Behringer MX8000: verschillen oude en nieuwe uitvoeringen

Nightstorm

Ouwe rot
Yo mensen,

Ik ben (nog niet erg succesvol, maar dat terzijde) aan het sparen voor een Behringer MX8000 (tweedehands). Nou zie je zowel de nieuwe versie (die blauwachtige) alswel oude versies (grijze) te koop worden aangeboden. Ik vroeg me af of, afgezien van evt. door ouderdom ruisende faders, er verschillen zijn tussen deze versies (heb wel 's gehoord dat de eq verbeterd is?). Iemand die me dit kan vertellen? Moeite doen om een nieuwe uitvoering te bemachtigen of is een technisch nog in goede staat zijnde oude eurodesk net zo'n goede (of slechte, dat ligt aan de behringer voor- en tegenstanders, maar daar heb ik nu ff schijt aan :)) aanschaf?

Met vriendelijke groet en dank,

Dhr. N. Ightstorm

Ik denk dat het weinig uitmaakt, ze klinken ongeveer allebei even slecht.

Origineel geplaatst door Mike-E
Spreek je uit ervaring of uit "van horen zeggen". :confused:

Uit ervaring, en mijn ervaring is dat je nog beter met een moulinex mixer kan gaan mixen.

ach ja, als gasten als catscan en promo jarenlang de meest vette tracks met die bak weten te mixen, waarom zou het mij dan niet lukken? (omdat ik niet zoveel talent heb, okay, maar dan lukt 't me met een mackie ook niet)

maar goed, allebei even kut, dus dan maakt 't niet zoveel uit (kan op de behringer-website trouwens niet vinden wat nou precies de pro's zijn van de A ten opzichte van de ouwe)

Origineel geplaatst door Wappie909
Ik denk dat het weinig uitmaakt, ze klinken ongeveer allebei even slecht.

Wat nou ze klinken allebei even slecht?!?
Voor dat geld (en zeker de prijs van een tweedehands) klinkt het prima!
Ik heb zelf een mx8000a en ben er zeer over te spreken.

Wat ik niet begrijp: Jullie hebben het over een blauwe? 8000 of 8000a?
Bij mijn weten is er alleen mx8000 (discontinued) en de mx9000 (vaste meterbrug) maar zowel bij mij als op de website zie ik er niks blauws in! ;)

Dus voor zo'n 700 euro heb je een goeie 24/48 sporen mixer tweedehands....

Succes.

heeeel donkerblauw is 't toch? of ik ben kleurenblind, dat kan ook :)

en dit is een ouwe versie:
8777.jpg

en goed, verder geen discussie over hoe kut behringer dan wel of niet is, ik weet wat ik ermee wil en ik weet dat dit voor mij prima is, ik ben alleen benieuwd of er nog verschil zit tussen de nieuwe uitvoering en de oude..

Origineel geplaatst door Wappie909
Uit ervaring, en mijn ervaring is dat je nog beter met een moulinex mixer kan gaan mixen.

Nou sorry, maar dit slaat echt als een lul op een drumstel met een kutgeluid erin. Zeg niet dat het een super-toppie-pro-tafel is van weet-ik-hoeveel-pleuro's. Het is ook een ordinaire kopie van de Mackie. Maar voor de rest heb je een hele leuke tafel... zeker in zijn prijsklasse!

Heb nog maar even een testje voor je opgezocht: http://www.sospubs.co.uk/sos/1995_articles/sep95/behringereurodesk.html

Tja... of de reviews in SOS moeten gebakken zijn met een Moulinex frituurpan? ;)

Origineel geplaatst door Nightstorm
kan op de behringer-website trouwens niet vinden wat nou precies de pro's zijn van de A ten opzichte van de ouwe

Dit gaat over de impoved versie, de "A" dus:

The new, improved "A" version of this master of modern music production sports excellent audio quality. And the possibility of linking two consoles, including all routing functions, should not be underestimated. The MX8000A features two stereo inputs for master decks, each of which can be directly assigned to all monitor outputs: control room, studio and two phones outputs. Two BNC connectors for gooseneck lamps ensure that you won't be left in the dark – in any situation.

