Welke synth voor zo'n funky chord stab??

Lacrosse

Rise of the Machines
Zojuist een lekker dansbaar muziekje gehoord met een lekkere Moog bas en zo'n heerlijke Polysynth partijtje.

Waar zouden ze die vette Polysynth sound nou mee maken?
Vanaf ongeveer 1:20 wordt de sound opgebouwd en rond 1:31 knalt ie

gewoon een boerenkool brass sound met wat modulatie erbij en de filter opengooien toch? Kan wel met iedere beetje synthesizer...maar is typisch jaren 80 Oberheim Prince stijl

In welke soundbank vind ik de patch 'Boerenkool Brass'. Ik vind hem erg fijn klinken namelijk ;-) De stijl is inderdaad vergelijkbaar met OB werk van Prince / the Time etc. maar het gaat mij meer om het timbre. Je zal best met een willekeurige brass iets dergelijks kunnen maken maar is er niemand die denkt 'Heej, herkenbaar'qua sound. ??

Als ik er geld op zou moeten zetten zou ik zeggen dat 'ie uit de MicroKorg komt, maar dit is geheel ongefundeerd. Knaleffect komt wellicht ook door de compressie over de track.

Als ik er geld op zou moeten zetten zou ik zeggen dat 'ie uit de MicroKorg komt, maar dit is geheel ongefundeerd. Knaleffect komt wellicht ook door de compressie over de track.

Heej dat is toevallig, ik dacht zelf aan een MS2000 en die heeft de zelfde soundengine als het goed is.

Voor liefhebbers van de sound:
http://soundcloud.com/weareoliver

wat weer een *whoomp whoomp whoomp* mix, om vervelend van te worden (vanaf 1:33)...
geluidje is idd een boerenhondelul nagenoeg open filter soundje die een beetje klinkt als een chordmem en/of sample dinkie, de strakheid qua envelope aan het begin klinkt nl wel erg vlotjes en de sound klinkt ook redelijk vlak (geloopt) wanneer er geen modulatie (vibrato) overheen zit...

Het lijkt erg op de lead synth uit 'Dance (the war is over)' van onze eigen Handsome Poets, en die gebruikten de MicroKorg voor dat geluid meen ik me te herinneren. Al weet ik ook dat ze een Nord Lead gebruiken.

Zal het eens vragen.

(Lijkt te kloppen, check deze track voor het geluid vanaf het begin, en dan de Microkorg helemaal aan het einde)

Er zijn inderdaad muziekstijlen waarin deze vorm van compressie zou misstaan maar ik vind het in deze muziek prima op z'n plek. De synth elementen (bas & brass stabs) worden hier extra mee uitvergroot. Mijn vraag was oorspronkelijk 'hoe' of met welke synth je deze sound maakt, niet wat je er van vind of hoe klein je geschapen bent ;)

Bedankt zover!
:baco:

Het lijkt erg op de lead synth uit 'Dance (the war is over)' van onze eigen Handsome Poets, en die gebruikten de MicroKorg voor dat geluid meen ik me te herinneren. Al weet ik ook dat ze een Nord Lead gebruiken.

Zal het eens vragen.

(Lijkt te kloppen, check deze track voor het geluid vanaf het begin, en dan de Microkorg helemaal aan het einde)
Handsome Poets -Dance (the war is over) clip - YouTube

En als ik dat nummer hoor, denk ik altijd meteen aan Het Goede Doel (vanaf 2.06)

The king :kroon:
2e58qw8.jpg

Shivers down my spine..

Laatst gewijzigd:
En als ik dat nummer hoor, denk ik altijd meteen aan Het Goede Doel (vanaf 2.06)

ik denk nooit aan het goeie doel, en dat wil ik graag zo houden.....

ow ja, en verder sluit ik mijzelf helemaal aan bij smack, dat met die boerekool preset.

:peukie:

Nu ben ik toch wel benieuwd wat de juryleden de ultieme tegenhanger vinden van deze 'boerenkoolpatch'
Ik verwacht nu suggesties als:
- de laserharp uit de Synthex
- fulltines uit de DX7
- bliepjes en blopjes uit de Synthi AKS
Maak me gek ;)

Nu ben ik toch wel benieuwd wat de juryleden de ultieme tegenhanger vinden van deze 'boerenkoolpatch'
Ik verwacht nu suggesties als:
- de laserharp uit de Synthex
- fulltines uit de DX7
- bliepjes en blopjes uit de Synthi AKS
Maak me gek ;)

Organ 3 (Mad Organ) uit de SC-55. :D

ik denk nooit aan het goeie doel, en dat wil ik graag zo houden.....

ow ja, en verder sluit ik mijzelf helemaal aan bij smack, dat met die boerekool preset.

:peukie:

Het ging om de akkoorden van het refrein.
Handsome Poets heeft de zelfde akkoorden, maar dan met een synth :biertje:

wat ga je daar aan doen dan? :D

Helemaal niks hahaha.. ga een groepje van tien man hebben. Zijn uitgerust met alles van Sequential en Oberheim waar we mee ten strijde trekken. We komen terug zonder paard, en met ingeslikte toetsen. :kroon: :bekdicht:

All hail!

Helemaal niks hahaha.. ga een groepje van tien man hebben. Zijn uitgerust met alles van Sequential en Oberheim waar we mee ten strijde trekken. We komen terug zonder paard, en met ingeslikte toetsen. :kroon: :bekdicht:

All hail!
bereid je dan ook met 2 man 1 synth, dans je op het kruis (en de mol) van chrVSTis en allerlei andere handelingen die het daglicht niet kunnen verdragen?
t'moet wel een klein beetje authenticiteit hebben nutuulk :P

Back