EMS Synthi 100

nou zullen we die vanavond dan maar "buy it now " kopen ?:D
mooi hoor

Wowsers, 50k usd or thereabouts, da's een berg geld zeg. Inderdaad meeste kans dat een museum of zo dat ding koopt.
Moet je al een behoorlijk bemiddelde muzikant zijn om dat te kunnen ( en willen) betalen, en als studio zou ik me erg zorgen maken over de betrouwbaarheid.

tjsa

boeien...

Dat is meer voor het antiquarium die ouwe spullen.

Nirmand gaat lekker muziek maken op een apparaat waar je continue bang bent dat ie kapot gaat en daardoor de waarde ernstig aantast en jezelf failliet bent ofzo...

dit is die ems100 uit de opening post btw

6944641912_3a22860ccc_b.jpg

wel waanzinnig mooi ding natuurlijk.

tjsa

boeien...

Dat is meer voor het antiquarium die ouwe spullen.

Nirmand gaat lekker muziek maken op een apparaat waar je continue bang bent dat ie kapot gaat en daardoor de waarde ernstig aantast en jezelf failliet bent ofzo...

kapot niet,het is onbegonnen werk dit toestel actief voor producties te gebruiken ,als je er 10 min. voor staat heb je al geen zin meer verder te doen, de patch matrixes zijn te groot gewoonweg..,ik heb er is eentje mogen testen ooit,wil je echt niet in huis,liever 4 synthi A's dan zonder enige twijfel.

kapot niet,het is onbegonnen werk dit toestel actief voor producties te gebruiken ,als je er 10 min. voor staat heb je al geen zin meer verder te doen, de patch matrixes zijn te groot gewoonweg..,ik heb er is eentje mogen testen ooit,wil je echt niet in huis,liever 4 synthi A's dan zonder enige twijfel.

Tja, meningen kunnen verschillen. Doe mij maar een 100. Ik heb er ook eentje getest in de Universiteit van Gent. Er zit veel op dat niet eens op een Synthi A zit, dus ook niet op 4 synthi a's :P. De envelope generators bijvoorbeeld zijn veel uitgebreider, extra high pass filters, rvg, p2v, sequencer, slew limiter, envelope follower,.... Die grote matrixes zijn inderdaad in het begin wat zoeken, maar dat ben je volgens mij snel gewoon.

1/3 van de modules van die in Gent is stuk en de sequencer werkt ook niet.

1/3 van de modules van die in Gent is stuk en de sequencer werkt ook niet.
Ik had het over een Synthi 100 vs een 4 Synthi a's in het algemeen. Op een namiddag tijd heb ik ook maar een tipje van de ijsberg gezien, maar ik was het in ieder geval niet na 10 minuten beu. Ik had na een halve dag alleen maar zin in meer.
Die op Muff blijkt wel in orde te zijn. En moest die van Gent te koop zijn zou ik hem maar al te graag hebben en laten repareren.

Ja idd VS synthi dus, de sequencer van de 100's hebben nooit goed gewerkt,het ding is eigenlijk onafgewerkt,dus dat kan je al zeker niet herstellen

goed, als niemand hem wilt, koop ik hem wel.

Back