Behringer MX8000: verschillen oude en nieuwe uitvoeringen

Origineel geplaatst door Catscan
:) ik zou alleen geen drumstation kopen......als je tenminste daar mee kicks wilt maken.....
de decay is te kort vond ik
nee, daarvoor neem ik gewoon een standaard 909 kick sample, overstuur 'm op een paar kanalen van me mixer en ga met de filters van me sampler klooien (midsweepfilter enzo, lekker hoor!)
de drumstation wordt voor de hihats, claps, snares etc...ik ben te lui om die ellende elke keer in te samplen, plus dat ik 't zonde vind om uitgangen van me sampler daar voor op te geven

is ook een idee, maar ik heb toch vaak het gevoel dat gesamplede kicks het toch net niet zijn , klinken te plat ofzo ....

trouwens je kan een hele heftige kick maken met je virus hoor bednek ik me net!!!
heb ik vaak zat gedaan gewoon een synth gebruiken om een kik te maken en dat dan te samplen en gaan bewerken, dat klonk wel beter!

Origineel geplaatst door endonyx
is ook een idee, maar ik heb toch vaak het gevoel dat gesamplede kicks het toch net niet zijn , klinken te plat ofzo ....

trouwens je kan een hele heftige kick maken met je virus hoor bednek ik me net!!!
heb ik vaak zat gedaan gewoon een synth gebruiken om een kik te maken en dat dan te samplen en gaan bewerken, dat klonk wel beter!

Hoe kan een sample nou slechter klinken dan het origineel? Dan klinkt het op CD toch ook opeens kut of mis ik wat?

Of je moet echt buttkwalitiet convertors hebben.

ja verklaren kan ik het ook niet, wellicht ligt het gewoon aan de manier van samplen ofzo, maar had vaak het gevoel dat gesamplede kicks het toch niet halen bij een kick die je ook echt in de mix zet en de rest laat aanduwen

ja verklaren kan ik het ook niet, wellicht ligt het gewoon aan de manier van samplen ofzo, maar had vaak het gevoel dat gesamplede kicks het toch niet halen bij een kick die je ook echt in de mix zet en de rest laat aanduwen

Welke geluidskaart heb je?

een gesamplede kick zonder externe oversturing werkt bij mij ook voor geen meter, dat krijg ik maar niet lekker klinkend (bedoel dus een kick die al distort is met een wave-editor enzo)

maar een simpele, goede kwaliteit kick-sample. niet overstuurd, door je mixer heen gooien, oversturen en met de filters klooien klinkt echt goed...klinkt heel "natuurlijk"..en met die mx8000 kan ik dan ook nog lekker met de midsweep klooien enzo

met de virus ga ik natuurlijk ook 's proberen en met wat moeite lukt 't ook wel om gabberachtige kicks uit m'n dx-200 te krijgen

:o: ik gebruik alleen maar gesamplede kicks....

endonyx> luister hier maar 's naar, simpele 909-sample overstuurd op me mixer http://members.chello.nl/ctjj/zootjekicks.mp3 je hoort wel aardig wat ruis, maar 't geeft je een aardig beeld van wat ik bedoel...heb tijdens 't opnemen zitten klooien met de eq en gain op me mixer en een heel klein beetje filterwerk op me sampler...ik vind 't nou niet bepaald "plat" klinken

kan er helaas niks mee, omdat ik niet genoeg kanalen heb op me huidige mixer om dit soort geintjes uit te halen

Origineel geplaatst door Catscan
En dat horen we ook :P
Ik wou die opmerking bijna maken, maar vond 'm net iets te makkelijk :P

Meeste hardcore-producers samplen hun kicks toch? en verneuken ze verder met hun samplers, mixers en filterbakken?

nightstorm, die dx200 heeft idd ook al heeleee goede drumsounds!!!!

heb eens bij 50% van de acid junkies gekeken en hij leit dat ding draaien ... woooow !!! heeft wel eens een kwartier lang alleen maar met dat ding gewerkt tijdens een live-act!

nightstorm, die dx200 heeft idd ook al heeleee goede drumsounds!!!!

heb eens bij 50% van de acid junkies gekeken en hij leit dat ding draaien ... woooow !!! heeft wel eens een kwartier lang alleen maar met dat ding gewerkt tijdens een live-act!
mwah die drumsounds die erin zitten spreken me niet zo aan, hoewel sommige kicks wel redelijk bruikbaar zijn idd, maar ik had 't meer over de fm-synth erin: met een beetje moeite zijn daar ook kicks uit te halen :)

Back