Origineel geplaatst door Mike-E
Nou sorry, maar dit slaat echt als een lul op een drumstel met een kutgeluid erin. Zeg niet dat het een super-toppie-pro-tafel is van weet-ik-hoeveel-pleuro's. Het is ook een ordinaire kopie van de Mackie. Maar voor de rest heb je een hele leuke tafel... zeker in zijn prijsklasse!

Heb nog maar even een testje voor je opgezocht: http://www.sospubs.co.uk/sos/1995_articles/sep95/behringereurodesk.html

Tja... of de reviews in SOS moeten gebakken zijn met een Moulinex frituurpan? ;)

niet op laten naaien door die Wappie Mike.. Zit alleen maar slap te lullen.. ook in andere threads. Hij kicked er zeker op als mensen er tegen in gaan.. Niet doen dus.

Arv

Acht dat eeuwenlange gezeik over Behringer.
Ik heb zelf ook de MX8000A, en ik vind het een TOP mixer !
Voor mij hardcore/hardstyle tracks is die prima.
E-Noid gebruikt hem ook en Vinyl Junk ook.
Ik heb geen Mackie of Spirit geld, dus deze mixer vind ik prima !
Gaan voor die mixer ! (wat moet die kosten) ???

Grtx,
Martijn

Ik heb er zelf ook eentje gehad (nu Behringer Digitaal), en heb er een jaartje of twee fijn mee gewerkt!
Ik had de volgende probleempjes: één slecht lopende en krakende fader; een kanaal dat af en toe uitviel (waarom???); en het lijkt wel een stofmagneet... (maar dat is eigenlijk bijna alles in mijn studio... of moet ik beter stofvegen?;) )

Ik heb trouwens Luke Slater er ook mee zien/horen optreden op Lowlands (in 1953 of zo), en het klonk heel goed!

Groet,
Roy

Ik geef dan ook maar even een mening, er staat nu objectief gezien iets te veel positiefs over de behringer. Met een mixer, monitors, eindamp etc. (en eigenlijk alle spullen) is goed natuurlijk altijd goed in vergelijking tot waar je mee bekend bent en tot wat je kunt horen. Een pro 52 klonk goed toen ik geen Nordlead had en m'n Nordlead klonk goed tot ik een OBXA hoorde...

Dat sommige lui prima tracks op zo'n ding maken kan heel goed en is tuurlijk volledig afhankelijk van hoe je je tafel gebruik met alle verschillende mogelijke manieren van werken tegenwoordig met multi in out cards enzo (met de flexibelste techniek, al je midi sjit 1 voor 1 in logic/cubase mikken gebruik je je mixer alleen voor monitoring en gaat er bijna nix van je eind mix meer doorheen, je neemt dan vaak zo clean mogelijk op en bypast dus je board en effecten (die dan dus van any kwaliteit mogen zijn)).
Maar steeds meer mensen zijn weer ala "dat-tape" hun eindmix op hun board aan het maken, omdat je helemaal fuckin ziek wordt van die computers op den duur en dan gaat je mixer meetellen!

Met name je pre-amps en EQ maar ook het algehele signaal pad in je mixer is van invloed op je geluid en sorry hoor, een MX ziet er mooi uit en is veel voor wenig maar reken ff na wat 1 EQ en pre-amp in dat ding kost, eurootje of 5?

Het is gewoon geen professionele bak, dat kan niet voor dat geld en dat hoor je ook. Terzijde gelaten dat dingen stuk gaan klinkt het dun en doet het afbreuk aan mooie geluidsbronnen zoals de synths waar we allemaal zo graag over lullen.

