work in progress - techno/techhouse

Dacide

Ouwe rot
Na lange tijd te weinig gedaan te hebben, nu toch weer de basis voor een track gelegd.

Ik kom er wel achter dat het een wereld van verschil maakt of je luistert via een goeie set monitoren of de laptop speakers...

MAar ik zou het wel waarderen als jullie wat goeie opbouwende kritiek voor me hebben. Thanks!

http://soundcloud.com/dacide/song6-1

op m'n laptop was het al te schell. laag kon ik nog niksover zeggen. wel een fijne groove maar hoog is te veel

Ik vind hem geinig, alleen de percussie (conga's) zitten iets boven de mix. Een beetje duister ook, maar dat is juist niet erg :)

Als je sampleloops hebt gebruikt dan misschien deze zelf eens met een midi drumkit proberen na te spelen? dan kan je het e.e.a. nog verder ontleden het klinkt nu nog een beetje gestapeld en geknipt.
als iedere noot blip en bloep al midi is, dan kan je daar nog behoorlijk wat variatie in aanbrengen

thanks Pablo. Vanavond even nachecken. Dat duistere is idd een bewuste keuze geweest :)

Moet er oog nog veel variaties op de beat aan toevoegen. Vind hem nog heel erg repetitief (té repetitief)

Je kunt dat met een paar filters doen en probeer in de breaks de swing te variëren, maar ook niet te veel want anders wordt die te rommelig.

Zet hem op :okdan:

Back