[HardCore] BReyn - Let's fry these sob's

Idd die C400 ziet er niet alleen gelikt uit maar sluit naadloos aan bij wat ik wil + het is van M-audio

Die van tc Electronics smaakt precies ook wel al moet ik zeggen dat mijn voorkeur naar de C400 uitgaat.

Nu heb ik reeds zowel naar de mensen van Bax-shop als naar die van Keymusic een mail verstuurd met dezelfde vragen die ik hier gesteld heb en tot op heden krijg ik alleen maar een silence treatment. Nu probeerde ik de C400 opnieuw te openen op Keymusic en plotseling wordt er aan die pagina gewerkt. Ik geloof niet in toeval dus ik neem aan dat ze deze gaan aanprijzen. Vorige keer toen ik de review van hen over de C400 las zag ik er software bij staan maar heb niet verder gelezen omdat ik dacht dat hij niet zou voldoen... :stupid

Mucho mucho gracias!!! Lukt perfect om deze te bekostigen! Zo goed als :verkoght:

Jongen, ik ga je nu een advies geven waar ik heel veel aan gehad zou hebben toen ik net begon met deze nogal dure hobby:

- KOOP ZOVEEL MOGELIJK 2E HANDS -

Waarom zou jij de volle mep gaan betalen voor een gloednieuwe audio interface en monitoren, terwijl Marktplaats er vol mee staat? De spullen die je als beginner koopt, verkoop je waarschijnlijk toch weer door zodra het muziekmaken serieuzere vormen gaat aannemen.

Ik koop nagenoeg alles 2e hands en heb veel vaker problemen gehad met nieuwe spullen, dan met gebruikte spullen.

Huh? Ik heb net het voorgevoel dat het andersom zou verlopen...
Je weet nooit wat er gebeurt is met de spullen en wat de reden is dat ze het verkopen...
Buiten mijn interface ( wat ik zelfs ook betwijfel ) zie ik me de komende jaren niet genoodzaakt om van monitors te veranderen of keyb...

Eerlijk gezegd heb ik er een beetje schrik van om 2de hands spullen te kopen...
Faders die kraken, draaiknoppen die wanneer je ze tweaked in je hand verschijnen, roest, etc... ik kom gek als er iets aan is en als ik zie wat bevriende producers en dj's allemaal proberen aan te smeren op sites dan houd ik mijn hart vast voor dergelijke aankopen

Try-before-you-buy is de gouden regel indien je tweedehandjes koopt!

Nu is die M-Audio interface ook niet echt schrikbarend duur, vind m zelf eigenlijk ook wel heel mooi, EN, plek voor 2 setjes monitoren! Hendig!

Ben meteen ff gaan kijken op marktplaats en de KRK RP8 wordt daar aangeboden à 400,- ipv 490,- nieuw en de m-audio profire 610 à 250,- ipv 310,-

Met alle respect maar de geringe besparing weegt niet op tegen de zekerheid van nieuw en goed werkende onderdelen. Dank voor de goede tip maar ik ga toch voor de zekerheid.

Try-before-you-buy is de gouden regel indien je tweedehandjes koopt!

Ja idd een goeie optie nu laat dat niet weg dat er later nog gebreken aan de oppervlakte kunnen komen en daarbovenop denk ik niet dat ik die luxe heb om via 2dehands sites een aankoop te doen en dat ff vlug te gaan testen...

Nog een kleine citaat van die kerel met die KRK RP8 aanbieding.

Reden van verkoop: "weg wegens dubbel" ????????? WTF?

Heeft hij nieuwe gewonnen dan?

Huh? Ik heb net het voorgevoel dat het andersom zou verlopen...
Je weet nooit wat er gebeurt is met de spullen en wat de reden is dat ze het verkopen...
Buiten mijn interface ( wat ik zelfs ook betwijfel ) zie ik me de komende jaren niet genoodzaakt om van monitors te veranderen of keyb...

Eerlijk gezegd heb ik er een beetje schrik van om 2de hands spullen te kopen...
Faders die kraken, draaiknoppen die wanneer je ze tweaked in je hand verschijnen, roest, etc... ik kom gek als er iets aan is en als ik zie wat bevriende producers en dj's allemaal proberen aan te smeren op sites dan houd ik mijn hart vast voor dergelijke aankopen

Ja er zitten natuurlijk risico's aan, maar als jouw mooie nieuwe geluidskaart na een jaar en 2 dagen kapot is en je had een jaar garantie, kun je ook fluiten naar je geld. Als je iets duurs 2e hands koopt, neem ik aan dat je het eerst gaat uitproberen. En een praatje met de verkoper zegt je vaak al genoeg over de betrouwbaarheid van diegene.

Er is nog steeds een levendige handel in vintage synthesizers van 25+ jaar oud, die doen het ook nog steeds, dus ik zou me niet al teveel zorgen maken over 2e hands audio interfaces die bij iemand thuis in een rack gehangen hebben.

Laatst gewijzigd:
Volgens mij staat er nog een setje VXT6 van KRK te koop in de marktplaats van SF. Die zijn echt veel beter dan de RP serie....

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=158007

(geen 8-serie, maar wel aardig goeie monitoren volgens mij)

Klopt goeie monitoren maar wel genoodzaakt om in een 2.1 opstelling te plaatsen met een woofer en bij de 8-serie is dat niet nodig de buren gaan 't wel voelen.

Of zie ik het verkeerd ?

Wat is nou eigenlijk goed en wat is onvoldoende want al die commerciele info die bij de monitoren beschreven staat geeft me alleen nog maar meer twijfels...

De KRK's staan er om bekend enorm "bassy" te zijn. Ik denk niet dat je er nog een sub bij hoeft te zetten :). (ligt ook aan je studioruimte e.d. natuurlijk)

Die RP8's zijn ook zeker goed te doen hoor.

Back