Ik heb zelf lang getwijfeld aan een MX9000 en heb het niet gedaan. Ik heb laatst de Ghost van een vriend van me goed "gehoord" door een monitor set die ik ken en tja, no shit, maar die tafel KLINKT. Nu heb je geen Ghost geld (en ik ook niet) maar ik spaar ff door, tweedehands kun je nog weleens mazzel hebben met tafels van mensen uit een andere hoek dan de "onze". Dat hoeft geen Ghost te zijn, gewoon een goeie ouwe bak of en 16 channel Mackie en dan wel die duurdere. Heb je kanalen te weinig koop dan een patchbay, scheelt je rugklachten en komt soms de creativiteit ten goede (weinig kanalen, niet de patchbay :-))

Ik heb mezelf afgevraagd:
-Heb ik echt NU 24 kanalen nodig (heb er 12+4 stereo) op een soundcraft spirit?
-Tot in hoeverre speelt het hebben van een "heftig ogende bak" mee? (ookal klinkt ie niet)
-Wil ik als ik platen ga droppen weer een nieuwe tafel gaan kopen?

Als het is om voorlopig mee te fucken moet je het doen, als je er serieus product op af gaat maken niet.

Behringer sjit kan best cool zijn maar je mixer is cruciaal, als je een been verliest kan je dat op verschillende manieren oplossen, als je een nieuw hart krijgt is een goeie toch wel prettig :-)

Tis maar een mening maar denk er ff over na, het is prettig om na de koop van iets aan hetvolgende te gaan denken en niet zo van, kut over twee jaar dat vervangen en dat... feel me?

Succes!

Oh ja, probeer eens een "betere" tafel bij iemand te luisteren en je oren zullen je overtuigen.

maar weer ff ontopic :

de verschillen zijn ( wat ik begrijp van de site ) minimaal......er is mij ooit es in een winkel verteld dat er betere eq op de nieuwe zat,maar pin me d'r niet op vast....
maar als je een nieuwe versie kan krijgen is dat altijd beter....

volgens mij zijn alle Behringer tafels destijds verbeterd,toen ik overging van m'n ( oude ) mx3282 naar de ( nieuwe versie ) mx8000 merkte ik wel dat het uitgangsnivo van de mx8000 hoger was,ik had wat meer headroom op de master...

en off-topic :

laat je niet gek maken door die slechte verhalen over Behringer.....ik heb ooit in een muziekzaak mee zitten luisteren met een gitarist die de Mackie en de Behringer naast elkaar zat te vergelijken.....hij kon geen verschil horen,de verkoper ook niet.....alleen de Mackie had wat stevigere knoppen....

Behringer produceert nu eenmaal op veel grotere schaal dan al die andere fabrikanten en doet dit ook nog es in lage-lonen-landen,wat al een aanzienlijk prijsverschil oplevert...

Ik gebruik al jaren Behringer,eerst de mx3282 en nu de mx8000 ( en breng ook al jaren muziek uit )....de routing-mogelijkheden van de mx8000 zijn gewoon vet,dat vind je op geen enkele mixer in die prijsklasse,zelfs niet op veel duurdere tafels.....

Origineel geplaatst door dione
maar weer ff ontopic :

de verschillen zijn ( wat ik begrijp van de site ) minimaal......er is mij ooit es in een winkel verteld dat er betere eq op de nieuwe zat,maar pin me d'r niet op vast....
maar als je een nieuwe versie kan krijgen is dat altijd beter....

volgens mij zijn alle Behringer tafels destijds verbeterd,toen ik overging van m'n ( oude ) mx3282 naar de ( nieuwe versie ) mx8000 merkte ik wel dat het uitgangsnivo van de mx8000 hoger was,ik had wat meer headroom op de master...

en off-topic :

laat je niet gek maken door die slechte verhalen over Behringer.....ik heb ooit in een muziekzaak mee zitten luisteren met een gitarist die de Mackie en de Behringer naast elkaar zat te vergelijken.....hij kon geen verschil horen,de verkoper ook niet.....alleen de Mackie had wat stevigere knoppen....

