crossed...

en voor soundcloud wordt dat dan

Het is niet een klank die ik mooi vind en het geheel is kwa structuur erg slordig..........de oversturing lijkt nogal willekeurig en vreemd door te komen.

FF geluisterd.

Paar tips:

- Even goed naar die vocal samples kijken/luisteren, die klinken nogal slecht. Zou proberen daar een hoop troep uit weg te filteren. Of betere proberen te vinden.

- Geluiden, met name de melodie, klinken nog niet echt "hardcore". (persoonlijke mening uiteraard)

- Kicks klinken erg dof en " opgeblazen", zou goed naar je oversturingsinstellingen kijken.

- Geheel klinkt ook niet echt lekker helder, met welke DAW werk je?

- Zoals Brz al zei, komt rommelig over, zit nog niet echt een idee c.q. lijn in.

Keep it up, succes!

Ok fellow soul mates duidelijke taal waarvoor hartelijke dank!!!

Nu het probleem omtrent de qualiteit stelt zich imo enkel rond mijn opzet.
De lead is, zonder in de aanval te gaan en enkel bij versie II van onze veteraan Niel Duran met wat oversturing.
Zoals eerder vermeld gaat er blijkbaar heel wat verloren door mijn kutopstelling.
Nuja kwas al content terug wa beats te kunnen creëeren

Als alles goed gaat heb ik eind deze begin volgende maand deftige monitors KRK RP 8.
Ben benieuwd naar de verbetering.

Vraag me niet wat ik nu gebruik kga niet de komiek uithangen.
DAW is FL bagger i know cubase staat ook op mijn wishlist beetje te duur 500,- is er net over tenzij jullie weten de prijs te drukken dan hoor ik het graag... Is bv de 3 of de 4 voldoende?

Cubase 6 Elements; 89 euro. Zou het mee moeten kunnen, en wat plugins uiteraard.

What d fucking fuck?!! :{
Ben je daar 100% zeker van?
Met plugins bedoel je cubase gerelateerde of losstaanden?

--edit--

Heb de review gelezen en blijkt dat je gelijk hebt
Het grootste verschil is een beperking van 48 audiotracks en 64 miditracks...
Kom ik net mee toe lol
Dus concreet kan je perfect starten met cu elements...

U make me happy dude... IoU a beer :mega:

Laatst gewijzigd:
Ableton is ook leuk om te proberen (overigens kan je Cubase ook gratis uitproberen).

Lang met Ableton gewerkt, totdat ik een render van Cubase hoorde. Dan ga je toch wel huilen over de kwaliteit die Ableton uitspuugt.... maar het werkt wel superhandig, handiger dan Cubase vind ik.

Back