Behringer produceert nu eenmaal op veel grotere schaal dan al die andere fabrikanten en doet dit ook nog es in lage-lonen-landen,wat al een aanzienlijk prijsverschil oplevert...

Ik gebruik al jaren Behringer,eerst de mx3282 en nu de mx8000 ( en breng ook al jaren muziek uit )....de routing-mogelijkheden van de mx8000 zijn gewoon vet,dat vind je op geen enkele mixer in die prijsklasse,zelfs niet op veel duurdere tafels.....
Precies, die routingmogelijkheden wil ik ook gaan gebruiken, vooral voor hardcorekicks enzo...'t Is gewoon een prima hardcore-tafel, maat van me (Trickstyle) gebruikt de MX9000 en is er hartstikke blij mee (hij gebruikt 'm ook gewoon om z'n hele arsenaal apparaten doorheen te knallen en zo op te nemen)...Voor hardcore is 't naar mijn idee een prima bak, daarom zeg ik ook: ik heb geen behoefte aan positieve of negatieve verhalen

Dus mensen die Behringer af willen zeiken of op willen hemelen: maak ff een nieuw topic aan ofzo

Juist voor de wat meer ranzige of ruigere sound is deze tafel geschikt lijkt me! overstuurt als een gek en ook al overstuur je een geluid niet, maar ga je gewoon alle kanalen oppompen en de master iets opengooien ... voor sommige stylen klinkt dat echt vet!

enige wat wel nodig is dat je tracks goed gemasterd worden achteraf, omdat het hoog niet lekker fris is vind ik, maar jah je tracksa moeten toch gemasterd worden voor platen en cd's dus ...WHAT THE FUCK :D

Ja precies het is zeker een hardcore bak en jij ik heb hem altijd lekker over z,n nek laten gaan voor de hardcore sound!!
Heb er ook veel tracks op uitgemixed die op plaat staan...
.
ps ik hoorde dat sunclub hun hit er ook op hebben uit gemixed.......en korsakoff en promo

Maar ik heb nu sinds twee weken een soundcraft ghost 32 kanaals + de 24 kanaals expander met meterbrug :) ja damm!!
En dat is wel andere koek.......je merkt wel dat dit meer profesioneler klinkt....maar we zullen zien wat er met mijn sound gebeurt? Maar iedergeval deze beukt ook zeer alleen anders.....alleen de gain gaat niet zo ver :(

Origineel geplaatst door Catscan
Maar ik heb nu sinds twee weken een soundcraft ghost 32 kanaals + de 24 kanaals expander met meterbrug :) ja damm!!
En dat is wel andere koek.......je merkt wel dat dit meer profesioneler klinkt....maar we zullen zien wat er met mijn sound gebeurt? Maar iedergeval deze beukt ook zeer alleen anders.....alleen de gain gaat niet zo ver :(

Misschien wel beter voor je eigen sound, er zijn ondertussen al erg veel mensen die een MX 8000 over zijn nek laten gaan.

Origineel geplaatst door Catscan
Ja precies het is zeker een hardcore bak en jij ik heb hem altijd lekker over z,n nek laten gaan voor de hardcore sound!!
Heb er ook veel tracks op uitgemixed die op plaat staan...
.
ps ik hoorde dat sunclub hun hit er ook op hebben uit gemixed.......en korsakoff en promo

ook welkom Bart.....

Je hebt die Ghost van Paul gekocht toch ? Misschien krijgen we nu Catscan releases met de Paul-sound....:D

Maar goed,de Ghost zit wel in een heel andere prijsklasse als de Behringer......en zoals je al zegt,de gain gaat niet zo ver,wat toch wel een vereiste is als je hardcore maakt.....

Ik heb er zelf overigens nog een klein Behringer-mixertje bij,om geluiden te kunnen oversturen zonder dat ik bang hoef te zijn dat m'n mx8000 naar de klote gaat,of dat m'n mix dichtslibt.....

Back